توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است

توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است


مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران،با اشاره به بحث زيان ده بودن تلفن ثابت، در خصوص آينده اين صنعت در بازار گفت: تمامي توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است و اگر زيرساخت هاي ارتباط مخابراتي ضعيف شود تمامي بخش هاي کشور متضرر خواهند شد. وايمکس نيوز - به گزارش روابط عمومي شرکت مخابرات استان تهران، مهندس عليرضا صيدي در نشست مطبوعاتي که ظهر سه شنبه 24آذرماه، با حضور اصحاب رسانه در غرفه اين شرکت در بيست و يکمين نمايشگاه الکامپ برگزار شد، با اشاره به زيان ده بودن سرويس تلفن ثابت گفت: يقيناً شرکت هاي FCP نيز به دنبال باندل کردن سرويس ها هستند؛ چون قطعاً سرويس تلفن ثابت به تنهايي زيان ده است و اين همان موضوعي است که مخابرات تهران نيز سالهاست به دنبال آن است اما تا کنون به دليل انحصاري بودن سرويس هاي مخابرات، رگولاتوري مجوز باندلينگ را به شرکت نمي داد لکن با توجه به ورود شرکت هاي جديد اين امکان براي شرکت مخابرات استان تهران نيز فراهم است.


وي در ادامه خاطر نشان کرد: تمامي بخش هاي کشور از جمله محيط زيست، خودروسازي، بانکداري، صنايع تجاري و .... نيازمند بسترهاي مخابراتي هستند و بي‌شک در صورتي که زيرساخت هاي ارتباط مخابراتي اگر ضعيف شود تمامي بخش هاي کشور ضرر خواهند کرد و لذا ما اطمينان داريم که مشکلات موجود به زودي برطرف و اختلافات موجود با وزارت ارتباطات رفع خواهد شد.
صيدي در خصوص ارائه سرويس تلفن ثابت توسط شرکت هاي FCP گفت: مذاکراتي در اين خصوص انجام شده و اميدواريم شاهد سرمايه گذاري بيشتري در اين حوزه باشيم.
وي افزود: در گذشته 5 شرکت مجوز ارائه خدمات تلفن ثابت داشتند و فعاليت هم کردند و از طرف مخابرات هم حمايت شدند اما در عمل کار به جايي رسيد که تمامي مشترکان خود را به مخابرات منتقل کردند و پيش بيني مي شود که در اين حوزه شاهد سرمايه گذاري بيشتري باشيم.
مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران از تشکيل کنسرسيوم FCP خبر داد و افزود: ما از توان و پتانسيل مالي اين شرکت ها حمايت مي کنيم و حوزه تلفن ثابت جا براي کار زياد دارد.
وي در خصوص افزايش تعداد FCP گفت: در حال حاضر به 8 اپراتور تلفن ثابت مجوز داده اند و ظاهراً قرار است اين تعداد به 18 اپراتور برسد، به نظر اين غير منطقي است و بازار کشش اين تعداد را ندارد اما به هر حال اين تشخيص رگولاتوري است.
صيدي با بيان اين که شرکت هاي PAP پيش از اين خدمات اينترنتي ارائه مي کردند، گفت: در حال حاضر قرار است سرويس هاي جديدي مثل تلفن ثابت و WIFI به آن اضافه شود و اين موضوع جديدي نيست و بستگي به عملکرد اين شرکت ها در طول زمان دارد.


شرکت مخابرات استان تهران آمادگي ارائه سرويس IPTV را دارد
وي در خصوص ارائه سرويس تلويزيون تعاملي IPTV به اپراتورها گفت: با توجه به اخذ مجوزسازمان صدا و سيما از سازمان تنظيم مقررات و ابلاغ مخابرات ايران هم اکنون، کار با اپراتورهايي که از طرف صدا و سيما معرفي شده اند شروع شده که برخي متقاضيان آن از جمله دو اپراتور شرکت غدير و سروش رسانه تجهيزات براي آنها راه اندازي شده است.
صيدي با بيان اين که در حال حاضرسرويس IPTV براي حدود 500 مشترک به صورت پايلوت فعال است؛ گفت: در واقع مشتريان با اپراتورها در ارتباط هستند و شرکت مخابرات استان تهران، فقط به اپراتورها سرويس ارائه مي دهيم. بنابراين در صورتي که اپراتورها CRM تجاري خود را فعال کنند مي توانند به متقاضيان سرويس دهند.
مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران مخابرات ايران از آمادگي کامل شرکت براي نصب تجهيزات و ارائه سرويس IPTV در بستر اينترانت خبر داد و گفت: با توجه به مذاکراتي که با سازمان صدا و سيما انجام شده در حال حاضر آرشيو خوبي در اختيار آنهاست.
وي افزود: موضوع چندرسانه اي که در تلکام رونمايي شد را شرکت آي سيما ارائه مي دهد که مشترک راحت تر مي تواند از آن استفاده کند و نيازي نيست مشترک تغييراتي در مودم خود ارائه دهد و در حال حاضر دو اپراتور اين سرويس را ارائه مي کنند.
وي در بحث کيفيت اينترنت مخابرات و پشتيباني آن گفت: اقداماتي در خصوص افزايش پهناي باند، تزريق IPجديد و پشتيباني مشترکين انجام شده اما با توجه به افزايش تعداد و انتظارات مشترکان، اين حوزه روز به روز نياز به کار بيشتر است و ما موظفيم که مشترکين را راضي نگه داريم.
براي رفع چالش هاي موجود، راهکارهاي خاصي وجود دارد
مهندس رضا خليلي، معاون شبکه شرکت مخابرات استان تهران نيز در خصوص اقدامات جديد شرکت گفت: اقدامات لازم در خصوص ارائه VOIP به عنوان سرويس ثانويه در کنار تلفن ثابت انجام شده است اما نبايد فراموش کرد که کيفيت اين سرويس به اندازه کيفيت تلفن ثابت نخواهد بود.
وي اساس هزينه شرکت را ايجاد دسترسي خواند و گفت: در سرويس VOIP در بخش سيم کشي به منازل صرفه جويي مي شود و با تعرفه کمتر و انعطاف بيشتر مي توان آن را ارائه کرد.
خليلي از آمادگي شرکت مخابرات استان تهران در ارائه سرويس VOIP به متقاضيان خبر داد و افزود: بسترهاي لازم آماده شده و پس از انجام هماهنگي هاي لازم اين سرويس نيز ارائه خواهد شد.
وي با اشاره به چالش هاي فراروي مخابرات گفت: براي رفع چالش هاي موجود راهکارهاي خاصي متناسب با نوع مشکل وجود دارد و فعاليت هاي خاصي در دست انجام است، اماکيفيت امري است که به صورت مستمر در حال نظارت و بهينه سازي است.

مشترکين در انتخاب نوع سرويس اينترنت آزادند
مهندس کامران کاظمي، معاون تجاري شرکت مخابرات استان تهران نيز در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تبديل اينترنت نامحدود به حجمي، گفت: کمپين هاي مختلفي از سوي شرکت مخابرات استان تهران براي استفاده از سرويس اينترنت پرسرعت تعريف شده و مشترکين در انتخاب سرويس ADSL نامحدود و يا حجمي مختار هستند.
وي با تاکيد بر اين که مخابرات در حال حاضر هيچ برنامه اي براي حذف سرويس اينترنت پرسرعت نامحدود ندارد، افزود: اطلاعات کمپين هاي جديد بر روي قبوض مخابراتي به مشترکين اطلاع رساني مي شود و مشترکان در انتخاب نوع کمپين آزاد هستند.
وي همچنين در خصوص صف انتظار تلفن ثابت گفت: روند توسعه تلفن ثابت در حال گسترش است و مخابرات هيچ مشکلي در خصوص تجهيزات لازم ندارد، لکن اين موضوع نياز به هماهنگي و همکاري ساير ارگان هاي اجرايي بالاخص شهرداري دارد که متاسفانه اين پروسه زمان بر و طولاني است.
کاظمي با بيان اين که براي ارائه تلفن ثابت به مشترکان نياز به نصب تجهيزات در بيرون از مراکز مخابراتي هست، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات از لحاظ تجهيزات شبکه هيچ مشکلي ندارد و توسعه ها پيش بيني شده و هيچ مرکزي نيز به لحاظ پورت خالي مشکلي براي ارائه تلفن ثابت ندارد اما چالش هاي اجرايي موجود و عدم هماهنگي ساير دستگاه هاي اجرايي کار را طولاني کرده است.
وي افزود: در حال حاضر جمع آوري تجهيزات قديمي مخابراتي در دست انجام است و از حدود 2هزار ONU تعداد 1400 دستگاه مشکلشان مرتفع شده است و به احتمال زياد تا 8 ماه آينده تمامي مشکلات ONU رفع خواهد شد.

توسعه تلفن ثابت در گرو همکاري ساير ارگان هاي اجرايي است
مهندس خليلي نيز در ادامه از طولاني بودن پروسه صدورمجوز انتقاد کرد و گفت: کار در حال انجام است اما روان نبودن آن به اين دليل است که شهرداري بر اساس مصوباتي که دارد و با توجه به بحث زيباسازي شهر، از نصب تجهيزات مخابراتي ممانعت بعمل مي آورد در حالي که نصب تجهيزات مخابراتي در نزديکي منازل باعث رضايتمندي مشتري از کيفيت سرويس است و ما ناچار به انجام آن هستيم.
مهندس صيدي نيز با اشاره به چالش هاي فراروي شرکت هاي PAP در ارائه سرويس تلفن ثابت گفت: يکي از مشکلاتي که در ارائه مجوز به اين شرکت ها وجود دارد دقيقاً نازيباسازي شهر است چرا که نصب تجهيزات 18 شرکت در خيابان معقول نيست و به احتمال زياد يک يا دو شرکت کار را به صورت جدي دنبال خواهند کرد.
مهندس کاظمي در خصوص قطعي اينترنت در بازه هاي زماني مختلف و نارضايتي مشترکان گفت: با توجه به اين که 75 درصد مشتريان اينترنت پرسرعت از سرويس نامحدود استفاده مي کنند بايد دانست که هيچ گونه رشدي در استفاده از پهناي باند وجود نخواهدداشت و بديهي است که در زمان ترافيک بالا و با توجه به بحث Sharing مشترکين نامحدود با مشکلاتي از جمله کندي سرعت اينترنت روبرو خواهند بود و اين امر اجتناب ناپذير است.
وي با اشاره به استفاده روزافزون مشتريان از نرم افزارها و اپليکيشن ها تصريح کرد: مشترکين سرويس نامحدود نبايد کيفيت سرويس خود را با مشتريان سرويسهاي حجمي ساير رقبا مقايسه کنند چرا که حتي برخي مواقع حتي بيشتر از سقف قرارداد از امکانات سرويس استقاده مي کنند.
معاون تجاري شرکت مخابرات استان تهران افزود: در هفته اخير مشکلاتي براي مشترکين اينترنت نامحدود پيش آمد که خيلي محدود است و تا آخر هفته نيز رفع خواهد شد.
شبکه علمي منتظر نهايي شدن تفاهم نامه است
مهندس صيدي در خصوص ايجاد شبکه علمي به خبرنگاران گفت: تفاهم نامه اي بين وزارت ارتباطات و علوم و مخابرات داشته ايم که طبق آن کار انجام شده و در حال حاضر 17 دانشگاه از اين سرويس استفاده مي کنند اما به دليل تغيير مديريت در وزارت علوم و عدم پايبندي آنها به تفاهم نامه قديم، به دنبال رفع مشکلات و نهايي شدن تفاهم نامه هستيم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر