دایمرهای(Dimmers) بی سیم هوشمند

دایمرهای(Dimmers) بی سیم هوشمند

دایمرهای(Dimmers) بی سیم هوشمند


تاکنون در مورد لامپ های هوشمند بسیار شنیده ایم، به خصوص لامپ های  هوشمند LED . برخی از آن ها تغییر رنگ می دهند مانند لامپ های Hud تولید شده توسط شرکت فیلیپس، برخی قادر به پخش موسیقی هستند و حتی برخی از آنها این امکان را به شما می دهند تا از طریق دستگاه های آندروید و آیپدهای خود آن ها را کنترل کنید.لامپ های روشنایی هوشمند آغاز خوبی برای  برای اتوماسیون کردن خانه و کنترل روشنایی است.اما این راه حل در بیشتر مواقع بهترین راه حل بلند مدت نیست.
حال به این می پردازیم که چرا راه حل مناسبی در بلند مدت نیست.اول اینکه لامپ های هوشمند بی سیم گران قیمت هستند.
انواعی که امکاناتی چون پخش موسیقی و یا تغییر رنگ دارند،به طور میانگین 50 تا 70 دلار و حتی بیشتر به فروش می رسند.حتی فقط یک پایه این لامپ ها قیمتی حدود 15 دلار دارد.در این میان بزرگترین دلیل این است که ما در حال حاضر برای کنترل روشنایی مجبور به استفاده از کلیدهای برق هستیم.اگر شما تمام لامپ های قدیمی خود را با لامپ های هوشمند تعویض کنید سپس می توانید از طریق برنامه های نصب شده بر روی گوشی یا تبلت خود روشنایی محلتان را کنترل کنید.ممکن است این راه مناسب ترین راه برای کنترل روشنایی خانه ی شما نباشد،هر چند اینکه بتوان به یک باره تمام لامپ ها را روشن و خاموش کنید در نوع خود جالب است.
راه حل هوشمندانه تر استفاده از کلید های بی سیم و دایمر است( و یا ترکیبی از لامپ های هوشمند و دایمرها).
دایمر های بی سیم هوشمند همانند دایمرهای استاندارد عمل خواهند کرد_شما میتوانید کم وزیاد شدن نور را کنترل کنید_اما هم چنان می توانید از طریق اپلیکیشن ها کنترل را به دست داشته باشید.به علاوه به شما این امکان را می دهد که روشنایی هایی را که با لامپ های بی سیم سازگار نیستند را هم کنترل کنید(مانند چراغ های دیواری و لوستر ها)
بیش تر کلید های لامپ های بی سیم و دایمر ها به هاب های مرکزی اتوماتیک نیاز دارند.می توان این هاب ها را به صورت جداگانه تهیه کرد و بعد تعدادی کلید یا دایمر به خانه ی خود اضافه کنید.
یک چیز را در نظر داشته باشید،زمانی از این سیستم های بی سیم می توان استفاده کرد که خانه یا محل مورد نظرتان به شبکه ی بی سیم (Wifi) مجهز باشند.
در این جا به برخی دایمرهای بی سیم که شما می توانید از آن ها بهره ببرید اشاره می کنیم:
دایمرهای خطی Linear Z-Wave Dimmer

linear-z-wave-dimmer-233x300
این دایمرها برای روشنایی هوشمند و تنظیم خودکار روشنایی استفاده می شوند.این دایمر با هاب های متفاوتی مانند کنترل کننده های veraEdge(http://getvera.com/controllers/veraedge/ ) و یا Scene Command Class سازگاری دارند.
یکی از ویژگی های مناسب این دایمرهای بی سیم سازگاری با لامپ های رشته ای و فلورسنت (لامپ های کم مصرف)،هالوژنی،زنونی و LED است بنابراین لازم نیست نگران باشید که چه نوع لامپی در اختیار دارید.


Belkin WeMo Light Switch

 

Belkin-Wemo-dimmer-229x300
این دایمر ها شامل لامپ های هوشمند،پریز است. مورد خوشایند این دایمرها این است که شما الزامی به داشتن هاب های تنظیم کننده ندارید ،تنها دسترسی به شبکه ی wifiو یک دستگاه iosکافیست (هنوز برای آندروید طراحی نشده).همچین داشتن یک سیم خنثی الزامیست. هزینه ی آن در سایت آمازون 40 دلار و 84 سنت است.


GE Z-Wave Wireless Dimmer

GE-wireless-dimmer-195x300
یک نوع دیگر از دایمرهای Z-Wave است و با هاب های مختلف Z-wave کار می کند.این دایمر دارای یک غالب سفید و سبک است که با انواع دیوارها سازگار می باشد.
قیمت آن در سایت آمازون 43 دلار و 15 سنت می باشد.


LutronCaseta Dimmer and Pico Remote

Lutron-Caseta-dimmer-and-pico-remote-283x300
دایمر روشنایی لوترن سال ها پیش اختراع شده است بنابراین جای تعجب نیست که کمپانی سازنده ی آن از رهبران قدرتمند دایمرهای هوشمند بی سیم باشد.این کیت شامل دایمر لوترن و کنترل از راه دور picoمی باشد و با دستگاه مرکزی لوترن و یا هاب WINK کار می کند.این دایمر با بیش از 600 وات لامپ رشته ای یا هالوژن،150 وات لامپ های  LED یا CFL سازگاری دارد.هزینه ی آن در سایت آمازون 60 دلار است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mn

سه‌شنبه, 07 اردیبهشت 1395

جالبه واااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا

پاسخ

ثبت نظر