سامسونگ و ال جی در سال 2016 گوشی های خود را به نمایشگرهای 4KHD مجهز نخواهند کرد !

سامسونگ و ال جی در سال 2016 گوشی های خود را به نمایشگرهای 4KHD مجهز نخواهند کرد !

شاید این روند بهتر باشد .
سونی یکی از بهترین سازنده های نمایشگرهای مختلف می باشد از این رو مجهز شدن گوشی های هوشمند این سازنده به نمایشگرهای جدید پدیده عجیبی نیست . سونی اولین سازنده ای بود که نمایشگر 4KHD را در گوشی هوشمند اکسپریا Z5 پریمیوم بکار برد . این ویژگی از نظر تئوری یک پیشرفت خوب بود اما از نظر عملی ارزش جدیدی را به این گوشی اضافه نمی کرد .

سونی بعد از عرضه این گوشی اعلام کرد که نمایشگر فیلم های 4K را با کیفیت 4K و ما بقی فایل ها را با کیفیت 1080 پخش می کند . داشتن 4K در یک گوشی از نظر کاربران پدیده خوبی است اما به گفته دیجی تایمز (DigiTimes) سامسونگ و ال جی این گونه فکر نمی کنند . کاربران انتظار داشتند که گوشی هایی مانند سامسونگ گلکسی S7 ، سامسونگ گلکسی نوت 6 ، ال جی G5 و ال جی V10 با نمایشگرهای 4KHD عرضه شوند اما این خبرگذاری اعلام کرده است که ظاهرا سامسونگ و ال جی در نظر دارند گوشی های پرچم دار خود را در سال 2016 به این نمایشگرها مجهز نکنند .

این سازنده ها برای این کار خود دلایل زیر را مطرح کرده اند :

- تکنولوژی این نمایشگرها بسیار پیشرفته است ولی در حال حاضر تعداد فیلم ها و تصاویری که این کیفیت را پشتیبانی کنند زیاد نمی باشد از این رو تولید انبوه این نمایشگرها در این زمان منطقی نیست .

- به کار گیری این نمایشگرها در حال حاضر از نظر توانی و دمایی کارامد نمی باشد .

- تعداد زیادی از سازندگان گوشی های هوشمند، ساخت  این نمایشگر را درخواست نکرده اند بنابراین تولید انبوه این قطعات در این زمان مقرون به صرفه نیست .

دلایل مطرح شده دلایلی قابل قبول می باشند . بزرگ ترین مانع از نظر کاربران به راندمان توان دستگاه مربوط می شود . توان زیادی برای بازسازی این حجم از پیکسل ها مصرف می شود.  این امر باعث می گردد که پردازشگر فشار زیادی را متحمل شود .علاوه بر این زمانی که نمایشگر در حال پخش فایل با کیفیت 4K 24/7 می باشد مشکلاتی در زمینه کارایی بروز کند . علاوه بر این شارژ باتری نیز سریع خالی می گردد .

آیا واقعا  اکنون به نمایشگرهای 4K نیز داریم ؟ برخی می گویند که چشم انسان تنها می تواند تراکم پیکسل های خاصی را ببیند حال مسئله این است که نمایشگرهای 4K در این اندازه های کوچک می توانند کیفیتی را نشان دهند که بیشتر کاربران در حالت عادی به آن احتیاجی ندارند . مطمئنا این نمایشگرها در کاربردهای مجازی که فاصله چشم تا نمایشگر بسیار کم می باشد عملکرد بسیار خوبی دارند اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که نمایشگرهای QHD هم کیفیت تصویر خوبی را در اختیار کاربر می گذارند .

بالاخره یک روز این سازندگان مجبور می شوند حدود خود را بالاتر ببرند و گوشی های هوشمند را به نمایشگرهای 4K مجهز کنند حال اگر این اتفاق در سال 2016 هم رخ ندهد ناراحتی چندانی برای کاربران ایجاد نمی شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر