نحوه جلوگیری از غیرفعال شدن پیام های چت توسط STAMINA Mode گوشی های اکسپریا سونی

نحوه جلوگیری از غیرفعال شدن پیام های چت توسط STAMINA Mode گوشی های اکسپریا سونی


گوشی های اکسپریا سونی به دلیل طول مدت استثنایی عملکرد باتری خود ، شهرت زیادی کسب کرده اند . علت اصلی این امر حالت استامینا (STAMINA ) این گوشی ها می باشد . گوشی های اکسپریا از برخی جهات تا حدی با یکدیگر فرق دارند اما ویژگی مشترک خوبی که در همه آن ها وجود دارد مدت زمانی می باشد که این گوشی ها می توانند در حالت انتظار (standby ) روشن بمانند . البته یک ویژگی خوب دیگر نیز وجود دارد . این ویژگی زمان بین بررسی های پیام ها در حالت استفاده از دستگاه می باشد که به کاربر نشان می دهد که آیا باتری گوشی بیش از یک روز دوام می آورد و یا خیر .

باوجود این بسیاری از کاربران حالت استامینا دستگاه را غیرفعال می سازند زیرا این حالت برای حفظ شارژ باتری ، فرآیندهای پیش زمینه ای و دسترسی به اینترنت را غیرفعال می سازد به نحوی که زمانی که نمایشگر دستگاه خاموش است ، پیام ها نشان داده نمی شوند . این امر یعنی امکان تماس با کاربر از طریق ایمیل و یا چت وجود ندارد مگر زمانی که کاربر گوشی خود را چک کند .

قابلیت هایی در تنظیمات حالت استامینا وجود دارد که کاربر را قادر می سازد تا نرم افزارهای محبوب خود را به یک لیست مجاز اضافه کند تا بتواند پیام های آن را به طور عادی دریافت نماید . در این خبر به نحوه اعمال این تنظیمات پرداخته شده است .

1- به بخش تنظیمات باتری بروید .

ZAKAIEE514

سایه پیام ها را کاملا پایین بیاورید و روی آیکن باتری ضربه بزنید تا منو تنظیمات باتری باز شود سپس حالت استامینا را انتخاب کنید .

2- حالت استامینا را فعال سازید .

ZAKAIEE515

ممکن است به دلیل این که حالت استامینا پیام های چت شما را غیرفعال می سازد بخواهید که این حالت را به طور کامل غیرفعال سازید . بهتر است که خونسرد باشید زیرا راه بهتری نیز وجود دارد . حالت استامینا را فعال نگه دارید با این کار می بینید که حالت Extended standby به طور پیش فرض فعال می شود . کار حالت استامینا این است که نگذارد زمانی که نمایشگر خاموش است ، گوشی به طور مداوم به اینترنت متصل شود و پیام ها را دریافت کند ، در واقع به همین دلیل است که کاربر نمی تواند پیام های چت را دریافت کند . پس از فعال سازی حالت استامینا ، گزینه " Apps active in standby " را فعال سازید .

3- Apps active in standby

 

ZAKAIEE516

تصویری که در سمت چپ قرار دارد همان صفحه ای می باشد که شما اغلب اوقات در این مکان به آن می رسید . در این صفحه روی گزینه “Add applications” ضربه بزنید و سپس همه مسنجرها و کاربران ایمیل های مهمی را که می خواهید از طریق آن ها پیام دریافت کنید را اضافه سازید .

4- تمام شد .

ZAKAIEE517

وقتی که همه نرم افزارها و مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کردید روی گزینه done ضربه بزنید . اگر همه چیز مرتب باشد ، به صفحهApps active in standby برگردانده می شوید و نرم افزارها و مخاطبان مجاز  خود را می بینید . اگرخواستید که دسترسی نرم افزاری را به اینترنت قطع کنید روی گزینه " X" که در سمت راست نام آن نرم افزار قرار دارد ، ضربه بزنید .

5- نکات اضافی

ZAKAIEE518

آیا می دانید که به محض این که شما نمایشگر گوشی را روشن می کنید ، حالت استامینا غیرفعال می گردد ؟ این امر یعنی حتی اگر که شما قفل دستگاه را باز نکنید ، زمانی که نمایشگر روشن می شود هر نرم افزاری که تا به این زمان غیرفعال بوده است فعال می شود و داده های از دست رفته خود را دانلود می کند . برای جلوگیری از این امر گزینه “STAMINA clock” را از منو حالت استامینا فعال سازید . با انجام این کار حالت استامینا تنها زمانی دسترسی نرم افزارها را به اینترنت ممکن می سازد که قفل گوشی باز شود . از این رو روشن شدن های تصادفی نمایشگر و یا روشن کردن نمایشگر به منظور دیدن ساعت دیگر باعث نمی شود که نرم افزارها به اینترنت متصل شوند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر