تشخیص سریع عفونت با بانداژهای نورافشان

تشخیص سریع عفونت با بانداژهای نورافشان


نوع جدیدی از بانداژهای هوشمند در راه است که احتمالا نحوه برخورد پزشکان با زخم ها، بخصوص بیماران سوختگی را که عفونت های حساسی دارند، تغییر می دهد. آخرین ابتکارهای انجام شده در این زمینه در دانشگاه Bath، نوعی باند پوششی است که هنگام عفونت زخم، به سبز فسفری تغییر رنگ می دهد.


روش انجام کار این بانداژ بسیار ساده است. قسمت پوششی این بانداژ شامل مواد هیدروژل تزریقی با کپسول های ریز همراه با فلورسنت غیرسمی می باشد. زمانی که باکتری وارد زخم شده و با تولید مثل، منجر به عفونت می شود، سمی تولید می شود که وارد کپسول های حاوی رنگ می شود. این سم باعث می شود که کپسول باز شود و نور فلورسنت خود را منتشر کند که زمانی که با ژل بانداژ ترکیب می شود، این نور منعکس می شود. تشخیص این سم یکی از چالش های مهم در این بانداژ هوشمند است که یک سیستم تشخیص سریع عفونت را فراهم می آورد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر