همکاری وزارتخانه‌های علوم و دفاع در ۱۵۰۰ طرح تحقیقاتی مشترک

همکاری وزارتخانه‌های علوم و دفاع در ۱۵۰۰ طرح تحقیقاتی مشترک

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی امروز در گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سالن اجلاس سران، گفت: وزارت علوم با وزارتخانه‌های مختلفی از جمله نفت، کشاورزی و دفاع همکاری‌های تحقیقاتی مشترک دارد که از جمله این همکاریها می‌توان به اجرای ۱۵۰۰ طرح تحقیقاتی مشترک میان وزارت دفاع و وزارت علوم اشاره کرد.معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های علوم و کشاورزی در حوزه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

احمدی تاکید کرد: همکاری وزارت علوم با وزارت نفت در زمینه واگذاری میادین نفتی به ۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی است.وی خاطرنشان کرد: قراردادهای مربوط به همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با وزارت نفت منعقد شده و این قراردادها در حال اجراست.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: راه‌اندازی دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه‌ها یکی از اقدامات معاونت پژوهشی وزارت علوم در راستای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه دانشگاه‌ها و پژوهشگران است.احمدی افزود: طی دو سال گذشته مراکز کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه‌ها فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند و نسبت به سالهای گذشته در این زمینه رشد بسیار زیادی داشته‌ایم.وی با اشاره به اشتغال ۲۵ هزار نفر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور گفت: میزان صادرات محصولات فناورانه کشور به ۸۵ میلیون دلار رسیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: از دیگر اقدامات و اولویت‌های این معاونت، هدایت پایان‌نامه‌ها، توجه به افزایش شتاب علمی، تدوین نظام سیاستگذاری کلان علم و فناوری، بررسی سهم اعتبارات پژوهشی کشور، اجرای طرح‌های کلان ملی، پیگیری و تحقق اجرای قانون شرکت‌های دانش‌بنیان است.

احمدی با اشاره به راه‌اندازی مناطق ویژه علم و فناوری در کشور گفت: تاکنون از طریق شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری به ۵ منطقه در استانهای مختلف کشور مجوز راه‌اندازی ارائه و قوانین و ساختارهای سازمانی نیز تدوین شده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر