شرکت توییتر (TWTR) : آیا بدترین اتفاق ممکن در راه است؟

شرکت توییتر (TWTR) : آیا بدترین اتفاق ممکن در راه است؟


آیا باید با توییتر خداحافظی کنیم؟؟ این شرکت که به شدت در حال شکست خوردن است با پروژه ای جدید سعی در نجات خود دارد. اما فروش سهام این شرکت از طرف مدیران ارشد نشان می دهد که هیچ گونه اعتمادی به آینده این شرکت وجود ندارد.در یک سال گذشته ، سهام شرکت توییتر افت 28% درصدی داشته است. علاوه بر افزایش کاربران غیر فعال و کاهش درآمد، این سایت میکرو- بلاگ با بحران فروش داخلی  مواجه است. عده ای معتقدند که سهام به کم ترین حالت خود رسیده است و افزایش خواهد یافت. با این حال دلایل دیگری نیز وجود دارند که توییتر این روزها به خاطرشان کابوس می بیند.


در ماه اکتبر، توییتر ویژگی جدیدی به نام "Moments" را معرفی کرد و امیدوار است که نگرانی هایی را که در مورد رشد کاربران وجود دارد کاهش دهد و در وضعیت حال شرکت بهبود ایجاد کند. Moments لیستی از داستان هایی، که از توییت ها، از عکس و فیلم گرفته تا GIF ،ساخته شده است و آخرین خبر ها و رویداد ها را به روز رسانی می کند.
اخیرا اپلیکیشن پیام ویدئویی، اسنپ چت، قابلیتی مشابه به نام  Story Explorer را معرفی کرده است. Story Explorer به کاربر این امکان را می دهد که بتواند اسنپ های بیشتری از لحظه ای که به اشتراک گذاشته است ببیند. برای مشاهده یک داستان از زوایای مختلف، مردم باید اسنپ های مختلفی را ثبت کنند که مانند ارسال توییت های مختلف در مورد یک داستان است. Story Explorer می تواند به ضرر ا توییتر و پروژه جدیدش Moments تمام شود، چرا که اسنپ چت اولین اپلیکیشن اشتراک ویدئو است و به شدت پر طرفدار شده است. در صورت نا موفق بودن Moments، توییتر دچار شکست بزرگی خواهد شد.
اوایل این ماه تحقیقاتی در مورد قابلیت توییتر برای جلب توجه کاربران از طریق Moments انجام گرفت. محقق این شرکت، الکس آرنولدز فکر می کند که نزدیک به 50 میلیون از کاربران فعال امریکایی از این پروژه استقبال کنند. اوگفت اگر بتواند توجه کاربران بین المللی و کسانی که هنوز عضو توییتر نشده اند را جلب کند قطعا در این پروژه موفق خواهد شد.
در گذشته، مفسران توییتر به زیاده روی مدیران در فروش داخلی اشاره کردند. اوایل امسال، جیم کرامر از CNBC  فروش داخلی سنگین از طرف مدیران ارشد شرکت اشاره کرد و گفت که اگر مدیران می خواهند نشان دهند که به توییتر اعتماد دارند باید از این کار دست بکشند. او گفت که در روش داخلی توییتر باید یک محدودیت زمانی شش ماهه گذاشته شود . با این حال شاید فروش داخلی کاهش یافته اما هنوز قطع نشده است.

twitter 59925
در این ماه، معاون ارشد بخش محصولات این شرکت، کوین ویل 28,658 از سهام شرکت را به ارزش 820,336 دلار فروخت، معاون ارشد رییس و مهندس الکساندر روتر 30,208 سهم ( به ارزش 881,188 دلار) را فروخت. این سطح از فروش سهام نشان می دهد که مدیران توییتر به آینده این شرکت اعتماد ندارند.
جک دورسی در حال حاظر رییس هردو شرکت توییتر و اسکور (Square) است. فشار رسیدگی به دو شرکت به صورت همزمان به طور قطع روی عملکرد او تاثیر خواهد داشت. شاید سهامداران اسکور به او فشار بیاورند که توییتر را رها کرده و همه تمرکز خود را روی این شرکت قرار دهد. در صورتی که دورسی توییتر را رها کند مشکل پیدا کردن یک مدیریت جدید نیز به مشکل بزرگ دیگری تبدیل خواهد شد.
این موارد نشان می دهد که چقدر برای توییتر سخت است که بتواند شرایط را بهبود بخشد. تحلیل ها نشانگر سیر نزولی در مدت زمان کوتاه هستند. در شکل زیر نتایج تجزیه و تحلیل نشان داده شده است:

با شرایط حاظر، خیلی جای تعجب نیست که توییتر اقدام به اخراج کارمندانش کند. بیشترین امید توییتر در حال حاظر می تواند این باشد که شرکت فیس بوک و یا آلفابت آن را در دست گیرد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر