مروری بر مقایسه OnePlus X و Nexus 5X : OnePlus mini ارزان تر است اما ترجیحا بهتر از Nexus نیست .

مروری بر مقایسه OnePlus X و Nexus 5X : OnePlus mini ارزان تر است اما ترجیحا بهتر از Nexus نیست .

Nexus 5X تلفن بسیار خوبی است اما آیا OnePlus با مدل X خود از گوگل جلو خواهد زد ؟قیمت در زمان بررسی :339 پوند با ارزش افزودهمروری بر مقایسه OnePlus X و Nexus 5X :همه افراد از وارد کار شدن گوشی های جدید Nexus شگفت زده شدند اما در هر حال همه چیز تغییر کرده است و Google با چندین رقیب قدر در حال رقابت است که نمونه بارز آن OnePlus است . Nexus 5X در حال حاضر در بازار ها به فروش می رسد اما OnePlus X در روزهای آتی به بازار خواهد آمد . حال مساله این است که کدام یک از این دو مدل برای خرید مناسب هستند ؟ در اینجا مقایسه OnePlus X و Nexus 5X را خواهیم داشت که اطلاعات خوبی به کاربران خواهد داد . البته این دو گوشی در بین گروه بهترین های سال 2015 هم قرار دارند و این خود نشانگر بالا بودن کیفیت و کارایی شان خواهد بود .

مقایسه قیمت OnePlus X در برابر Nexus 5X :
در گذشته گوشی های Nexus شرکت گوگل از نظر مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن شان بهترین گوشی هایی بودند که هر کسی می توانست در بازار های گوشی فروشی پیدا بکند . با این وجود ، باید گفت که دیگر همه چیز تغییر کرده است و در هر مغازه ای تعدادی گوشی مختلف با قیمت هایی مناسب و به ظاهر ارزان قرار دارند که انتخاب و خرید از بین آنها کار ساده ای نیست .
OnePlus اسمی است که با شنیدن آن ذهن انسان از کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل می کند و مانند گونه های دیگری که قیمت بسیار مناسبی دارند ، از ارزش مطلوبی برخوردار است .
مدل OnePlus 2 تنها به بهای 239 پوند در بازار ها در دسترس است اما OnePlus X حتی از این هم ارزان تر است و قیمت آن در این رنج قیمت بسیار مطلوب است زیرا از 199 پوند شروع می شود .
قیمت Nexus شرکت گوگل با گذر زمان افزایش یافته است و اگرچه Nexus 5X قیمت بسیار خوبی دارد و به پولش می ارزد اما سزاوار است که قیمت آن نسبت به OnePlus X تفاوت های بیشتری داشته باشد . قیمت این گوشی از 339 پوند شروع می شود بنابراین در مقایسه با قبلی بیش از 50 در صد گران تر است .
این اعداد و ارقام و قیمت ها به احتمال قوی ذهن شما را آشفته می کند و با دیدن تفاوت قیمت قضاوت هایی در مورد آنها می کنید اما بهتر است که این قضاوت را به بخش طراحی و نرم افزار و سخت افزار واگذار بکنید تا در نهایت تصمیم بهتری بگیرید .

google nexus 5x 1282

مقایسه طراحی و ساخت OnePlus X در برابر Nexus 5X :
از آنجایی که بخشی هر دو دستگاه توسط LG  برای گوگل طراحی شده است Nexus 5X جانشینی برای نمونه اصلی باشد . این مدل به همان اندازه از لحاظ کیفیت پلاستیک در وضعیت خوبی قرار دارد و نیز قاب آن در گوشه ها انحنای بیشتری دارد و گرد تر شده است که در سه رنگ مختلف ارائه می شود : Carbon ، Quartz و Ice .
گوشی جدید گوگل 7.9mm و 136g است که برای گوشی به این بزرگی ابعاد بسیار خوبی به حساب می آید . OnePlus X با وزن 138g و ضخامت 6mm هم تقریبا در همین سطح است . پس با توجه به این نزدیکی در ابعاد و اندازه ها ، چیزی که می تواند تفاوت ها را آشکار بکند در بحث طرح و مواد سازنده خواهد بود .
OnePlus به جای استفاده از پلاستیک از نوعی آلومینیم سیقل داده شده استفاده می کند که به خصوص در لبه های این گوشی به کار گرفته شده است . این مدل در قسمت های لبه دارای نوعی شیشه تار در قسمت پشت و جلوی گوشی است که حتی کاربران می توانند به جای آن از مدل سرامیک نیز استفاده بکنند البته این طرح به تعداد محدود 10000 واحد تولید شده است و شاید خیلی زود به اتمام برسد .
اگر چه این فرآیند در پروسه ای 25 روزه و دقیق به انجام می رسد ، با این وجود وزن آن به 160g می رسد و در نهایت اینکه با قیمت 269 دلار قابل خرید است . 

oneplus x 8003


در حال حاضر OnePlus X با طراحی شیک و زیبایی که دارد با قیمت مناسبی ارائه می شود . اما ، آیا Nexus 5X خواهد توانست که با قدرت نمایی در زمینه سخت افزار و نرم افزار این رقابت را ادامه بدهد یا خیر ؟

مقایسه ویژگی ها و خصوصیات سخت افزاری OnePlus X در برابر Nexus 5X :
Nexus 5X صفحه نمایشی دارد که اندکی از مدل قبلی اش بزرگتر می باشد و 5.2in می باشد و نظری که در مورد OnePlus X وجود دارد این است که این گوشی از سایر گوشی های شرکت کوچکتر است و صفحه آن 5 اینچ می باشد . در واقع این همان OnePlus mini است . هم Nexus 5X و هم OnePlus X دراای صفحه نمایشی با کیفیت و جزئیات تصویر فول HD می باشند پس گوشی OnePlus X به دلیل اندازه به نسبت کوچکتر صفحه نمایش خود از تراکم پیکسلی بالایی برخوردار است اما باید گفت که این تفاوت خیلی هم چشم گیر نیست که از آن به عنوان ویژگی خاصی یاد بشود .
هر دوی این گوشی ها دارای 16 گیگا بایت حافظه داخلی می باشند که میزان قابل قبول و استانداردی از حافظه داخلی به شمار می رود و در حالی که Nexus 5X ظرفیت 32 گیگا بایت را نیز ارائه می کند ، در مقایسه با OnePlus X 3 گسگا بایتی تنها دارای 2 گیگا بایت RAM می باشد . گوگل تا کنون حافظه های بیشتر از این را ارائه نداده است اما OnePlus این امکان را برای کاربران بوجود آورده است که همزمان دو سیم کارت را مورد استفاده قرار بدهند و حافظه جانبی Micro-SD هم تا حداکثر 128 گیگا بایت به آن متصل نمایند و با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توان گفت که با این کار می توان به پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز حجم حافظه سیستم خود را بالا برد .
اگرچه OnePlus X حافظه بالا تری دارد و می توان حافظه جانبی هم به آن اضافه نمود ، با این وجود پردازنده Qualcomm Snapdragon 801 به نوعی قدیمی محسوب می شوند . در برابر این پردازنده های Snapdragon 808 را داریم که در Nexus 5X استفاده می شوند و یک سر وگردن بالا تر از پردازنده OnePlus X قرار می گیرند .
همچنین Nexus 5X دارای NFC ، USB تیپ C ، 11ac Wi-Fi و یک اسکنر اثر انگشت می باشد که در OnePlus X آنها را نمی بینیم . باید گفت که خصوصیات طراحی Nexus 5X بهتر و بیشتر هستند اما در عوض OnePlus X دارای Alert Slider نیز هست که کاربران می توانند پروفایل صدای خود را به سرعت تغییر دهند .
اگر بخواهیم در رابطه با خصوصیات گرافیکی این دو گوشی صحبت بکنیم ابتدا باید گفت که هر دو گوشی Nexus 5X و OnePlus X دارای دوربین پشتی 13 مگا پیکسلی هستند . البته در 5X این دوربین به صورت فنی 12.3 مگا پیکسل است اما گوگل 1.55µm پیکسل ، روزنه بزرگتری به اندازه f/2 ، فلش LED  دوگانه ، لیزر IR تمرکز اتوماتیک و توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را نیز ارائه کرده است .
کاربرانی که به گرفتن تصاویر سلفی علاقه مند هستند ، با دوربین های جلویی با کیفیت 8Mp در گوشی OnePlus X شگفت زده خواهند شد . کیفیت دوربین جلویی در گوشی های Nexus 5X برابر با 5Mp می باشد .
در کل شرکت گوگل توانسته است با ارائه این ویژگی های مثبت در بخش سخت افزار خود بازگشتی قهرمانانه ای به رقابت با OnePlus X داشته باشد . نکته مهم و منفی که اینجا می توانیم به آن اشاره بکنیم این است که تنها ویژگی که این گوشی از نبود آن رنج می برد همان عدم امکان افزایش حافظه است که برای برخی از کاربران یک ویژگی کلیدی می باشد .
مقایسه ویژگی ها و خصوصیات نرم افزاری و برنامه ای OnePlus X در برابر Nexus 5X :
همانطوری که احتمالا همه شما می دانید ، خرید یک گوشی Google Nexus سبب می شود که هر زمان نسخه جدیدی از اندروید وارد کار شد از آخرین نسخه آن بهره مند شوید و دیگر نیاز نخواهید داشت که از راه های دیگر و به صورت غیر مستقیم نسخه جدید اندروید و نیز نرم افزار های مربوط به آن را تهیه نمایید .
این ویژگی که با خرید Nexus 5X اتفاق می افتد از اهمیت بالا یی برخوردار است که در ابتدا هم با Android 6.0 Marshmallow به دست مشتری می رسد و دارای خصوصیات جدیدی مانند Doze Mode برای عمر بهتر باتری و Now on Tap برای Google Now است که بر روی همان نسخه در حال استفاده فعال می شود . همچنین خریداران این گوشی اولین افرادی هستند که به محض ورود نسخه جدیدی از اندروید می تواننند از آن استفاده بکنند .

google nexus 5x 12664


در عوض گوشی های OnePlus از Oxygen OS خود استفاده می کنند . اگر چه در ظاهر به نظر می رسد که این دو کلا با یکدیگر متفاوت هستند اما باید گفت که همین Oxygen OS هم بر پایه Android 5.1 Lollipop طراحی شده است و همین امر هم باعث شده است تا تجربه استفاده از این گوشی ها بسیار به همدیگر مشابهت داشته باشد . این گوشی برخی ویژگی ها را هم اضافه کرده است که در مواقعی مانند خاموش بودن صفحه می توانید از آنها استفاده بکنید . برای مثال Dark Mode و Shelf را می توان نام برد که در این حالت شما می توانید به سرعت به برنامه های پرکاربرد و خاطبان خود دسترسی پیدا بکنید .
چرا خرید Nexus 5X پیشنهاد می شود ؟
در زیر برخی ویژگی ها برای اثبات این کار آورده شده است .
•    دارا بودن پردازنده Snapdragon 808
•    دارا بودن اسکنر Fingerprint
•    دارا بودن USB تیپ C
•    داشتن NFC
•    برخورداری از 11ac Wi-Fi
•    داشتن Android 6.0 Marshmallow و امکان آپدیت ویژگی ها

oneplus x onyx 5

چرا خرید OnePlus X پیشنهاد می شود ؟
در زیر برخی ویژگی ها نیز برای OnePlus X بر شمرده شده اند .
•    ارزان تر است
•    ظاهر فلزی شیک و طراحی شیشه ( یا سرامیک )
•    دو سیم کارته بودن – حافظه قابل افزایش
•    مموری بیشتر در 3 گیگا بایت
•    دوربین جلویی 8 مگا پیکسل
خصوصیات Google Nexus 5X :
•    Android 6.0 Marshmallow
•    صفحه نمایش 5.2in Full HD
•    پردازنده Qualcomm Snapdragon 808 شش هسته ای
•    2GB RAM
•    حافظه 16/32GB
•    دوربین پشتی 12.3Mp با فلش LED دوگانه
•    دوربین جلویی 5Mp
•    اسکنر Fingerprint
•    NFC
•    11ac Wi-Fi
•    Bluetooth 4.2
•    اندازه 7.9 میلی متری
•    وزن 136 گرمی

پیشنهاد کلی :
اگرچه قیمت Nexus 5X مناسب تر است ، اما نمی توان انکار کرد که OnePlus X با قیمتی زیر 200 دلار معامله فوق العاده ای خواهد بود . طراحی آن هم زیبا است و حافظه آن قابل ارتقاء می باشد و نیز دوربین ها و صفحه نمایش جالبی هم دارد . با این وجود اگر چیز هایی مانند اسکنر اثر انگشت ، NFC ، آخرین نسخه Wi-Fi و پردازنده پر سرعت اهمیت فراوانی دارند و در نتیجه می شود گفت که خرید Nexus 5X حتی به قیمت بالا تر هم ارزش این کار را دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر