گوگل eyes split-screen را برای تبلت های اندروید عرضه می کند !

گوگل eyes split-screen را برای تبلت های اندروید عرضه می کند !


ویندوز تبلت ها و جدیدترین iPad هایی که در بازار عرضه شده اند می توانند دو نرم افزار را در یک زمان نشان دهند . گوگل نیز در نظر دارد در بیلد بروزرسانی شده بعدی سیستم عامل خود این ویژگی را عرضه کند .

گوگل در نظر دارد که کاربران تبلت های اندروید را قادر سازد تا با دو نرم افزار در یک زمان کار کنند و از این رو شانه به شانه مایکروسافت و اپل پیش رود . تعدادی از کارمندان گوگل در یک جلسه خبری با خبرگذاری ردیت (Reddit ) گفته اند که گام بعدی گوگل ارائه ویژگی اسپلیت اسکرین (split screen ) برای تبلت های اندروید می باشد . گوگل می خواهد این قابلیت را در بروزرسانی اصلی سیستم عامل خود به بیلد اندروید 7.0 عرضه کند . گوگل بروزرسانی های جدید خود را در ماه اکتبر و یا نوامبر ( 9 مهر تا 9 آذر ) ارائه می کند از این رو کاربران باید حدود یک سال صبر کنند تا بتوانند از این ویژگی در دستگاه های خود استفاده کنند .

رئیس اندروید و کروم UX با اشاره به تبلت جدید پیکسل C که از یک نمایشگر 10.2 اینچی بهره می برد ، گفته است : " ما سخت کار می کنیم تا سیستم عامل جدید را به پیشرفت هایی در این زمینه مجهز سازیم . مولتی ویندوز قابلیتی است که ما زمان زیادی را صرف آن کرده ایم . به زودی اطلاعات جدیدی در مورد این قابلیت منتشر می کنیم ."

رئیس بخش مدیریت محصولات سخت افزاری کاربران شرکت گوگل جزییات بیشتری را فاش کرده و به خبرگذاری ردیت (Reddit ) گفته است : " ما ویژگی های زیادی را به همراه سیستم عامل جدید ( N ) عرضه می کنیم ولی نمی توانیم در مورد همه این ویژگی ها صحبت کنیم چون دیگر قابلیت های سیستم عامل جدید سورپرایز کننده نخواهند بود . یکی از این قابلیت های اسپلیت اسکرین می باشد . "

از آنجایی که فروش تبلت ها کاهش یافته است ، گوگل و دیگر سازندگان به دنبال راه هایی هستند که بتوانند میزان تقاضا را دوباره افزایش دهند . یکی از این راهکارها که مورد توجه سازندگان قرار گرفته است کمتر کردن فاصله بین تبلت و لپ تاپ می باشد به نحوی که تبلت ها بتوانند با استفاده از صفحه کلید های قابل اتصال برخی از کارهای لپ تاپ ها را انجام دهند و همچنین کاربران را قادر سازند تا کارهای روزمره خود را با استفاده از آن ها انجام دهند . اسپلیت اسکرین با ممکن ساختن انجام کارهای چندگانه تبلت ها را به رایانه های شخصی نزدیک تر می سازد . مایکروسافت و اپل در حال حاضر این قابلیت را در سیستم عامل های خود فراهم کرده اند از این رو گوگل نیز در تلاش است تا تبلت های اندروید را به این قابلیت مجهز سازد .

اسپلیت اسکرین از زمان عرضه ویندوز 8 در سال 2012 به همراه قابلیتی به نام اسنپ اسیست ( Snap Assist ) در ویندوز تبلت ها قرار گرفت . کاربران می توانند یک نرم افزار را باز کنند و سپس نرم افزار دیگری را به روی صفحه نمایش بیاورند تا در یک زمان از هر دو نرم افزار استفاده کنند . ویندوز 10 این قابلیت را با افزایش تعداد نرم افزارهای قابل استفاده به 4 عدد ارتقاء داد .

اپل با عرضه سیستم عامل iOS 9 در ماه دسامبر ( 10 آذر تا 10 دی ) این ویژگی را عرضه کرد . اسپلیت ویو ( Split View ) که دو نرم افزار را در آن واحد نمایش می دهد از سال جدید در iPad Pro ، iPad Mini 4 و iPad Air 2 ( که سال گذشته به بازار آمد ) عرضه می گردد . یکی از ویژگی های اختصاصی دیگر اسلاید اور (Slide Over ) می باشد که iPad های بیشتری را پشتیبانی می کند . این قابلیت تنها می تواند نرم افزار دوم را در یک قاب کوچک که در گوشه سمت راست نمایشگر نشان داده می شود ، نمایش دهد . این قابلیت امکان تغییر اندازه نرم افزار دوم را در اختیار ندارد . البته نرم افزار اول نیز تیره می شود از این رو کاربر تنها می تواند با نرم افزار دوم کار کند .

گوگل معمولا ویژگی های سیستم عامل جدید خود را در ماه می و ژانویه ( 11اردیبهشت تا 30 تیر ) در کنفرانسI/O در معرض عموم قرار می دهد از این رو قادر خواهیم بود این قابلیت را در صورت عرضه در این کنفرانس ببینیم . گوگل هنوز به خبرگذاری سی نت (CNET ) در مورد قابلیت جدید سیستم عامل خود چیزی نگفته است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر