امروز از دریچه‌ تاریخ: نخستین اتومبیل مدرن ساخته شد

امروز از دریچه‌ تاریخ: نخستین اتومبیل مدرن ساخته شد


به نقل از دیجی رو: سال پیش در چنین روزی یعنی 7 دسامبر سال 1889 میلادی اولین اتومبیل مدرن که به اتومبیل‌های امروزی شباهت داشت، توسط کارل فریدریش بنز ساخته و به کار افتاد.کارل فریدریش بنز ( Carl Friedrich Benz) در تاریخ  ۲۵ نوامبر سال ۱۸۴۴ در مولبورگ، کارلسروهه آلمان به دنیا آمد. او مهندس اتومبیل و طراح موتور ماشین بود.

وی را می‌توان پدر اتومبیل‌های امروزی نامید، چرا که اولین اتومبیل جهان به شکل امروزی را که به آن گردونه خودکار می‏‌گفتند ساخت. موتور این اتومبیل با بنزین یا الکل کار می کرد و سرعتی در حدود 12 کیلومتر در ساعت داشت. در حقیقت می‌توان گفت که اتوبوس‏‌های امروزی، شکل تکامل یافته‌ی این نوع اتومبیل هستند.
 کارل فریدریش بنز همچنین به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت مرسدس بنز شهرت دارد. سرانجام وی در روز 25 نوامبر سال 1929 میلادی در  شهر لادنبورگ بدرود حیات گفت.
خودرو چیست؟
خودرو ، اتومبیل یا ماشین به وسیله‌ی نقلیه‌ی چرخ‌داری گفته می‌شود که موتورش در درونش قرار داشته و آن را خود حمل می‌کند. این به این معناست که خودرو بدون ارتباط با وسیله‌ای دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت است. و نخستین سازندگان نیز هدف خود را از طراحی اتومبیل، حمل‌ونقل سرنشینان در جاده‌ها بیان می کردند.

th

سال ۱۸۸۶ را می‌توان سال تولد اتومبیل‌های مدرن امروزی دانست، در این سال کارل بنز مخترع آلمانی، بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود و از سال ۱۹۰۸ که مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، به سرعت اتومبیل‌های موتوری جای خود را به کالسکه‌ها دادند.
با این حال می‌توان گفت اتومبیل وسیله‌ای است که در زمان حاضر زندگی بشر را دچار دگرگونی کرده وهمه آن را می شناسند، اختراع اتومبیل به یک فرد تعلق ندارد،  بلکه به مرور زمان این وسیله دچار تغییر شده تا به شکل و تجهیزات امروزی درآید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر