9 درصد از بازار سیستم عامل‌ها در اختیار ویندوز 10

9 درصد از بازار سیستم عامل‌ها در اختیار ویندوز 10


 به نقل از دیجی‌رو در چند ماه گذشته مایکروسافت تمام تلاشش را کرده با اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر،  ویندوز 10 را بهتر از پیش کند. بعد از گذشت چند ماه از انتشار این سیستم عامل در جولای سال جاری، حال می‌بینیم که تعداد کاربران این نسل از ویندوز با سرعت بسیار خوبی در حال افزایش است. شاید رشد ویندوز 10 در این ماه را نتوان با ماه‌های اولیه مقایسه کرد اما با این حال این سیستم عامل هر روز قسمت بیشتری از بازار را اختیار خود می‌گیرد.

براساس آخرین گزارش‌ها و تحلیل‌های منتشر شده توسط موسسه Net Market Share، در حال حاضر ویندوز 10 در حدود 9 درصد از بازار سیستم عامل‌ها را در اختیار خود دارد. این در حالی است که در اکتبر گذشته این عدد روی 7.94 درصد بود. این نشان می‌دهد تعداد کاربران این سیستم عامل در یک ماه گذشته در حدود 1 درصد رشد داشته است.

2015 12 01 17 43 03

هم اکنون ویندوز 7 با سهم 56.11 درصدی و کمی رشد نسبت به ماه گذشته، فرمانروای بازار سیستم عامل‌ها است و به دنبال آن ویندوز 8.1 با سهم 11.15 درصد و ویندوز اکس پی با سهم 10.59 درصدی قرار دارند و مقام چهارم نیز به ویندوز 10 تعلق می‌گیرد که احتمال می‌رود تا ماه آینده جایگاه ویندوز اکس پی را تصاحب کند، چرا که ویندوز اکس پی نسبت به ماه گذشته بیشتر از 1 درصد از کاربران خود را از دست داده است. در حال کلی ویندوز 10 کاربران دیگر ویندوزها را جذب خود خواهد کرد، ناگفته نماند اپل با سیستم عامل OS X، کمی از سهم خود را واگذار کرده است.

مایکروسافت به مرور زمان در حال افزایش قابلیت‌های ویندوز 10 می‌باشد و به طور حتم کاربران بیشتری در آینده جذب این سیستم عامل خواهند شد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر