آیا می‌ دانید کاربران ایرانی بیشتر از چه مرورگرهایی استفاده می کنند؟

آیا می‌ دانید کاربران ایرانی بیشتر از چه مرورگرهایی استفاده می کنند؟


به نقل از دیجی‌رو اگر در حال مطالعه‌ی این مطلب از طریق مرورگر هستید به طور حتم باید نام اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس را شنیده باشید. این سه از پر استفاده‌ترین مرورگرهای جهان می‌باشند که بیشتر کاربران حداقل برای یک بار هم که شده از آنها استفاده کرده‌اند. اما با این حال چندین مروگر دیگر نیز وجود دارد که کمتر شناخته شده‌اند؛ برای مثال سافاری اپل و اپرا

در آمار جهانی اینترنت اکسپلور بیشترین کاربر را دارد، اما در آمار داخلی مختص ایران چطور؟ به نظر شما کاربران ایرانی نیز مانند کشورهای دیگر جهان هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند؟ ابتدا اجازه دهید نگاهی به آمار جهانی داشته باشیم!

web browser

براساس آخرین تحلیل‌ها تا تاریخ 15 نوامبر سال جاری، هنوز هم بیش از 50 درصد از کاربران در زمان وب گردی از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند که نسبت به ژانویه همین سال، 8 درصد افت داشته است. یعد از اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم با داشتن 31.4 درصد از سهم بازار مرورگرها در مقام دوم ایستاده است. کروم را می توان مسبب اصلی سقوط اینترنت اکسپلورر دانست چرا که این مرورگر نسبت به ژانویه در حدود 8 درصد رشد کرده است؛ درست برابر مقدار کاربری که اینترنت اکسپلورر را رها کرده‌اند! در مقام سوم نیز موزیلا فایرفاکس قرار دارد که با یک مسیر یکنواخت از ژانویه تا نوامبر حرکت کرده و در این آمار 12.24 درصد از کاربران را ازآن خود دارد.

در مقام چهارم و پنجم نیز به ترتیب مرورگرهای سافاری اپل و اپرا با سهم 4.33 و 1.52 درصدی قرار گرفته اند که با یک روند یکنواخت در حال پیش روی هستند اما سافاری مقداری افت داشته است.

web browser 2

حال که آمار جهانی را مرور کردیم نوبت به کاربران ایرانی می‌رسد. در ایران اوضاع کمی با آمار جهانی متفاوت است. در ایران موزیلا فایرفاکس محبوب ترین و پراستفاده‌ترین مرورگر می باشد که در حدود 35 درصد از کل کاربران را در دست دارد. این مرورگر از ژانویه تا نوامبر روند یکنواختی داشته اما با این حال 1 درصد از سهم خود را از دست داده است.در مقام دوم مرورگر گوگل کروم قرار می‌گیرد که در حدود 33 درصد از کاربران از آن استفاده می‌کنند. کروم نسبت به اوایل سال یعنی ژانویه رشد بسیار خوبی داشته چرا که در این ماه آمار فقط 25.9 درصد نشان می‌داد. بنابراین استفاده از این مرورگر رشد 7 درصدی داشته است.web browser-iranدر مقام سوم، جای مرورگری نیست جز اینترنت اکسپلور با 28.78 درصد سهم. کاربران این مرورگر در بیشتر کشورها در حال ترک آن هستند و در ایران نیز نسبت به ژانویه که 33.46 درصد کاربر را در دست خود داشته، سقوط بسیاری کرده است.

به دنبال اینترنت اکسپلورر با فاصله بسیار زیادی، به ترتیب مرورگرهای سافاری و اپرا با سهم 2.11 و 0.89 درصدی حرکت می کنند.

web browser iran

در حالت کلی می‌بینم که برخلاف آمار جهانی محبوب ترین مرورگر در ایران کروم می باشد و اینترنت اکسپلورر در حال از دست دادن کاربران خود است.دلیل این محبوبیت چیست؟!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر