15 حقیقت که در مورد گوگل نمی دانید

15 حقیقت که در مورد گوگل نمی دانید


گوگل یک شرکت سهامی عام است که درزمینه ی جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لریپی جو سرگئی برین تأسیس شد که هردوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضورداشتند و با نام«مردان گوگل»شناخته می‌شدند.

گوگل درابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در۴سپتامبر۱۹۹۸ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در۱۹ اوت۲۰۰۴ انجام شد. لریپی جوسرگئی برین و اریکا شمیت قبول کردند که به مدت بیست سال،یعنی تا سال۲۰۲۴درکنارهم کارکنند. هدف گوگل ازآغاز«سازماندهی کردن اطلاعات دنیا ودسترس ‌پذیرکردن آن‌ها برای عموم»بود وشعارغیر رسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد وتوسط پلبوچ هیت ازآن حمایت شد) «شرورنباشید»بود. درسال۲۰۰۶شرکت به محل جدید وکنونیش در مانتینویو،کالیفرنیا منتقل شد. در این مطلب 15 حقیقت راجع به این شرکت ارایه شده است.
15 سال از استفاده ی از گوگل به عنوان موتور جستجو می گذرد و گوگل بخش مهمی از زندگی افراد شده است.همزمان با جشن 15 ساله شدن موتور جستجوی گوگل، 15 حقیقت را راجع به گوگل که کمتر شناس هستند معرفی می کنیم.
1-    گوگل از کمپانی های رقیب هم پول می گیرد. تقریباً تمام پول Mozilla از گوگل تامین می شود. گوگل بیش از 300 میلیون دلار سالانه می پردازد تا موتور جستجوی پیش فرض روی جستجوگر وب FireFoxMozilla باشد. سایر شرکت ها Apple، Microsoft و Yahoo هستند که از سرویس های گوگل استفاده می کنند.
2-     شعار رسمی گوگل: سازمان دهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و موثر کردن اطلاعات. شعار غیر رسمی: زیان آور و مضر نباش
3-    ارزش بنیان گذار: Larry Page و Sergey Brinتنها 16% از سهام شرکت را دارند، این میزان به صورت خالص برابر با 46 میلیون دلار می شود.
4-    "من احساس می کنم خوش شانس هستم"، این اولین کلماتی بود که گوگل به فرمت دو دویی توییت کرد.
5-    Gmail: سرور پست الکترونیکی اولین بار در سال 2005 راه اندازی شد و اکنون به بیش از 50 زبان در دسترس است. ایده ی Gmail زاییده ی افکار RajenShelth در طول یک مصاحبه با گوگل بود.پس از آن توسط Paul Buchhe توسعه داده شد. Gmail که ابتدا به صورت داخلی برای کارکنان گوگل استفاده می شد، سال 2004 عمومی شد به این ترتیب که آرشیو کردن کاغذی را با معرفی کاغذ Gmail به سخره گرفت.
6-    داده ی گوگل: شاخص جستجوی گوگل بیش از 100 میلیون گیگابایت است. 100000 دیسک شخصی 1 ترابایتی برای ذخیره ی این اطلاعات لازم است.
7-    خواندن کپچا: گوگل از کپچا استفاده می کند تا به کامپیوتر آموزش دهد چگونه متن را بخواند. روزانه 200000 میلیون کپچا حل می شوند. کامپیوترها ی گوگل شناسایی کلمات اسکن شده از کتاب ها را، حتی زمانی که پوشانده شده اند، می آموزند.
8-    مجموعه ای از اطلاعات گوناگون: این کمپانی تنها شرکتی در جهان با هدف صریح کاهش زمان صرف شده توسط کاربران این سایت است. کاربران حدود 450000 سال به صورت ماهانه ویدیوی یوتوب تماشا می کنند.
9-    مرکز داده ی سبز گوگل: در مرکز داده ی Lowa، فضایی با بیش از 115000 فوت مربع وجود دارد و گوگل 9 مرکز داده ی مشابه این دارد. این مراکز سرویس های اینترنتی گوگل مثل Google Search، Google+، Gmail و سرویس ابر (Cloud) را اجرا می کنند.
10-    مدیرداخلی گوگل تیمی 150 نفره را مدیریت می کند. اولین مدیر داخلی که توسط گوگل استخدام شد Charlie Ayersنوامر 1999 بود. در آن زمان شرکت تنها 40 نفر کارگر داشت. او در سال 2006 گوگل را ترک کرد.
11-    این شرکت در سال 2004 عمومی شد و عرضه ی اولیه ی گوگل بسیاری از کارمندانش را میلیونر کرد.
12-    به طور میانگین از سال 2010 گوگل هر هفته یک شرکت به دست می آورد، برخی از اسامی شرکت های بزرگ که از آن اطلاع داریم شامل Android، Motorola Mobility و Quickofficeهستند.
13-    Page و Brin قصد فروش گوگل به قیمت 1 میلیون دلار را داشتند اما قیمت پیشنهادی خریداران 750000 دلار بود. آن ها این قیمت را به George Bell ، مدیر عامل شرکت Excite پیشنهاد دادند اما او ارزش شرکت را کمتر، به اندازه ی 750000 می دانست.
14-    اولین گوگل دودل در سال 1998 در جشن مرد سوزان بود. اولین گوگل دودل تعاملی مربوط به سال 2012، ماه مه می شود که 30 امین سالگرد بازی Pac Man در مشارکت با Namco جشن گرفته م شد. جستجوکنندگان با کلیک کردن دکمه ی "سکه را بنداز" Pac Man بازی می کردند. این بازی توسط کاربران بسیار بازی شد، به همین دلیل زمانی که لوگو عوض شد، گوگل بازی را به صورت دایمی روی سایتی برای کاربران قرار داد.
15-    چرا Android با نام دسر ها و شیرینی ها نام گذاری می شود؟ Android نسخه های بروز شده ی خود را با نام کاپ کیک، دونات، نان خامه ای، ماست یخ زده، شیرینی زنجفیلی، کندوی عسل، بستنی نونی و ابنات ژله ای و اخیراً کیت کت نام گذاری کرده است. گوگل می گوید این کار نوعی ایده ی درون تیمی بوده است و قصد اندکی مرموز بودن بوده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر