با 28 بار فشار دادن دکمه backspace، وارد سیستم لینوکس شوید

با 28 بار فشار دادن دکمه backspace، وارد سیستم لینوکس شوید


چه یکبار فشار دادن یک کلید و چه بارها فشار دادن آن، عملکرد یکسانی دارد ولی دو پژوهشگر امنیتی در اسپانیا به تازگی باگ عجیبی را کشف کرده اند که با 28 بار فشار دادن کلید backspace، به شما اجازه داده می شود تا وارد سیستم لینوکس خود شوید.


هکتور مارکو و اسماعیل ریپول از گروه امنیت سایبری دانشگاه پلی تکنیک والنسیا، متوجه شده اند که با باگی که در بوت لودر Grub2 وجود دارد، می توان تمام مسائل امنیتی یک ماشین لینوکسی را به راحتی رد کرد. در واقع زمانی که سیستم از شما نام کاربری برای دستیابی گراب رسکیو را می پرسد، می توان با 28 بار فشار دادن کلید backspace وارد سیستم شد و به داده های آن دسترسی پیدا کرد. خوشبختانه، مارکو و ریپل یک پچ فوری برای اصلاح آسیب پذیری گراب 2 آماده کردند. سیستم عامل های ابونتو، ردهت و دبیان می توانند با استفاده از این پچ ها سیستم های خود را اصلاح کنند.
لینوکس اغلب به عنوان یک سیستم عامل فوق امنیتی شناخته می شود ولی باید امنیت فیزیکی آن را هم در کنار امنیت شبکه به یاد داشت و مراقب بود، بخصوص زمانی که سیستم حاوی داده های حساس است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر