PHP 7 منتشر شد

PHP 7 منتشر شد


سرانجام PHP7 هم منتشر شد و اکنون به صورت عمومی در دسترس است. نسخه جدید برای رسیدن به کارآیی بهتر از یک موتور جدید و هسته مفسری ارتقا یافته استفاده می کند. مهاجرت PHP از یک زبان متنی ساده که برای ساخت صفحات وب طراحی شده بود، به یک زبان برنامه نویس وب سمت سرور، اکنون باعث شده است که هشت وبسایت از ده وبسایت موجود از PHP  در سمت سرور استفاده کنند.


نسخه جدید مبتنی بر موتور زند (Zend) است که سریعتر می باشد و از حافظه کمتری استفاده می کند. براساس ابزارهای PHP در تکنولوژی های Zend، که پروژه های نسل بعد PHP هم برپایه همین تکنولوژی هاست، بهبود کارآیی PHP 7.0 در اپلیکیشن های دنیای واقعی بدون تغییر کد، بین پنجاه درصد تا دویست درصد خواهد بود. مدیر Zend گفته است در نسخه جدید، در حدود دو سوم نیازهای حافظه کاهش یافته است که یعنی توان عملیاتی این نسخه نسبت به نسخه 5.6 سه برابر می شود.
از لحاظ دستوری، یک اپراتور null coalescing به عملگر مقایسه ای ترکیبی افزوده شده و پشتیبانی از اعلانات نوع بازگشتی و اسکالر نیز به پشتیبانی از کلاس های ناشناس نیز اضافه شده است. عملگر مقایسه ای ترکیبی جدید، < = >، نیز به عنوان یک عملگر فضایی یا spaceship در PHP7 آمده است. از این عملگر می توان در مقایسه های ترکیبی مثلا در مقایسه هنگام مرتب سازی استفاده کرد. این عملگر تا حدودی شبیه به Strcmp() یا version_compare() رفتار می کند ولی در واقع می تواند برای مقایسه مقادیر استفاده شود.
پشتیبانی از اعلانات نوع در return و type hint اسکالر به این معنی است که توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا نوع مقدار بازگشتی تابع را که با توجه به آرگومان های type hint انتظار می رود، اعلان کنند. آرگومان type hint و اعلانات جدید نوع بازگشتی، اکنون از انواع اسکالر پشتیبانی می کند، بنابراین شما می توانید آنچه را که انتظار دارید ارسال شود یا بازگردانده شود، مشخص کنید.
تغییر در کد به این معنی است که احتمالا کد قدیمی تحت نسخه جدید اجرا نمی شود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر