نرم افزار تشخیص دروغ، واقعیت سخنان شما را آشکار می کند

نرم افزار تشخیص دروغ، واقعیت سخنان شما را آشکار می کند


معمولا از یادگیری ماشین برای حدس زدن سن، میزان کالری و حتی انجام کارها استفاده می شود ولی پژوهشگران دانشگاه میشیگان از یادگیری ماشین استفاده می کنند تا به تشخیص دروغ بپردازد. در این موارد آنها از گواهی و شهادت در موارد واقعی در دادگاه استفاده می کنند و تلاش می کنند تا گفته های دروغ را کشف کنند.


محققان گفته اند که بر اساس بررسی کلمات و حرکات فرد در هنگام صحبت کردن، این الگوریتم می تواند تا 75 درصد در تشخیص راستگویی یا دروغگویی افراد کمک کند در حالیکه که عموما انسان ها تا پنجاه درصد می توانند دروغ را تشخیص دهند.
برای تشخیص دروغگویان، نرم افزار از رفتارهایی مانند نگاه مستقیم به سوال کننده، صحبت کردن با صدای بلندتر و شمارش حرکات استفاده می کند. این گروه گفته اند که آنها در حال کردن بر روی روشهایی هستند که از ضربان قلب، سرعت تنفس و نوسانات دمای بدن بدون لمس قسمتی از بدن استفاده کند. قدم بزرگ دیگر نیز، دسته بندی کردن حرکت ها توسط کامپیوتر می باشد. با این حساب گفته های پنهانی شما، ممکن است دیگر پنهانی نباشد و واقعیت آنها کشف شود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر