کاربران OneDrive از شرکت مایکروسافت می خواهند که در مورد حجم حافظه ای که اختصاص داده است تجدید نظر بکند . وان درایو مایکروسافت

کاربران OneDrive از شرکت مایکروسافت می خواهند که در مورد حجم حافظه ای که اختصاص داده است تجدید نظر بکند . وان درایو مایکروسافت


یکی از کاربران معترض با UserVoice خود اعلام کرده بود که کار شرکت مایکروسافت در کاهش 83 در صدی حافظه کاربران اقدامی بسیار یر منطقی بوده است .کاربران متعددی از OneDrive با شنیدن خبر کاهش حافظه اختصاص یافته به UserVoice در یک سایت طوماری امضا کردند که نارضایتی آنها را از وضع موجود و در واقع تصمیم تازه اخذ شده مایکروسافت بیان می کند . این معترضان با همکاری همدیگر اعلام می کنند که شرکت مایکروسافت بایستی در تصمیم خود مبنی بر کاهش 83 در صدی این حافظه تجدید نظر بکند .


در سایت Change.org که در همچنین مواردی و برای بیان اعتراض به یک قسمت به کار می رود ، یک نامه سرگشاده ای به تیم OneDrive نوشته شده است و از آنها خواسته شده است تا در این تصمیم غیر منطقی که اخذ کرده اند ، تجدید نظر بکنند . بخشی از این بیانیه اعتراض آمیز بدین شرح است : " تغییرات جدیدی که در پلن های مربوط به حافظه ایجاد شده است نگرانی های جدی را نسبت به مجموعه OneDrive و Windows در کاربران ایجاد کرده است " . این بیانیه در ادامه م آورد که : " این دست است که برای جلوگیری از سوء استفاده هایی که از این حجم بی نهایت حافظه در کانال صورت می گرفت ، منطقی این بود که حافظه ها کاهش یابند ، اما اینکه شما برای تنبیه این عده معدود همه ی کاربران خود را هم تنبیه بکنید کار دور از عقلی بود که نباید انجام می شد . "
تا کنون این بیانیه که به تازگی انتشار یافته است با امضای بیش از 2000 نفر از افراد مختلف مورد حمایت قرار گرفته است .
این بیانیه در مورد بازیابی دو پلن حذف شده یعنی حافظه 100 گیگا بایت و 100 گیگا بایت بحث می کند که شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که در یک معدله جدید 50 گیگا بایتی حذف خواهند شد . همچنین شرکت تاکید کرده است که بیشینه حجم امضا کنندگان Office 365 میزان 2TB خواهد بود که دو برابر محدودیت جدیدی است که شرکت مایکروسافت اعلام کرده است .
اخیرا شرکت مایکروسافت در بیانیه دیگری اعلام کرده است که سهمیه رایگان اعلامی خود را از 15 گیگا بایت به 5 گیگا بایت کاهش خواهد داد – که برابر با Drive شرکت گوگل خواهد بود . حتی این میزان حجم با حجم موجود در پایین ترین پلن iCloud شرکت اپل در سال هم بربری می کند . همزمان با این هم 15 گیگا بایت " camera roll " از بین خواهد رفت . شرکت مایکروسافت این حجم را از ماه سپتامبر سال 2014 برای آن دسته از کاربران گوشی ها هوشمند که گزینه آپلود اتوماتیک را فعال کرده اند در دسترس می باشد .
در حالی که همه توجه ها به بحث OneDrive شرکت Microsoft و اطلاعیه آن در رابطه با تقلیل حافظه ها توسط شرکت معطوف است و اغلب افراد بر تاثیر آن برای امضا کنندگان Office 365 Home و Office 365 Personal آن تمرکز دارند ( کاری که شرکت برای تنبیه افرادی که از حافظه موجود استفاده غیر منطقی و در واقع سوء استفاده انجام می دادند ، در پیش گرفته است ) ، اکثر افرادی که در این بیانیه و در سایت مشهور Change.org عمل عمل شرکت را مورد سرزنش قار داده اند ، از این می ترسند که مبادا دسترسی های رایگان و آزاد هم کاهش یابد و یا حتی امتیاز فضای حافظه ای مربوط به تصاویر نیز از میان برداشته شود .
برخی ها هم این چنین استدلال می کنند که کار شرکت در انجام این کاهش حجم از 30 گیگا بایت ( برای افرادی که به camera roll دسترسی دارند ) به تنها 5 گیگا بایت بهترین مشتریان مایکروسافت را نیز در آتش عده ای معدود که از حجم سوء استفاده می کردند سوزانده است .
Tim Moose می نویسد : " من هزینه ای برای Office 365 پرداخت نمی کنم اما ، بایستی حجم بالای کاربران OneDrive ( آنهایی که این حجم را داشتند ) که از 15GB حافظه رایگان + 15GB اضافی مربوط به جایزه camera roll بهره می برند نیز گفته شود زیرا در جای خود دارای اهمیت بسیاری است . " وی در ادامه می نویسد : " 5 گیگ برای عکس ها و اسناد واقعا مضحک است . و من به خاطر این حجم اضافی که ارائه می شد ، بورد مایکروسافت را ترجیح دادم ، Lumia خریدم ، یک کامپیوتر ویندوز 10 گرفتم و یک Xbox One هم همینطور . آیا این کار ها بخشی از استراتژی کلود است . باید گفت که اگر این چنین بوده باشد پس باید در استراتژی خودتان تجدید نظر بکنید .
Petr Zizka گفته است : " من از سیستم Windows Phone استفاده می کنم و OneDrive بخشی جداناپذیر و ضروری از آن است . " وی می گوید : " در نظر من حافظه اصلی + حافظه camera roll را باید زیر بنای کل این سیستم به حساب آورد . جالب است که الان دیگر هیچ کدام از اینها در دسترس نیستند . "
سایر کاربران OneDrive هم به وب سایت معترض گونه شرکت مایکروسافت آورده شده اند تا با UserVoice شکایت های خود را در قسمت های مشخص وارد بکنند و همچنین درخواست هایی که دارند را نیز عنوان کنند . UserVoice خدمتی از شرکت مایکروسافت است که به کاربران محصولات این شرکت اجازه می دهد تا در این قسمت پیشنهادات خود را در رابطه با تغییر در محصولات شرکت عنوان بکنند . شرکت مایکروسافت در راستای سیاست خود مبنی بر احترام به نظر کاربران و همچنین گرفتن فیدبک از آنها به منظور بهبود وضعیت محصولات و به ویژه نرم افزار های خود ، از این بخش بهره مند می شود .
UserVoice ورودی اینگونه است که می گوید : " حافظه ما را پس بدهید " . چند روزی که از این ماجرا و شروع اعتراض ها می گذشت ، میزان آرایی که این حرکت کسب کرد به بیش از 16000 رسید و بیش از 800 نظر نیز در پای این بیانیه قرار داده شدند که به طور مستقیم OneDrive مخاطب و مسئول این کار می دانستند .
Charles Tyldsley روز پیش گفته است که : " این حرکت کاملا غیر منطقی است " . وی اضافه می کند : " واضح است که هدف از این کار کشاندن تعداد زیادی از افراد برای پرداخت هزینه بر روی Office 365 sub است و حقیقت این است که این شرکت در حال از دست دادن تعداد بسیار زیادی از کاربران خود می باشد . احساسی که الان دارم این است که پیشنهاد OneDrive به افراد دیگر را کاری احمقانه می دانم .
Kevin McIntosh سوال کرده است : " واقعا کار بدی بود . چرا اشتباه خود در ارائه حجم نامحدود را با تنبیه و مجازات همه کاربران جبران می کنند ؟ " وی دوباره اضافه کرده است : " OneDrive چیزی بود که باعث شد تا من با پلتفرم Windows کار بکنم و آن را رها نکنم و حتی در مورد اپل های Windows phone نیز چنین بود " . دیگر کاربران این سیستم ، اقدام اخیر شرکت را با واژه هایی همچون " حماقت " ، " ظلم " ، " باور نکردنی " ، " مضحک " و واژه هایی بدتر از اینها تعریف کرده اند . باید گفت که این اقدام شرکت مایکروسافت کاری بود که سبب لب ریز شدن کاسه صبر مشتریان و کاربرانش شد و همزمان اعتماد افراد به کار های این شرکت تاحد صفر را پایین آورد .
یکی از کاربران که اسم خود را تنها به صورت " WW " نوشته بود در این صفحات گفته است : " کاملا واضح است که نیاز به اعمال برخی محدودیت ها لازم بود ، اما ارائه OneDrive به عنوان بخش ضروری محیط های اشتراک داده و از طرف دیگر محدود کردن حافظه در دسترس آن به 5 گیگا بایت کار عجیب و غریبی بود . " وی اضافه می کند : " حرکتی که برای انسجم تجربیات آینده با Windows 10 انجام شده است ، به هیچ وجه نمی تواند به شما کمک کند که افراد را به این محیط ترغیب نمایید زیرا عامل بازدارنده ای که این حرکت ایجاد کرده است بسیار قابل توجه می باشد . "
یکی از کاربرانی که نظر داده بود به مطلب زیبایی اشاره کرده بود . وی گفته است که شرکت مایکروسافت بار ها و بارها اعلام کرده بود که OneDrive را برای این هدف بیرون داده است که بخش مهمی از استراتژی " اولین – موبایل ، اولین – کلود " Satya Nadella مدیر عامل مایکروسافت در ارائه خدمات و نرم افزار ها به همه انواع محصولات شرکت است که شامل iOS و Android می شوند را پشتیبانی بکند . ماه گذشته در حقیقت Nadella ( مدیر عامل مایکروسافت ) درآمد سه ماهه این شرکت که توسط Wall Street هم درخواست شده بود را برای اینکه بگوید نیم میلیارد کاربر اسناد و تصاویر خود را در OneDrive ذخیره کرده اند به کار گرفت .
همچنین سرویس حافظه ، لینک های اصلی بین دستگاه های Windows را نیز برقرار می کند و به نقطه امیدی برای ویندوز 10 به شمار می رود . صفحه بازاریابی OS در بخشی آورده است که : " ویندوز 10 با نرم افزار های سیستمی زیبای مانند Maps ، Photos ، Mail & Calendar ، Groove ، Movies & TV به بازار می آید . و این نرم افزار ها برای بک آپ اطلاعات کاربران و تطابق دادن دستگاه های ویندوز 10 به OneDrive نیاز دارند تا این کار ها را به خوبی به انجام برساند ، بنابراین با داشتن این ابزار کار برای کاربران بسیار راحت تر و سهل الوول تر خواهد شد . "
Mani در UserVoice پرسیده است که : " OneDrive با تمامی ویندوز های 10 ( کامپیوتر های دارای ویندوز 10 ) ، موبایل ها ( یا ویندوز موبایل ها ) و Windows Server 2012 به خوبی سازگاری پیدا می کند پس چرا خود شرکت مایکروسافت کاری می کند که این سیستم را از کاربران بگیرد و در نتیجه از برگشتن آنها به Microsoft Ecosystem جلوگیری نماید ؟!
اما ادعا های افراطی هم وجود دارند .
Michael Glenn گفته است : " محدودیت هایی که برای این حافظه ( درست قبل از تعطیلات کریسمس و در دسترس قرار گرفتن Lumia 950 ) قرار داده شده است و نیز زمان بندی کردن اعلان این OneDrive نمی تواند بدتر از این باشد و اگر یک دشمن و رقیب بدخواه Microsoft را به خارج کردن آن از سیستم مجبور کرده بود هم باز به این زشتی نبود که خود شرکت این کار را کرده است . " در ادامه حرف های Michael Glenn می خوانیم که " بیشتر حرف های امیدوار کننده و نوید بخش را می شود در مورد Windows 10 ، گوشی های جدید و سطح اول Lumia ، Office everywhere شنید و کلود با این دست باز خود که در زمینه ارائه حافظه دارد ، می تواند به راحتی و یک شبه با این واکنش بی ملاحظه کاملا نابود بشود . "


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

جمعه, 14 خرداد 1395

اگه اکانت وان درایو دارید شما می تونید با این دعوت نامه ها نیم گیگ به فضای خودتون در وان درایو اضافه کنید
OneDrive
+500mb
https://onedrive.live.com?invref=8434b0c2c3b9d5f5&invscr=90
https://onedrive.live.com?invref=8bbf075997fdc59f&invscr=90

پاسخ

matilda

شنبه, 16 آذر 1398

این چه فرقی با google drive داره

پاسخ

ثبت نظر