چگونگی توسعه ی برنامه ی Windows Runtime

چگونگی توسعه ی برنامه ی Windows Runtime


این اطلاعات مربوط به نسخه ی پیش از ارایه ی برنامه، که ممکن است این نسخه به میزان قابل ملاحظه ای قبل از ورود به بازار تغییر کند، است. مایکروسافت هیچ گونه ضمانتی، صریحاً یا ضمناً نسبت به این موارد نمی پذیرد. اگر برنامه ای برای Windows Runtime می نویسید و می خواهید از نرم افزار Visual Studio در این زمینه استفاده کنید، قابلیت ها و package های برنامه را ادغام کنید، برنامه را تست و یا debug کنید، از این مطلب می توانید به عنوان راهنما استفاده کنید.هر بخش این مطلب شامل چه چیزی می شود؟


توسعه ی برنامه ها
این قسمت کمک می کند تا بتوان قابلیت ها یی به برنامه اضافه کرد یا ویژگی مشخصی را ادغام نمود. این توضیحات شامل کد های مختلف می شود، به همین دلیل، بر اساس UI framework دسته بندی شده اند.


بررسی اجمالی پیرامون پلت فرم (سکو)
دراین قسمت به نکاتی در مورد پلت فرم و چگونگی توسعه ی برنامه ها ی Universal Windows،  و به جزییاتی در مورد پایه ی پلت فرم و  مفاهیم کلیدی برنامه نویسی، اشاره می شود.


پلت فرم:

دراین بخش راجع به مسایل پایه ای پلت فرم، مثل معماری، قابلیت ها و قراردادها ی آن توضیح داده شده است.


مفاهیم برنامه نویسی :

اطلاعاتی شامل مفاهیم اصلی برنامه نویسی مثل برنامه نویسی ناهمگام، چند نخی و کارایی.


بررسی اجمالی دستگاه و حسگر:

مفاهیم کلیدی، که در هنگام توسعه ی برنامه هایی که از حسگرها استفاده می کنند یا با لوازم جانبی کار می کنند، در این بخش برجسته شدند.


بررسی تجربیات کاربر:

قالب کاشی، دسته بندی محتوا، چارچوبDirectX UI و موارد بیشتر را دقیق تر بررسی می کند.


استفاده از ابزارها:
این قسمت در کنار debug و تست برنامه، تمام مواردی که ویژوال استودیو پوشش می دهد را شامل می شود:
توضیح هر نوع برنامه( برنامه ی Windows Store، Windows Phone StoreوUniversal Windows) و قالب های مرتبط با هر برنامه.
مروری اجمالی بر Visual Studio 2013 و Visual Studio 2013 Update 2 که به کاربر این امکان را می دهد که کد بین برنامه های Windows Store و Windows Phone Store به اشتراک بگذارد.
مقدمه ای از Blend برای Visual Studio 2013 همچنین آموزش مختصرBlend


بسته بندی
در قسمت Packaging apps این موارد پوشش داده می شود:
package برنامه شامل چه چیزی می شود
چگونه می توان یک package را در دستگاه برای تست کپی کرد.
خطاها و هشدار هایی که برای package ها عنوان می شوند، چه معنی می دهند.


اشکال زدایی و تست
در این قسمت آموزش چگونگی:
استفاده از Windows App Certification Kit
اجرای محلی برنامه های Windows Store و در شبیه ساز Visual Studio
استقرار برنامه های Windows Store روی دستگاه محلی یا دور
اجرای برنامه ی Windows Phone Store در مقلد
آنالیز کیفیت کد برنامه، حجم مصرفی CPU، پاسخ دهی UIو فضای مصرفی حافظه
راهنمای دقیق
در این بخش نمونه هایی از کد بازی DirectX، همچنین نمونه هایی از کد انتها به انتها ارایه شده است که شامل:
برنامه ای برای خواندن اخبار
برنامه ی چندرسانه ای  که می تواند انواع مختلف رسانه را پخش و ثبت کند و یا جریان دهد.
برنامه ای برای نمایش PDF
برنامه ای تجاری Windows Store


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر