ابتکار جدید سونی در تولید باتری هایی که 40 درصد بیشتر شارژ نگه می دارد

ابتکار جدید سونی در تولید باتری هایی که 40 درصد بیشتر شارژ نگه می دارد


آیا بالاخره سونی می تواند بزرگترین مشکل در دنیای تکنولوژی را حل کند یا این تنها ادعایی در حوزه باتری های دستگاه های هوشمند است؟ براساس اخباری از سوی سایت ژاپنی Nikkei، شرکت سونی در حال کار بر روی باتری گوشی هوشمندی است که در یک شارژ ساده در مقایسه با باتری لیتیومی معمولی، 40 درصد بیشتر دوام می آورد.


به نظر می رسد سونی در حال توسعه باتری است که بیشتر بر پایه ترکیبات سولفور کار می کند تا لیتیوم که در این صورت می تواند توان بیشتری را در خود ذخیره کند. باتری های سولفوری یک ایده جدید نیستند، این باتری ها قبلا هم امتحان شده اند ولی مسئله اینجاست که الکترودها توان را خیلی سریعتر از سلول های لیتیومی در خود حل می کنند ولی این بار سونی قصد دارد تا این مسئله را به گونه ای حل کند.
نتیجه این تکنولوژی می تواند طولانی تر شدن مدت شارژ باتری باشد که البته باتری های کوچکتر و کاراتری را در پی خواهد داشت که منجر به تولید گوشی های هوشمندی با ضخامت کمتر می شود. تکنولوژی باتری مدتی است که نقش کلیدی در صنعت تکنولوژی بازی می کند. در ماه های اخیر نیز، در مورد تکنولوژی شارژ سریعتر باتری و نیز شارژ دو برابر باتری های LG و سامسونگ خبرهای بسیاری منتشر شده است.
سونی گفته است اکنون در حال تست ایمنی بودن تکنولوژی سولفوری است و شاید در سال 2020 گوشی هوشمندی با این نوع باتری عرضه کرد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر