ارائه‌ی وصله برای بیش از ۵۰ آسیب‌پذیری در OS X و iOS توسط اپل

ارائه‌ی وصله برای بیش از ۵۰ آسیب‌پذیری در OS X و iOS توسط اپل


asis  نوشت: اپل همزمان با دومین سه‌شنبه‌ی ماه دسامبر، و مانند ادوبی و مایکروسافت وصله‌هایی را برای سامانه‌عامل‌های OS X و iOS و هم‌چنین سامانه‌عامل ساعت هوشمند خود یعنی watchOS عرضه کرده است.اپل ۵۴ آسیب‌پذیری را در سامانه‌‌عامل OS X نسخه‌های ۱۰.۱۰.۵ (Yosemite) و ۱۰.۹.۵ (Marvericks) و آخرین نسخه‌ی این سامانه‌عامل یعنی El Capitan وصله کرده است. تقریباً نیمی از این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند منجر به اجرای کد از راه دور شوند، و یا برای یک نرم‌افزار مخرب در سطح هسته امکان اجرای کد فراهم نمایند.


هم‌چنین برخی از سرویس‌های متن‌باز مانند OpenSSH و OpenGL که در این سامانه به کار گرفته‌ شده‌اند به آخرین نسخه‌ها ارتقاء پیدا کرده‌اند.
البته به جز مشکلات امنیتی، آخرین نسخه‌ی OS X یعنی El Capitan چندین مشکل غیرامنیتی مانند مشکلی که باعث توقف عملکرد بلوتوث دستگاه می‌شد را حل کرده است.
۵۰ آسیب‌پذیری در سامانه‌عامل iOS هم وصله شده‌اند و iOS ۹.۲ از روز سه‌شنبه قابل نصب در دستگاه‌های آیفون و آیپد می‌باشد.
گفتنی است پس از عرضه‌ی iOS ۹.۱ در ماه اکتبر، نسخه‌ی جیل‌برک iOS ۹ که توسط گروه PanguTeam  عرضه شده بود، دیگر قابل استفاده نمی‌باشد. حالا بدون این‌که نسخه‌ی جیل‌برک جدیدی عرضه شده باشد، نسخه‌ی iOS به‌روز‌شده و احتمالاً چندین آسیب‌پذیری دیگر که امکان جیل‌برک دستگاه را فراهم می‌کرده نیز وصله شده است.
هم‌چنین ۱۳ آسیب‌پذیری در مرورگر سافاری وصله شده است که اغلب مربوط به مشکلات حافظه می‌باشد.
هم‌چنین به‌روز‌رسانی‌هایی برای محیط توسعه‌ی OS X به نام Xcode عرضه شده است که چندین آسیب‌‌پذیری را در آن وصله می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر