افزایش حملات سایبری به محصولات اپل در سال 2016

افزایش حملات سایبری به محصولات اپل در سال 2016


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از اپل اینسایدر، بررسی‌های این موسسه از افزایش شدید حملات بدافزاری به سیستم عامل های مک و iOS در یک سال اخیر خبر میدهد.حملات مذکور در سه ماه پایانی سال 2014 رشد قابل توجهی داشت و از ژانویه سال 2015 به شدت اوج گرفته و در حوالی ماه مارس شاهد رکوردشکنی آن بودیم.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از اپل اینسایدر، بررسی‌های این موسسه از افزایش شدید حملات بدافزاری به سیستم عامل های مک و iOS در یک سال اخیر خبر میدهد.حملات مذکور در سه ماه پایانی سال 2014 رشد قابل توجهی داشت و از ژانویه سال 2015 به شدت اوج گرفته و در حوالی ماه مارس شاهد رکوردشکنی آن بودیم.در مجموع میزان حملات بدافزاری به سیستم عامل iOS در سال 2015 دو برابر شده و تعداد رایانه های مک آلوده شده در سال 2015 نسبت به سال 2014 هفت برابر شده است.

البته میزان این حملات هنوز در مقایسه با حملات انجام شده به گوشی های اندرویدی و همین طور سیستم عامل ویندوز چندان بالا نیست، اما رشد ناگهانی آن به خصوص در 18 ماه اخیر نگران کننده است.
علاوه بر افزایش استفاده از تولیدات اپل و به خصوص گوشی های آیفون، یکی دیگر از عوامل رشد جذابیت محصولات این شرکت، گسترش استفاده از خدمات پرداخت همراه اپل پی است که انگیزه های مالی هکرها و کلاهبرداران برای نفوذ به آیفون و رایانه های مک را افزایش داده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر