همه چیز در مورد عینک هوشمند رکون جت (Recon Jet)

همه چیز در مورد عینک هوشمند رکون جت (Recon Jet)


عینک هوشمند رکون جت مخصوص دوندگان و دوچرخه سواران است . این دستگاه به ورزشکاران امکان فیلم برداری ، عکس برداری و همچنین اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی آن ها و همچنین موقعیت جغرافیایی، ارتفاع و چیز های دیگر را می دهد.عینک فیتنس که مانند فیلم های علمی تخیلی است بالاخره به بازار آمد. این عینک ساخته شده با سیستم هاد، که به تولید انبوه رسیده اکنون برای دوچرخه سواران و دوندگان با قیمت 499 دلار در دسترس می باشد. این عینک مانند یک عینک هوشمند گوگل ورزش محور است، البته با قیمت سه برابر! حال که قیمت آن به 499 دلار کاهش یافته است آیا خریدن آن ایده ی خوبی است یا این که بهتر است صبر کنیم تا مدل بعدی آن به بازار بیاید؟


تاریخچه ی ( رکون اینسترومنتز) Recon Instruments
مقر اصلی این شرکت در ونکوور، بریتیش کلمبیا می باشد. این شرکت با رکون ترنسند( Recon Transcend)،  اولین صفحه نمایش با سیستم هاد  (HUD) برای اسنوبرد خود معروف شد. ترنسند ویژگی های جدیدی از جمله مسیر یابی، دمای هوا، سرعت و ارتفاع را ارائه می دهد. راکون جت در در اصل همان ترنسند است اما در یک صفحه ال سی دی بسیار کوچک. رکون اسنو (  Recon Snow) خبر از عصر جدیدی در تکنولوژی پوشیدنی فیتنس می دهد که می تواند داده ها را به صورت روزانه به دست کاربر برساند.
Recon Instruments نوعی از تکنولوژی پوشیدنی مخصوص اسنوبرد و اسکی را برای دوچرخه سواری و دویدن ساخته است: رکون جت. موفقیت این تکنولوژی منجر به اکتساب رکون توسط اینتل شد. با وجود پول بیشتر و رابطه بالقوه با دیگر تکنولوژی های اینتل مانند Basis و پلت فرم Curie، آینده رکون جت درخشان است.
همچنین لازم به ذکر است که Recon Instruments تخفیفی را برای اولین کسانی که این محصول را خریداری کنند در نظر گرفته است. همچنین  Recon Instruments یک کیت توسعه نرم افزار رایگان را برای دانلود روی سایتش گذاشته است.

recon instruments office in bc

زیبایی و مشخصات
رکون جت بیشتر شبیه به ابزار نظامی است. در طراحی آن به زیبایی توجه زیادی نشده است و بیشتر روی با دوام بودن آن تاکید شده است. وزن آن کم می باشد، قاب آن لاستیکی سیلیکونی و پلاستیکی است و در برابر آب و ضربه مقاوم است. درجه حفاظت این دستگاه 65 می باشد ، در نتیجه برای دوچرخه سواری در فاصله های طولانی مناسب است و البته ظاهر شما را شبیه به یک سرباز برگشته از زمان آینده می سازد!
ظاهر مرتبط به آینده جت به خاطر طراحی پیمانه ای آن است. همه اجزا این عینک قابل تعویض می باشند که باعث می شود طول عمر این دستگاه بالا باشد. باتری و ماژول محاسباتی این دستگاه قابل تعویض می باشند، در نتیجه می توانید آن را به روز رسانی کنید.

مشخصات رکون جت
سیستم عامل:  ReconOS، که نسخه اصلاح شده از اندروید ( 4.0 و یا 4.1) می باشد.
صفحه نمایش: صفحه نمایش  WQVGA LCD16:9
حافظه: GB RAM1، حافظه داخلی GB NAND8
لنز: لنزهای قطبی پیمانه ای
باتری: باتری یونی پیمانه ای با طول عمر 4 ساعته، در صورت روشن بودن همه بخش ها
ارتباطات: میکروفون های نویز گیر، و اسپیکر
ورودی: تاچ پد مادون قرمز (IR)
سنسور ها: پکیج سنسور axis- 9 ( شتاب سنج، مقیاس سنج مغناطیسی، ژیروسکوپ) ، بارومتر، سنسور دما
وایرلس: Bluetooth 4.0LE, 802.11n WiFi
دوربین: دوربین MP (720p)  2.1 با قابلیت فیلم برداری
سایر قابلیت ها: ارائه خدمات به روز رسانی سفت افزار با کامپبوتر از طریق کابل microUSB
لوازم جانبی: لنز و باتری زاپاس
سازگاری: ANT+

طراحی پیمانه ای جت به کاربر این امکان را می دهد که اجزای آن را در صورت خراب یا کهنه شدن در بیاورند. هنوز معلوم نیست که دستگاه های موجود در رکون جت به روز رسانی می شوند یا خیر. اما طراحی این دستگاه به گونه ای است که ممکن است در آینده ماژول های به روز رسانی ساخته شوند.
از طرف دیگر سخت افزار رکون جت خیلی جالب نیست. چرا که به یک ARM Cortex A9 کم قدرت و قدیمی وابسته است. طراحی A9 بیشتر برای گوشی های هوشمند مناسب است.
یکی از چیزهای جالب در طراحی این عینک تاچ پد مادون قرمز آن است. خاصیت تکنولوژی مادون قرمز این است که به دستگاه این امکان را می دهد تا در آب، یا در شرایط خیلی سرد کار کند. در یک محیط خیلی سرد دوچرخه سوار و یا دونده احتمالا دستکش می پوشد. صفحات لمسی خازنی اگر در برابر رطوبت مستقیم قرار بگیرند از کار می افتند. یک تاچ پد مادون قرمز در هوای بارانی نیز می تواند عمل کند. این دستگاه برای همه نوع آب و هوا مناسب است.
پیکر بندی رکون جت
شروع به کار با جت خیلی سخت نیست. اول با مرورگرتان وب سایت Recon Instruments Engage را جست و جو کنید. سپس رکونه جت را از طریق یک کابل  microUSB به کامپبوتر متصل می کنید و روند جفت کردن را شروع می کنید.
همچنین می توانید اپلیکیشن موبایل رکون جت را نصب کنید که Recon Engage نام دارد و برای هر دو اندروید و iOS موجود می باشد. از طریق اپلیکیشن Engage کاربر می تواند داده های شخصی خود را دنبال کرده و آن را همگام سازی کند. این داده ها می توانند وضعیت ضربان قلب شما ( در صورت جفت شدن با یک دستگاه ANT+) مکان جغرافیایی و غیره باشد. شما همچنین قادر به دریافت تماس های تلفنی، استفاده از اسپیکر و میکروفون نویز گیر نیز هستید.
پس از این که دستگاهتان را وصل کردید یک مرحله پایانی نیز وجود دارد: به روز رسانی سفت افزار. البته شما باید یک حساب کاربری برای به روز رسانی بسازید.
به روز رسانی سفت افزار به کاربران این امکان را می دهد که نرم افزار را بهبود بخشند و قابلیت های اضافی که از اول در آن وجود نداشت به آن اضافه کنند. برای مثال سازگاری ANT+ و کنترل دوربین پس از ارائه این دستگاه اضافه شدند. با وجود پشتیبانی محصول و به روز رسانی مداوم سفت افزار جت یکی از بهترین تکنولوژی های پوشیدنی در بازار است.

recon jet in the box

استفاده از رکون جت
با استفاده از تاچ پد مادون قرمز، کاربر می تواند در بین قابلیت های جت اسکرول کند، که شامل اپلیکیشن های نصب شده توسط کاربر، اطلاعات مسیر یابی، اطلاعات ورزش، خبرها، و منو تنظیمات می باشد.
البته بهترین قابلیت آن صفحه نمایش با سیستم هاد آن است.

صفحه نمایش با سیستم هاد رکون جت
مانند عینک گوگل رکون جت اطلاعات را در جلوی چشم کاربر قرار می دهد. بر خلاف عینک گوگل مسیر مستقیم تری را در این زمینه پیش گرفته است. یک صفحه ال سی دی کوچک، با عایق نور. Recon Instruments صفحه نمایش ال سی دی کوچک را در قسمت سمت راست پایین عینک قرار می دهد. برای خواندن اطلاعات فقط کافی است که کاربر به صفحه نمایش نگاه کند. رکون جت اطلاعات را در دسته بندی های مختلف نشان می دهد. که مهم ترین آن ها فاصله و ارتفاع طی شده، داده های مسیر یابی و سرعت می باشند.
رکون جت رابط کاربری ساده و مبتنی بر تکست دارد که از طریق تاچ پد مادون قرمز کنترل می شود. منو های مختلفی وجود دارد. کاربر می تواند با ضربه زدن به طرف هر مسیر منو مورد نظر را انتخاب کند. ضربه زدن به سمت راست یا چپ منو را تغییر می دهد. ضربه زدن به طرف بالا و یا پایین منوهای فرعی را انتخاب می کند.
معمولا کاربران نیازی ندارند که در هنگام حرکت به طور دائمی با تاچ پد مادون فرمز استفاده کنند. در بیشتر مواقع فقط روتین ورزشی ( دوچرخه و یا دویدن) را تنظیم می کنند و به جاده می زنند.
درحالی که داده های بیومتریک جت را به سختی می توان با دیگر تکنولوژی های پوشیدنی که مخصوص ورزش کردن هستند مقایسه کرد، اما اطلاعات پایه را در مورد فاصله طی شده، تغییرات ارتفاع و سرعت می دهد. بیشتر رکون جت خود را به اطلاعاتی که توسط ژیروسکوپ، شتاب سنج، مغناطیس سنج و جی پی اس ب دست می آورد. به این معنی است که شما فقط می توانید اطلاعاتی در مورد سرعت، فاصله، موقعیت و مسیر به دست آورید.
اینتل در حال ادغام فن آوری  Curie خود است که می تواند در آینده قابلیت تشخیص صدای جت و طول عمر باطری آن را راتقا بخشد.

سازگاری ANT+
جت همچنین سازگاری  ANT+ دارد، که به این معنی است که می تواند به لوازم جانبی بلوتوث مثل سنسور های ضربان قلب متصل شود.
در کنار ردیاب ضربان قلب ANT+، صفحه نمایش HUD مزایای دیگری را به کاربر ارائه می دهد: اول، اطلاعات مسیر یابی و ورزشی را در میدان دید کاربر به او نشان می دهد. به این معنی که دیگر کاربران برای چک کردن داده های بیومتریک خود مجبور نیستند سرعت خود را کم کنند و یا بایستند – همه اطلاعات مهم از طریق صفحه نمایش  HUD نشان داده می شوند. دوم، یک دچرخه سوار هیچ گاه نباید حواسش از مسیر رو به رویش پرت شود و صفحه نمایش HUD باعث افزایش امنیت می شود.

عکس و فیلم بگیرید
یکی دیگر از مزایای رکون جت قابلیت ضبط فیلم و صداست. این ویدئو نه تنها می تواند با کیفیت بالا فیلم بگیرد این قابلیت را دارد که هر آنچه که کاربر می بیند را فیلم برداری کند. همچنین دکمه ای برای ضبط حوادث وجود دارد : یک فشار کوچک روی آن عکس می گیرد. دو بار ضربه زدن و فشار دکمه دوربین را به حالت فیلم برداری تغییر می دهد و به کاربر این امکان را می دهد که از هر چیزی فیلم برداری کند. اما متاسفانه استفاده از دوربین باتری را به شدت تخلیه می کند.
خوشبختانه Recon Instruments اخیرا سفت افزار جت را به روز رسانی کرده است. این به روز رسانی بیشتر شامل تعمیرات دوربین می شود و باعث می شود که اگر کاربر فراموش کرد که دوربین را خاموش کند، دوربین به طور خودکار خاموش شود.

recon jet ir trackpad

نقاط ضعف
درحالی که رکون جت یک نوآوری بی نظیر است اما نقاط ضعفی نیز دارد.
آهنربای رطوبت: شیشه های عینک جت گاهی وقت ها بخار زده می شود. بعضی وقت ها در هنگام دوچرخه سواری دید کاهش می یابد.
کمی پرش در هنگام دویدن: در هنگام دویدن عینک کمی بالا پایین می پرد که تا حدی آزار دهنده است. همچنین استفاده از تاچ پد مادون قرمز برای استفاده از منو ها در هنگام دویدن کار به شدت دشواری است. دوربین نیز نمی تواند تکان ها را از بین ببرد در نتیجه فیلم هایی که در هنگام دویدن گرفته می شود تا حدی سردرد آور است.
قیمت بالا: با قیمت 500 دلار، خرید چنین چیزی شاید خیلی عاقلانه نباشد. البته در صورت نارضایتی مشتریان رکون عینک را پس می گیرد.
سازگاری با عینک های شماره دار: هنوز حرفی از سازگاری با عینک های شماره دار زده نشده است.

recon jet modular components

آیا خرید رکون جت ایده ی خوبی است؟
این عینک ها نمی تواند ناگهان باعث شود که شما ورزش کنید. البته کمک بسیار بزرگی به کسانی می کند که از قبل ورزش می کرده اند. اما به یاد داشته باشید که با 500 دلار کلی چیز دیگر می توان خرید که می توانند جایگزین رکون جت شوند. البته شما نمی توانید HUD جت را داشته باشید ، و این کلید فروش جت نسبت به دیگر ابزار ها و تکنولوژی های پوشیدنی ورزشی می باشد.
به جز عینک گوگل هیچ چیز دیگری را نمی توان با رکون جت مقایسه کرد. برای دوچرخه سواران حرفه ای که همه تکنولوژی های پوشیدنی ورزشی را امتحان کرده اند و حال می خواهند تجربیات خود را به مرحله بعد ببرند. تا به حال کسانی که رکون جت داشته اند از خاص بودن، طراحی پیمانه ای و نرم افزار خوب آن کاملا راضی بوده اند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر