آیا می دانستید نکسوس 6P و نکسوس 5X تنها در مدت 7 ماه طراحی و ساخته شده اند ؟

آیا می دانستید نکسوس 6P و نکسوس 5X تنها در مدت 7 ماه طراحی و ساخته شده اند ؟


خانواده دستگاه های نکسوس سال 2015 ایده های گوگل را در مورد آنچه از نظر این سازنده گوشی هوشمند اندروید تلقی می شود ، به نمایش گذاشت . گوشی های جدید این سازنده نه تنها به جدیدترین سیستم عامل ، اندروید 6 مارشمالو ، مجهز هستند بلکه به طور اختصاصی توسط مهندسان گوگل نیز طراحی شده اند . در یک جلسه که اخیرا با حضور این مهندسان حرفه ای برگذار شد از یک سری جزییات پشت صحنه جالب در مورد دو گوشی مشهور پرده برداری شده است .

اولین نکته ای که باید در مورد گوشی های جدید نکسوس بدانید این است که این دستگاه ها تنها در طول مدت 7 ماه طراحی و ساخته شده اند که بسیار کوتاه تر از دوره دو ساله ای می باشد که یک گوشی جدید به بازار عرضه می گردد . این امر بیانگر میزبان پایبندی مهندسان گوگل به تعهدات می باشد . نکته دوم جزییات ریز مربوط به مواد به کار رفته در ساخت این گوشی ها می باشد که تحت بررسی دقیقی انتخاب شده اند . یکی از مهندسان گوگل در مورد پیچیدگی فرآیند طراحی نکسوس 6P می گوید : " ما زمان زیادی را در چین صرف انتخاب و بررسی مواد و حتی بررسی بازی نور بر روی صفحه نمایشگر گوشی کردیم . "

اپل به نازکی گوشی هایش می بالد ولی تیم نکسوس به عملکرد پایانی دوربین و طراحی نهایی نکسوس 6P

این امر همچنین بیانگر این حقیقت است که رابطه بین گوگل و شریک سازنده اش نکسوس معمولا یک رابطه پیچیده است زیرا در پروسه ساخت نکسوس 6P و 5X نشان داده شد که برخی از عوامل باید آن گونه که گوگل می خواهد پیش بروند . به طور مثال سه ماه طول کشید تا برخی از افراد متقاعد شوند که پورت USB نوع C نکسوس 6P باید در وسط بدنه قرار گیرد و نه در لبه گوشی . این اولین تفاوت موجود در طراحی دو گوشی نکسوس 6P و نکسوس 6 می باشد اگرچه که به نظر می رسید به موتورولا در اعمال تغییراتی در طراحی ، توسط گوگل چراغ سبزهایی نشان داده شده است . زمانی که موضوع نازکی و امکان اعمال آن در یک دستگاه که نه تنها چندان نازک نیست بلکه از یک باتری بزرگ هم بهره می برد ، مطرح می شود ؛ یک هدف جالب ظاهر می گردد . مهندسان گوگل تنها می گویند که : " اپل تنها به نازکی گوشی هایش می بالد . "

در این جلسه همچنین این موضوع مطرح شد که چقدر گوگل نسبت به این که توانسته است سونی را راضی کند تا سنسور جدیدش را در اختیار بگیرد به خود می بالد . علت فقدان OIS در نکسوس 6P این است که سنسور ساخته شده به ماژول OIS مجهز نیست . تیم طراحی همچنین زمان زیادی را صرف تعیین مکان ایده آل سنسور برجسته اسکنر اثر انگشت کرده بود . در این پروسه سنسور در مکان پشتی دستگاه قرار گرفت زیرا این نتیجه حاصل شد که اگر سنسور در دیواره کناری گوشی قرار گیرد ، اطلاعات مربوط به اثر انگشت به طور دقیق و بدون خطا خوانده نمی شوند و اگر در جلو گوشی قرار گیرد امکان جدا شدن دستگاه از دست و سقوط آن زیاد می شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر