5 نکته مهم برای انجام تایپ حرکتی در سیستم عامل اندروید و iOS

5 نکته مهم برای انجام تایپ حرکتی در سیستم عامل اندروید و iOS


زمانی که این 5 نکته را آموختید ، خواهید دید که تایپ کردن برای شما بسیار راحت تر و سریع تر می شود .
آیا با رد کردن صفحه نمایشگر تایپ می کنید ؟ مسلم است که این نحوه تایپ کمی سخت و وقت گیر است . اما اگر آن را یاد بگیرید دیگر لازم نیست که مطلب مورد نظر خود را با ضربه زدن بر روی صفحه کلید بنویسید .

چند سالی است که کاربران اندروید می توانند از طریق رد کردن صفحه ، متن مورد نظر خود را تایپ کنند اما هم اکنون از آن جایی که سیستم عامل iOS توانسته است صفحه کلیدهای ساخته شده توسط شرکت های واسط را پشتیبانی کند،  کاربران این سیستم عامل نیز می توانند با رد کردن صفحه ، مطلب مورد نظر خود را بنویسند . نصب یک صفحه کلید حرکتی تایپ تنها چند لحظه زمان می برد و شکی نیست که برای تایپ کردن به گونه حرکتی کاربر به زمان بیشتری نیاز دارد اما زمانی که بتوانید روش های تایپ این چنینی را یاد بگیرید خواهید دید که نوشتن یک پیام متنی ، ایمیل و یا هر نوع سند دیگر برای شما 10 برابر آسان تر و بسته به مهارت شما حتی 10 برابر سریع تر می گردد .

در این خبر 5 روش برای یادگیری این روش تایپ در اختیار شما گذاشته شده است .

سعی کنید که به طور حلقه ای تایپ کنید و نه زیگ زاگی

ZAKAIEE497

زمانی که یک صفحه کلید حرکتی را روی دستگاه اندروید و یا iOS خود نصب کردید احتمالا بر حسب عادت از روش زیگ زاگی برای تایپ استفاده می کنید . این روش کار شما را جلو می برد اما سرعت شما را کاهش می دهد و علاوه بر این  تعجب خواهید کرد که چگونه تایپ حرکتی در مقایسه با روش قدیمیتان می تواند زمان کمتری را در تایپ از شما بگیرد . به جای تایپ زیگ زاگی و جلو و عقب بردن انگشتانتان در محدوده کلید ها سعی کنید که با حرکات حلقه ای روان حروف مورد نظر خود را تایپ کنید . زمانی که یک ریتم حرکتی مناسب پیدا کردید انگشت شما یک الگوی حرکتی هشتی شکل را روی صفحه کلید دنبال می کند . از این طریق به ندرت در روند تایپ وقفه ای ایجاد می شود .

صبور باشید .

اگر که تازه یاد گرفته اید که به صورت حرکتی تایپ کنید از درماندگی های ذهن ماهیچه ای خود در هنگام تایپ اولین لغت ها تعجب نکنید . این درماندگی ماهیچه ای همان دلیلی می باشد که کاربرانی که به تازگی تایپ حرکتی را آموخته اند را قانع می سازد تا از تایپ زیگ زاگی استفاده کنند . نگران نباشید با کمی تمرین انگشتان شما ترتیب کورتی استاندارد ( و یا ترتیب دووراک (DVORAK ) و یا ترتیب تایپ مورد نظر شما ) را یاد می گیرند از این رو شما قادر خواهید بود تا به سرعت حروف مورد نظر خود را تایپ کنید . تنها باید کمی صبور باشید .

بین لغات از کلید فاصله زن (space bar ) استفاده نکنید .

ZAKAIEE498

یکی دیگر از اشتباهاتی که کاربران استفاده کننده از تایپ حرکتی آن را مرتکب می شوند ، زدن کلید فاصله زن بین هر لغت می باشد . در تایپ حرکتی تنها باید زمانی از این کلید استفاده کنید که می خواهید نقطه گذاری نمایید . به جای استفاده از این کلید زمانی که یک لغت را تمام کردید تایپ لغت بعدی را شروع کنید . تمام صفحه کلیدهای حرکتی به طور خودکار بین هر لغت ، فاصله ایجاد می کنند از این رو تایپ یک مطلب زمان کمتری را از کاربر طلب می کند .

برای تغییر یک لغت اشتباه روی آن ضربه بزنید .

ZAKAIEE499

حتی زمانی که به راحتی در حال استفاده از تایپ حرکتی هستید ممکن است که ببینید یک لغت به گونه ای تصحیح شده است که در بافت مطلب معنایی ندارد . خوشبختانه دیگر لازم نیست که از کلید برگشت به عقب (backspace) استفاده کنید تا به لغت نا هماهنگ برسید . برای تصحیح لغت تنها روی آن ضربه بزنید و از میان لغت های پیشنهادی که در بالای صفحه نمایش داده شده اند لغت مورد نظر خود را انتخاب کنید . با انجام این کار لغت انتخاب شده با لغت اشتباه موجود در متن جایگزین می شود . اگر لغت مورد نظر شما در میان مجموعه لغات پیشنهادی نبود ، دو بار روی لغت اشتباه ضربه بزنید تا بتوانید لغت خود را به صورت حرکتی تایپ کنید .

دیگر صفحه کلیدهای  دستگاه خود را غیرفعال سازید ( تنها در سیستم عامل iOS )

ZAKAIEE500

زمانی که اپل نهایتا مانند گوگل این امکان را فراهم ساخت که کاربران صفحه کلیدهای ساخته شده توسط شرکت های واسط را نصب کنند ، بسیاری از کاربران متعجب شدند . متاسفانه صفحه کلیدهایی که توسط سازندگان واسط برای سیستم عامل iOS ساخته شده اند عملکرد خیلی خوبی ندارد . یکی از عیوب این صفحه کلیدها این است که به راحتی با دیگر صفحه کلیدهای نصب شده روی دستگاه عوض می شوند . تنها کاری که باید برای حل این مشکل انجام دهید این است که تنها یک بار روی کلید کروی شکلی که در گوشه سمت چپ صفحه کلید قرار گرفته است ضربه بزنید . با انجام این کار تنها یک صفحه کلید آیفون و یا آی پد شما فعال باقی می ماند از این رو دیگر صفحه کلیدها با یکدیگر تعویض نمی شوند . یکی دیگر از اشکالات iOS این است که این سیستم عامل صفحه کلید انتخابی کاربر را فراموش می کند . در این سیستم عامل حتی زمانی که برای پاسخ گویی به یک ایمیل از صفحه کلید سوویپ (Swype ) استفاده می کنید ممکن است که برای دفعه بعد که شما باید یک مطلب را می خواهید تایپ کنید ، صفحه کلید استاندارد سیستم عامل در اختیار شما گذاشته شود . تنها راهکار این است که تمام صفحه کلیدهای سیستم عامل را تا زمانی که به آن ها نیازی ندارید ، غیرفعال سازید . انجام این کار مانند این است که تمام صفحه کلیدهای قدیمی دستگاه را پاک کرده اید و تنها دامنه حروف ارائه شده توسط شرکت های واسط باقی می مانند که شما قادر خواهید بود که هر زمان که بخواهید آن ها را نیز به طور دستی پاک کنید .

برای پاک سازی صفحه کلیدها باید مسیر Settings > General> Keyboards را دنبال کنید و سپس روی گزینه Keyboards و در نهایت روی گزینه Edit که در گوشه بالایی صفحه نمایش قرار داده شده است ، ضربه بزنید . از این طریق شما قادر خواهید بود با ضربه زدن بر روی دایره قرمز رنگ قرارگرفته شده در کنار گزینه Delete ، هر صفحه کلیدی را  که می خواهید پاک کنید البته به جز صفحه کلید اصلی سیستم عامل و صفحه کلیدی که در حال استفاده از آن هستید  . اگر پس از مدتی نظر شما تغییر کرد می توانید به قسمت صفحه کلیدها باز گردید و با ضربه زدن بر روی گزینه Add New Keyboard و سپس انتخاب یک صفحه کلید ساخته شده توسط یک شرکت واسط و یا یکی از صفحه کلیدهای iOS ، ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر