6 قابلیت مفید نسخه iOS مرورگر فایرفاکس !

6 قابلیت مفید نسخه iOS مرورگر فایرفاکس !


چند وقتی است که نسخه iOS مرورگر فایرفاکس برای کاربران این پلتفرم عرضه شده و به صورت رایگان قابل دریافت است.مرورگر بسیار محبوب دسکتاپی اینک در فکر آن است تا بر روی اسمارت فون‌ها نیز به محبوبیت رسد.

همواره این مرورگر به خاطر ارائه امکانات خوب خودش برای نسخه‌های دسکتاپی و اندرویدی توسط کاربران این پلتفرم‌ها تحسین شده است. حال با عرضه نسخه iOS مرورگر فایرفاکس مطمئناً رقابت سختی را با مرورگر اختصاصی این پلتفرم، Safari خواهد داشت و بدون شک کمپانی موزیلا بدون برنامه وارد این میدان نبرد نشده است. در حال حاضر نسخه iOS مرورگر فایرفاکس دارای چندین ویژگی منحصر به فرد می‌باشد که کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به شش ویژگی بسیار مفید نسخه iOS مرورگر فایرفاکس بی‌اندازیم.


تم تیره

به نسخه iOS این مرورگر یک تم سیاه رنگ اضافه گشته است. البته تم روشن همیشه فایرفاکس نیز قابل دسترس خواهد بود اما به منظور خستگی کمتر چشم در هنگام وب گردی(به خصوص در شب‌ها و مکان‌های تاریک) تم تاریک می‌تواند گزینه‌ای ایده آل به حساب آید.

ff ios tab view2 1
تفکیک مطالب خوانده شده با خوانده نشده

فایرفاکس با اضافه نمودن قابلیت فهرست خواندن پا به iOS گشوده است. قابلیتی که در مرورگر Safari نیز دیده می‌شود با این تفاوت که فایرفاکس قابلیت کنترل کردن فونت‌ها را نیز در اختیار کاربران گذاشته است. شما قادر خواهید بود سایز فونت‌ها را تغییر دهید، از انواع تم‌های تاریک،روشن و قهوه ای در حالت Reading استفاده نمایید.

ff ios unread2

اما یکی از قابلیت‌هایی که طرفداران زیادی را پیدا کرده است، قابلیت تیک زدن مطالب به عنوان خوانده شده و یا نخوانده است. به وسیله این قابلیت شما قادر خواهید بود تا با اضافه کردن لینک‌های خود به قسمت “فهرست خواندن” به وبگردی خود نظم داده و مشخص کنید که کدام مطالب را خوانده اید و کدام را هنوز مطالعه نکرده اید.
مدیریت درخشندگی صفحه

شما در نسخه iOS مرورگر فایرفاکس قادر خواهید بود تا درخشندگی صفحه را به صورت دلخواه تنظیم کنید. درواقع با ورود به قسمت فهرست خواندن این قابلیت را خواهید داشت تا نسبت به نور اطراف خود، بهترین تنظیمات را بر روی شفافیفت و درخشندگی صفحه اعمال نمایید.

ff ios reading mode3
موتورهای جستجوی متنوع

این مرورگر با موتور‌های جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و داک داک گو تعامل کامل داشته و به کاربر این امکان را می‌دهد تا هرکدام از موتور‌های جستجوگر مورد علاقه خود را به عنوان موتور جستجو پیشفرض قرار دهد.اما اگر در انتخاب موتور جستجو تردید دارید میتوانید این انتخاب را به عهده خود فایرفاکس قرار داده تا بهترین انتخاب را انجام دهد.

ff ios se4


تب‌های خصوصی بهینه شده

همانند سایر مرورگر‌ها، فایرفاکس نیز قابلیت همگام‌سازی بین دستگاه شما و نسخه‌های دسکتاپی این مرورگر را ارائه می‌دهد. در کنار آن، قابلیت وب‌گردی خصوصی را نیز با خود به همراه دارند که معمولاً در تمامی مرورگرها قابل مشاهده است. در صورتی که بخواهید پس از خروج شما از مرورگر، تب‌های خصوصی نیز به صورت اتوماتیک بسته شوند قادر خواهید بود از قسمت تنظیمات، ویژگی Close Private Tabs را فعال نمایید.

 

ff ios settings private tabs5
سوئیچ بین تب‌ها

یکی از قسمت‌هایی که بسیار مورد استفاده هستند، سوئیچ کردن بین تب‌های موجود می‌باشد. فایرفاکس با ارائه دو حالت متفاوت برای این امر، دست کاربران را در انتخاب هرکدام باز گذاشته است.
هم اکنون می‌توانید نسخه iOS مرورگر فایرفاکس را از طریق لینک زیر و به صورت رایگان دریافت نمایید.

ff ios tab view6

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر