نسخه 3.2 پایگاه داده Mongo منتشر شد

نسخه 3.2 پایگاه داده Mongo منتشر شد


نسخه 3.2 پایگاه داده Mongo با پشتیبانی از تایید اعتبار مستندات، شاخص گذاری های جزئی و موتورهای جدید ذخیره سازی منتشر شد. موتورهای ذخیره سازی جدید، ذخیره سازی رمزگذاری شده و امکان ذخیره سازی داخلی در حافظه را ارائه می دهند که باعث می شود تا این پایگاه داده در بسیاری از موقعیت ها قابل استفاده شود.


موتورهای WiredTiger و MMAPv1 موجود نیز همچنان پشتیبانی می شوند و نیز موتور WiredTiger بخاطر کارایی برتر، به عنوان یک موتور پیشفرض محسوب می شود. توسعه دهندگان MongoDB می گویند این موتور هفت تا ده بار سریعتر است و به دلیل استفاده از فشرده سازی داده، فضای ذخیره سازی را 75 درصد بهتر می کند.
در بین دیگر موتورها، موتور ذخیره سازی رمزگذاری شده، در کنار کنترل دسترسی، رمزگذاری end to end برای داده فراهم می کند. موتور ذخیره سازی در حافظه نیز توان عملیاتی قابل پیش بینی و تاخیر پایینی برای اپلیکیشن های ضروری مانند تشخیص تقلب و مدیریت پروفایل کاربر را ارائه می دهد.
شاخص بندی های جزئی یکی دیگر از افزونه ها در پایگاه داده Mongo می باشد. این ویژگی به شما امکان ایجاد یک شاخص بر روی مجموعه ای محدود به مستندات را می دهد. این باعث می شود که شاخص کوچکتر شود، فضای حافظه کمتری بگیرد و برای بروزرسانی، سریعتر شوند. شاخص گذاری جزئی می تواند سرعت کوئری ها را نیز بالا برد زیرا شما می توانید با ضابطه فیلتر آنها را مطابقت دهید و از شاخص گذاری استفاده کنید.
تایید اعتبار سند نیز به این نسخه افزوده شده است. این قابلیت به شما امکان می دهد که با استفاده از اعتبار سند، محدودیتی را به مجموعه مستندات بیفزایید. اگر شخصی سعی کند که یک مستند را به مجموعه ای اضافه کند که از محدودیت اعمال شده فراتر می رود، اجازه این کار به او داده نمی شود.
ابزارهای جدید شامل کانکتور MongoDB برای  Businees Intelligence می شود که به کاربران پایانی این امکان را می دهد تا داده ها را با BI مبتنی بر SQL و پلتفرم های تحلیلی مانند Tableau و Qlikview جستجو کنند.
ابزار جدید دیگر یک دیتا اکسپلورر گرافیکی برای کاربران نهایی است که کاربران می توانند از این طریق پایگاه داده های خود را جستجو کنند، کوئری ها را به صورت بصری بسازند و رکوردها را بررسی کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر