نکسوس 6P در مقابل بهترین گوشی هواوی Mate S

نکسوس 6P در مقابل بهترین گوشی هواوی Mate S

نکسوس 6P در مقابل بهترین گوشی هواوی Mate S

سخت افزار عالی در هر دو دستگاه

همه دنیا می دانند که هواوی در طول 18 ماه گذشته سخت افزارهایی عالی را به بازار فرستاده است . از زمانی که از P7 رونمایی شد ، هر بار که یک گوشی هوشمند جدید به بازار آمد بسیاری از افراد تحت تاثیر قرار گرفتند . این امر در مورد میت S نیز صادق بود . این گوشی هوشمند که از بسیاری از جهات به عنوان بهترین محصول هواوی شناخته می شود از یک بدنه یکپارچه آلومینیومی ، نمایشگر 5.5 اینچی 1080 پیکسلی و یکی از بهترین اسکنرهای اثر انگشت موجود بهره می برد . نمایشگرهای 1080 پیکسلی بهترین نمایشگرهای موجود نیستند اما هواوی محصولات خود را با آن ها عرضه می کند . نمایشگرهای 1080 پیکسلی در مقایسه با نمایشگرهای 2K و 4K که در گوشی های پیشرفته امروزی مورد استفاده قرار می گیرند کمی قدیمی به نظر می رسند اما هواوی از این که این نمایشگرهای FHD را بالاترین حد خود قرار داده است ، بسیار راضی می باشد .

نکسوس 6P هم یک بدنه آلومینیومی دارد . اسکنر اثر انگشت این گوشی که همان اسکنر اثر انگشت میت S می باشد ، در پشت این دستگاه قرار گرفت دارد . 6P از یک نمایشگر بزرگ تر 5.7 اینچی 2K بهره می برد .

مشخصات

مشخصات نکسوس 6P : سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو ، نمایشگر 5.7 اینچی 2560 در 1440 پیکسلی AMOLED ، پردازشگر 810 کوالکوم اسنپدراگون مجهز به Adreno 430 GPU ، حافظه داخلی ارتقاء ناپذیر 32/64/128GB ، رم 3GB ، تک سیم کارته ( نانو سیم کارت ) ، دوربین اصلی 12.3MP مجهز به f/2.0 ، رزولوشن فیلم 4K ، 240fps و صحنه آهسته ، دوربین سلفی 8MP ، باتری 3450 mAh ، شارژ سریع از طریق USB نوع C ، ابعاد 159.3 در   77.8 در  7.3 میلی متری ، 178 گرم وزن ، اسکنر اثر انگشت ( در پشت گوشی ) و رنگ های نقره ای ، سفید ، گرافیتی و طلایی ( عرضه در بازارهایی خاص )

مشخصات میت S : اندروید 5.1.1 لولی پاپ ، نمایشگر 5.5 اینچی 1920 در 1080 پیکسلی LCD ، پردازشگر هشت هسته ای HiSilicon Kirin 935 ، حافظه داخلی 32GB قابل ارتقاء با کارت حافظه microSDXC ، رم 3GB ، تک سیم کارته ( نانو سیم کارت )، دوربین اصلی 13MP مجهز به f/2.0 OIS ، دوربین سلفی 8MP ، باتری 2700 mAh ، شارژ از طریق میکرو USB ، ابعاد 149.8 در 75.3  در 7.2 میلی متری ، وزن 156 گرم ، اسکنر اثر انگشت ( در پشت گوشی ) و رنگ های شامپاینی ، خاکستری و طلایی ( مدل لوکس )

هر دو گوشی ظاهر و عملکرد خوبی دارند . نکسوس 6P در برخی از زمینه ها برتری دارد اما میت S با داشتن قابلیت ارتقاء حافظه با کارت حافظه های microSD و دوربین مجهز به قابلیت پایداری این برتری ها را جبران کرده است .

یکی از نکاتی که اغلب مورد چشم پوشی قرار می گیرد اسپیکرهای یک گوشی می باشد . نکسوس 6P اسپیکرهای قدرتمندی در جلو خود دارد که کیفیت صدای استریو را در اختیار کاربر می گذارند اما میت S تنها یک اسپیکر پشتی دارد که صدای آن در مقایسه با صدای اسپیکر نکسوس 6P چندان خوب نیست . میت S در بازارهای خاصی در یک مدل لوکس نیز عرضه می شود . این مدل به یک نمایشگر حساس به فشار مجهز می باشد و حافظه داخلی آن تا 128GB ارتقاء یافته است . ویژگی های دیگر این گوشی با دیگر مدل های میت S یکسان می باشد .

سیستم عامل

همیشه کاربران گوشی های نکسوس اولین کاربرانی بوده اند که جدیدترین سیستم عامل اندروید را در دستگاه های خود در اختیار گرفته اند . این امر در مورد کاربران نکسوس 6P نیز صادق بوده است . اما سیستم عامل خصوصیتی نیست که بین نکسوس 6P و میت S فاصله بیندازد . میت S هنوز از اندروید لولی پاپ استفاده می کند اما این ویژگی برای میت S در مقابل 6P یک کاستی محسوب نمی شود زیرا اگرچه 6P به جدیدترین سیستم عامل گوگل مجهز است میت S نیز با سیستم عامل اصلاح شده هواوی کهEMUI نام دارد عرضه شده است .EMUIنکات مثبت خاص خود را دارد . برخی از این ویژگی ها ظاهر و ناکل های (knuckle) آن می باشد . هواوی اخیرا مارشمالو را روی آنر 7 ( Honor 7 ) تست کرده است و در نظر دارد میت 8 را با این سیستم عامل و جدیدترین EMUI خود به بازار بفرستد .

عملکرد ، باتری و دوربین

عملکرد پایین گذشته هواوی در محصولات اخیر این سازنده ناپدید شده است . میت S عملکرد روان تر و بهتری دارد که می توان این عملکرد را به رم 3 GB و یا بهینه سازی های صورت گرفته در سیستم عامل آن ربط دارد . نکسوس 6P دقیقا همان چیزی است که کاربر از یک گوشی نکسوس انتظار دارد . توان این دستگاه آنقدر زیاد است که کاربر در هیچ جایی احساس ضعف از این گوشی نمی بیند .

میت S در مقابل 6P به یک قابلیت خاص مجهز است : OIS 

6P عملکرد باتری بهتری نیز دارد . باتری این گوشی در مقایسه با باتری میت S   بزرگ تر است و مدت طولانی تری گوشی را روشن نگه می دارد . هواوی اسند میت 7 (Ascend Mate 7 ) می توانست با یک بار شارژ 2 روز روشن بماند اما این ویژگی در میت S قرار داده نشده است . میت S باتری کوچک تری دارد از این رو ظرفیت شارژ آن نیز کم تر است این امر باعث می شود که در مقایسه با 6P از نظر عملکرد باتری در رتبه دوم قرار گیرد . اما از نظر دوربین برتری با میت S می باشد . این دستگاه از قابلیت پایداری بصری تصویر بهره می برد که 6P آن را در اختیار ندارد . سنسور دوربین در هر دو دستگاه اندازه یکسانی دارند اما نرم افزار دوربین میت S ویژگی های بیشتری را در اختیار کاربر می گذارد . میت S تصاویر HDRرا نیز سریع تر پردازش می کند . نکسوس 6P گاهی فراموش می کند که تصاویر گرفته شده را ذخیره کند امادر مقایسه با میت S در عکس برداری عملکرد بهتری دارد .

قیمت و عرضه

اگر که امکان خرید یک گوشی وجود نداشته باشد اهمیتی ندارد که چقدر آن گوشی خوب است . این امر یکی از نقاط ضعف میت S می باشد زیرا کاربران می توانند آن را در آسیا و یا اروپا بخرند اما در آمریکای شمالی خیر . یکی دیگر از نقاط ضعف میت S قیمت آن می باشد . هواوی این گوشی را با قیمت 469 پوند عرضه کرده است . این درحالی است که 6P قیمتی معادل 449 پوند دارد .

حرف آخر

هنگام خرید نمی توان به آسانی میت S را به جای نکسوس 6P انتخاب کرد . میت S از نظر سیستم عامل مشکلاتی دارد اما گوشی بدی نمی باشد و ظاهر آن نیز در مقایسه با نکسوس بهتر است . با وجود این گران تر است و در برخی از نقاط جهان عرضه نمی گردد . نکسوس 6P آرم هواوی را در پشت خود دارد اما در طراحی آن گوگل نیز نقش موثری داشته است . این گوشی هوشمند یک دستگاه متحیر کننده است که در مقابل هر گوشی دیگری می تواند این ویژگی خود را نشان دهد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر