10 شغل موردنیاز دنیای فناوری اطلاعات در سال 2016 را بشناسید

10 شغل موردنیاز دنیای فناوری اطلاعات در سال 2016 را بشناسید


به گزارش خبرآنلاین، دراین‌بین نقش اصلی را مهندسان و تکنسین‌های ماهر بر عهده‌دارند که ضمن به‌روز بودن، بتوانند با چالش‌های پیش روی سازمان مواجهه شده و راه‌حل مناسبی را اتخاذ کنند.به همین خاطر مهارت‌هایی خاص برای این کار موردنیاز است که افراد فنی و ماهر در فناوری اطلاعات می‌توانند پاسخگو باشند.افزایش حقوق سالیانه کارشناسان آی تی در سال 2016 به‌اندازه 5 درصد حکایت از درخواست‌های زیاد کارفرمایان برای استخدام چنین افرادی دارد.آی تی پروز / IT pros با همکاری کامپیوترورد در یک نظرسنجی از کارفرمایان خواستند تا بیشترین تقاضای شغلی‌شان در سال 2016 را مطرح کنند که آنچه در ذیل می‌خوانید نتیجه این نظرسنجی است که ریچارد بورگ آن را به رشته تحریر درآورده است:

شماره 1- معماری آی تی

بیش از 42 درصد از کارفرمایان اعلام کردند که برای سال 2016 احتیاج زیادی به معماران آی تی دارند تا بتوانند سازمان خود را توسعه داده و ضمن به‌روز کردن دستگاه‌ها، استراتژی‌های مدیریتی در بخش فناوری اطلاعات را نیز پیاده‌سازی کنند. معماری انترپرایز، معماری کلود، مدیریت بر پروژه‌های فناورانه از تسک‌های اصلی معماران آی تی به شمار می‌رود.

شماره 2- برنامه‌نویسی / توسعه‌دهندگان اپلیکیشن

40 درصد از کارفرمایان اعلام کردند ظرف 12 ماه آینده نقشه‌ای برای استخدام برنامه نویسان و اپلیکیشن نویس‌های ماهر دارند. دو بخش اینترنت اشیاء و موبایل جذاب‌ترین بخش‌های نوینی هستند که برای توسعه آن‌ها توسعه‌دهندگان اپلیکیشن حرف اول را می‌زنند.

شماره 3- مدیر پروژه آی تی

39 درصد از مصاحبه‌شوندگان و کارفرمایان اعلام کردند نیاز مبرم به استخدام مدیران پروژه‌های آی تی دارند. بخش‌های مختلف صنعت و حتی بخش‌هایی مانند سلامت در حال به‌روزرسانی با روش‌های مدرن فناورانه هستند و به همین خاطر انجام پروژه‌های به‌روزرسانی به نحو احسنت بدون کارشناسان مدیریت پروژه‌های آی تی امکان‌پذیر نخواهد بود.

شماره 4- مدیریت بر دیتا

36 درصد نیز گفتند برای مدیریت بر دیتای سازمانی نیاز مبرم به کارشناسان این حوزه دارند. این حرفه در سال 2015 در رده دهم نیاز دنیای آی تی بود که در سال 2016 به رده چهارم ارتقاء پیدا می‌کند که این امر نشان‌دهنده اهمیت بیش‌ازپیش این حوزه در دنیای آی تی دارد.

شماره 5 - تحلیل کسب‌وکار هوشمند

34 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام نیاز کردند تا بتوانند ظرف 12 ماهه آینده برای هوشمند کردن یا هوشمندتر کردن تجارتشان از تحلیلگران این عرصه استفاده کنند. سال 2015 رده این رتبه شغلی موردنیاز هفتم بود اما در سال 2016 با توجه به توسعه بخش‌های مالی، بیمه، سلامت و خرده‌فروشی آنلاین، نیاز به تحلیل کسب‌وکار هوشمند بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

شماره 6 - خدمات فنی / پشتیبانی دسکتاپ

30 درصد از مصاحبه‌شوندگان گفتند در 12 ماه آینده نیاز به کارشناسان بخش فنی برای پشتیبانی از سیستم‌های سازمانی خود دارند. در این میان افراد خبره و ورزیده که در مدت‌زمان کوتاه بتوانند مشکلات آنلاین سازمانی را در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برطرف کنند در اولویت خواهند بود.

شماره 7- راهبری دیتابیس

25 درصد نیز گفتند دنبال کارشناسان خبره در بخش دیتابیس هستند تا بتوانند ضمن همکاری با سایر بخش‌ها، مدیریت بر دیتابیس اصلی را نیز بر عهده بگیرند. این رده شغلی در سال 2015 در ردیف ششم قرار داشت. البته 9 درصد افزایش پایه حقوق در این بخش می‌تواند جذابیت زیادی برای کارشناسان این حوزه آی تی داشته باشد. درامد سالانه این نوع شغل بین 100 تا 200 هزار دلار تعیین‌شده است.

شماره 8 - امنیت / پذیرش و حاکمیت آی تی

سال 2015 این رده شغلی شماره 4 بود و امسال 25 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام نیاز کرده‌اند. البته امنیت همیشه توسعه‌مندی خود را در دنیای آی تی حفظ کرده  و حقوق تا 200 هزار دلار در سال نیز وسوسه کننده است.

شماره 9 - کارشناس کلود / SaaS

25 درصد نیز از استخدام کارشناسان محیط کلود نوشته‌اند. این رده شغلی سال گذشته در رتبه 12 بود که امسال به رده نهم رسیده است. نرم‌افزار همچون سرویس یا همان SaaS از شغل‌های جدید و پرطرفدار دنیای آی تی است تا با پیاده‌سازی نرم‌افزار مانند یک سرویس، کارمندان سازمانی بتوانند کارهای خود را روی محیط کلود پیاده‌سازی و اجرا کنند. رشد 127 میلیارد دلاری بخش کلود تا سال 2017 حکایت از اهمیت و رشد این بخش در دنیای آی تی دارد.

شماره 10 - توسعه‌دهنده وب

24 درصد نیز از توسعه وب سازمانی خود در سال 2016 گفتند. سال 2015 رده این شغل پنجم بود که در سال 2016 کمی اهمیت خود را ازدست‌داده است. سال‌ها بود که توسعه‌دهندگان وب شماره یک بودند اما اینک اولویت‌های دیگری در دنیای آی تی مطرح است و سازمان‌ها ترجیح می‌دهند به اولویت‌های دیگر استخدامی توجه کنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر