راهنمای استفاده از گوگل پلی استور ، چگونه از گوگل پلی استور استفاده بیشتری ببریم ؟

راهنمای استفاده از گوگل پلی استور ، چگونه از گوگل پلی استور استفاده بیشتری ببریم ؟

 
راهنمایی هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش ها ، ترفندهای کنترلی برای والدین و نرم افزارهای اجازه دهی ، با استفاده از این نکات بیشترین استفاده را از گوگل پلی استور ببرید . گوگل پلی استور نرم افزارهای قدرتمند اندروید زیادی دارد به نحوی که کاربران می توانند هر نرم افزاری را که می خواهند در آن پیدا کنند . عده زیادی از کاربران برای ماه ها و یا حتی سال های زیادی از این استور نرم افزار دانلود کرده اند اما از قدرت اصلی آن خبر ندارند . این خبر شما را از ویژگی های پیشرفته گوگل پلی استور مطلع می سازد .

به کار گیری ترفندهای کنترلی برای مدیریت آنچه کودکان دانلود می کنند .

ZAKAIEE484

آیا می خواهید آنچه را که کودکانتان با گوشی هایشان دانلود می کنند کنترل کنید ؟ ترفندهای کنترلی گوگل پلی برای شما عرضه شده است . با استفاده از این ترفندها شما قادر خواهید بود دانلود هر نوع نرم افزاری را از گوگل پلی استور محدود کنید . منو همبرگر (Hamburger menu ) را باز کنید یا صفحه نمایشگر را به راست ببرید سپس منو تنظیمات (Settings ) موجود در پایین صفحه  را باز کنید و گزینه Parental controls را در سر برگ User controls فعال سازید . حال رمزی را برای نرم افزار و یا فایل های مورد نظر خود تعیین کنید . کاربران قادر خواهند بود برای دانلود نرم افزارها ، فیلم ها ، بازی ها و هر فایل دیگری بر حسب رده بندی های صنعتی محدودیت تعیین کنید .

تغییر رمز ها

ZAKAIEE485

هنگامی که در تنظیمات گوگل پلی هستید نگاهی بر تنظیمات رمز اکانت خود بندازید . به طور پیش فرض هر بار که شما از گوگل پلی فایلی را خریداری می کنید ، سایت از شما می خواهد که رمز خود را وارد کنید اما اگر با این مسئله مشکلی ندارید که دیگران به بی اجازه با دستگاه شما از سایت فایلی را خریداری کنند ، می توانید این وضعیت را تغییر دهید . برای این کار به قسمت Require authentication for purchases بروید و گزینه مورد نظر خود را از بین سه گزینه ارائه شده انتخاب کنید .

اطلاعات مورد نیاز نرم افزار (app permissions )

ZAKAIEE486

هر صفحه نرم افزار موجود در گوگل پلی استور ، جزییاتی را در مورد نوع اجازه هایی که نرم افزار ممکن است از شما در خواست کند ارائه می دهد . برای دستیابی به این اطلاعات به صفحه نرم افزار مورد نظر خود در گوگل پلی بروید سپس در پایین صفحه گزینه Permissions details را باز کنید تا قبل از دانلود نرم افزار بدانید که نرم افزار به کدام یک از اطلاعات شما نیاز دارد .

تغییر تنظیمات بروزرسانی خودکار

ZAKAIEE487

سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض و خودکار بروزرسانی های نرم افزارها را دانلود و نصب می کند . این فرآیند نرم افزارهای شما را بروز نگه می دارد اما حجم ظرفیت داده های شما را نیز کاهش می دهد . برای تغییر این حالت منو همبرگر را باز کنید و از قسمت تنظیمات (Settings ) ، گزینه مورد نظر خود را برای Auto-update apps انتخاب کنید .

بازخرید کارت هدیه یا کد ارتقاء

ZAKAIEE488

وقتی که نرم افزار گوگل پلی را باز می کنید سریعا مشخص نمی شود که چگونه می توانید یک کارت هدیه را بازخرید کنید و یا کد ارتقاء خود را وارد سازید . وارد کردن این کد ها و یا بازخرید کارت هدیه کار پیچیده ای نیست . اپتدا صفحه را به راست حرکت دهید و یا منو همبرگر را در صفحه خانه گوگل پلی باز کنید و سپس گزینه Redeem را انتخاب نمایید . پس از طی کردن این مراحل شماره کارت هدیه و یا کد ارتقاء خود را در قسمت مربوطه وارد و بر روی گزینه Redeem کلیک کنید .

  مدیریت ویش لیست ( wishlist )

ZAKAIEE489

گوگل پلی یک ویش لیست در اختیار کاربران می گذارد . این لیست دنبال کردن فایل هایی را که کاربر می خواهد آن ها را دانلود و یا خریداری کند ، آسان تر می سازد . برای اضافه سازی یک فایل به ویش لیست ، اپتدا آیتم مورد نظر را در استور پیدا و سپس روی آیکن بوک مارک آن که دارای یک علامت (+) است کلیک کنید . با انجام این کار رنگ آیکن تغییر می کند و یک علامت تیک در آن ظاهر می شود . کاربران می توانند زمانی که در فضای نرم افزار پلی استور هستند ، با حرکت دادن صفحه نمایش از چپ به داخل و انتخاب گزینه My wishlist ، آیتم های انتخاب کرده خود را ببینند .

یافتن یک آیتم جدید

ZAKAIEE490

پیدا کردن یک بازی جدید و یا یک آلبوم زیبای موسیقی در گوگل پلی تنها کمی زمان می برد . در هر صفحه ای که در گوگل پلی استور باز می شود ، قسمت Recommended for You را چک کنید . این ابزار بر مبنای سابقه خرید شما در گوگل پلی استور ، پیشنهاداتی را به شما ارائه می کند . گزینه The Similar Items نیز می تواند راه هایی را برای یافتن نرم افزارها و یا فایل های رسانه ای جدید در اختیار شما بگذارد . برای استفاده از این ابزار گزینه Similar را برای هر آیتمی که می خواهید فایل مشابه آن را دانلود کنید ، فعال سازید . با انجام این کار فایل مشابه هر آیتمی را که قبلا دیده اید ، دریافت می کنید .

یافتن فروش های خوب

ZAKAIEE491

گوگل پلی استور نرم افزارهای خوب زیادی دارد که کاربر می تواند آن ها را به طور رایگان دانلود کند برخی از نرم افزارها نیز باید خریداری شوند اما اگر کاربر بداند که به کدام قسمت ها باید  رجوع کند ، می تواند نرم افزارهای مورد نظر خود را با قیمت مناسب تری بخرد . برای داشتن یک خرید مناسب تر اولین مکانی که باید دیده شود خود پلی استور است . صفحات باز شده استور نرم افزارها و فایل های رسانه ای برگزیده و همچنین خریدهای خوبی را به کاربر پیشنهاد می کند بنابراین بهتر است که اپتدا از خود گوگل پلی استور شروع کنید . راه های دیگری نیز وجود دارد . شما باید عبارت Google Play Deals subreddit را جست و جو کنید . این لیست هر لحظه بروزرسانی می شود از این رو کاربر می تواند خرید ها و تخفیف های خوبی را در این لیست پیدا کند . بخش Dealnews گوگل پلی استور نیز مکان دیگری است که اطلاعاتی را در مورد ویژگی ها ، تخفیف ها ، فروش ها و کد های ارتقاء آیتم های موجود در گوگل استور ارائه می کند . کاربر همچنین می تواند با جست و جو کردن عبارت Google Play deals در گوگل از تخفیف های ارائه شده بیشتری مطلع گردد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر