سونی اکسپریا Z5 و اکسپریا Z4 مجوز دریافت بروزرسانی اندروید 6.0 مارشمالو را دریافت می کنند !

سونی اکسپریا Z5 و اکسپریا Z4 مجوز دریافت بروزرسانی اندروید 6.0 مارشمالو را دریافت می کنند !


گفته شده است که کاربران گوشی های هوشمند سونی اکسپریا Z4 و اکسپریا Z5 به زودی بروزرسانی های سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو را دریافت می کنند . نام این دو دستگاه برای دریافت بروزرسانی های سیستم عامل مارشمالو در پایگاه داده های وای فای آلینس (WiFi Alliance ) قرار گرفته است .

وای فای آلینس نهادی می باشد که فناوری وای فای را ارتقاء می بخشد و وسایل دارای وای فای را تایید می کند . همه دستگاه هایی که به وای فای مجهز هستند باید از این نهاد گواهی عملکرد اپراتوری دریافت کنند . چند روز پیش خبرنگاران سایت خبری اکسپریا بلاگ ( Xperiablog ) نام مدل هایی از اکسپریا Z5 و اکسپریا Z5 را در لیست دستگاه هایی دیدند که توسط این نهاد به زودی مجوز دریافت می کند . البته ممکن است که چند هفته طول بکشد تا این گوشی های هوشمند بتوانند بروزرسانی های جدید را دریافت کنند .

شرکت سونی نیز اعلام کرده است که بسیاری از گوشی های هوشمند سال 2014 و 2015 این شرکت بروزرسانی مارشمالو را دریافت می کنند . مدل های اکسپریا Z4 و Z5 جز این گوشی ها می باشند .

همان طور که می دانید بروزرسانی به اندروید مارشمالو مانند بروزرسانی از سیستم عامل کیت کت به لولی پاپ چندان پیشرفت بزرگی محسوب نمی شود اما با وجود این سیستم عامل جدید تغییرات و بهینه سازی هایی را در خود دیده است . یکی از این بهینه سازی ها در زمینه امنیت سیستم عامل صورت گرفته است . از دیگر تغییرات اعمال شده می توان به اضافه سازی Google Now On Tap برای ارائه اطلاعات موجود در صفحه پیش زمینه ، ارائه نوار حالت و منو تنظیمات سریع قابل برنامه ریزی ، بروزرسانی حالت Do Not Disturb و همچنین ارائه حالت Doze Mode برای افزایش طول مدت عملکرد باتری اشاره کرد .

Z9

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر