لومیا 550 139 دلاری ، ارزان ترین گوشی مجهز به ویندوز 10 مایکروسافت

لومیا 550 139 دلاری ، ارزان ترین گوشی مجهز به ویندوز 10 مایکروسافت


مایکروسافت لومیا 550 ، ارزان ترین گوشی هوشمند مجهز به ویندوز 10 ، خود را به بازار عرضه کرد . این گوشی هوشمند ابتدا در اروپا و سپس در دیگر نقاط جهان عرضه می شود . لومیا 550 بیشتر ویژگی های جانبی اصلی گوشی های هوشمند لومیا 950 و لومیا 950 XL را دارد . یکی از این ویژگی های نمایشگر گلنس (Glance ) این دستگاه می باشد .

مایکروسافت لومیا 550 را برای آن دسته از کاربران عرضه کرده است که می خواهند که گوشی ارزان قیمت مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 داشته باشند . لومیا 550 تا کنون ارزان ترین گوشی مایکروسافت می باشد که به سیستم عامل ویندوز 10 مجهز شده  است . این گوشی هوشمند که از یک نمایشگر 4.7 اینچی 4G سود می برد ، چند روز پیش در اروپا با قیمت 139 دلار به فروش رفت . مایکروسافت در نظر دارد در هفته های آتی این دستگاه را در دیگر نقاط جهان نیز به فروش برساند .

لومیا 550  که به عنوان یک دستگاه اقتصادی ساخته شده است از یک نمایشگر HD 1280 در 720 پیکسلی ، یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی بهره می برد . از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به پردازشگر 1.1GHz کوالکوم اسنپدراگون 210 ، رم 1GB و حافظه داخلی 8GB آن اشاره کرد . نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که 550 کارت حافظه MicroSD را نیز پشتیبانی می کند از این رو کاربر می تواند حافظه داخلی این گوشی هوشمند را تا 200GB ارتقاء دهد . لومیا 500 به یک باتری جداشدنی 2,100mAh نیز مجهز است .

 این گوشی هوشمند مایکروسافت مانند لومیا 950 و لومیا 950 XL در رنگ های مشکی مات و سفید شیشه ای عرضه می گردد . مایکروسافت این دستگاه را به ویندوز 10 کانتینیوم ( Windows 10 Continuum ) مجهز نکرده است از این رو کاربران نمی توانند از قابلیت دیسپلی داک (Display Dock ) استفاده کنند تا بتوانند هنگامی که گوشی را به یک نمایشگر خارجی متصل می کنند از آن بهره ببرند .

برخی دیگر از قابلیت هایی که لومیا 550 فاقد آن ها می باشد ویژگی هایی نظیر تصدیق بیومتریک بتا (beta biometric authentication ) ، ویندوز هلو (Windows Hello ) ، وویس ویک آپ (voice wakeup ) و برخی از ابزار تصویربرداری دوربین نظیر پیور ویو (PureView ) می باشند .

مایکروسافت در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی های هوشمند را که توسط دستگاه هایی نظیر آیفون های اپل و گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل تسخیر شده است ، صاحب شود . موسسه تحلیل سازی IDC می گوید به دلیل کمبود تعداد دستگاه های ساخته شده توسط شرکای OEM مایکروسافت ، ویندوز فون ها در سال 2015 تنها 2.2 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را در اختیار داشته اند . تحلیل های انجام شده از این امر حکایت می کنند که ویندوز 10 نمی تواند آنچه که مایکروسافت می خواهد را برآورده سازد .

با وجود این در گذشته نیز فروش ویندوز فون ها در بازار اروپا در مقایسه با بازارهای چین و آمریکا بیشتر بوده است که البته یکی از دلایل این موفقیت عرضه گوشی هایی اقتصادی مانند لومیا 520 می باشد  بنا بر همین پشتوانه مایکروسافت فروش لومیا 550 را نیز اپتدا از اروپا آغاز کرد . البته یک حقیقت دیگر وجود دارد و آن این که اخیرا سهم فروش ویندوز فون ها در بازارهای اصلی اروپا مانند بازار انگلیس نیز کاهش یافته است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر