یک چشم مصنوعی جدید که تصاویر را مستقیما به مغز می فرستد

یک چشم مصنوعی جدید که تصاویر را مستقیما به مغز می فرستد


دید اکثر چشم های مصنوعی بستگی به استفاده از بخش های بزرگی از سیستم بینایی انسان مانند شبکیه دارد تا بتواند بینایی فرد را بازیابی کند ولی اکنون روش جدیدی اختراع شده است که به آسانی می تواند خروجی را از دوربین دیجیتالی، مستقیما به مغز ارسال کند و فرد بدون داشتن شبکیه هم تصاویر را درک کند.


New Scientist گزارش کرده است که نوع جدیدی از چشم مصنوعی ساخته شده که از سیستم بینایی به صورت کامل عبور خواهد کرد. این سیستم که در دانشگاه مونیخ در کلایتون توسعه داده شده، از یک دوربین متصل به عینک استفاده خواهد کرد. خروجی این دوربین از طریق یک واحد پردازش ارسال خواهد شد. سیگنالها از این واحد پردازش به صورت مستقیم به سمت مغز می روند. سپس سیگنال ها توسط یازده قطعه پیاده سازی شده که هر کدام 43 الکترود دارند، جدا می شوند.
تحریک آن بخش از مغز که این قطعات قرار داده شده اند باعث می شود که شخص نابینا فلش های نور را مشاهده کند. محققان در حال حاضر بر روی چگونگی پردازش اطلاعات خروجی از دوربین تمرکز کرده اند تا بتوانند تصاویر واضح تری را بر روی مغز ایجاد کنند. سپس امیدوارند که بتوانند این سیستم را بر روی فردی که به تازگی در تصادف بینایی خود را از دست داده است، آزمایش کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر