سهم 61 درصدی ساعت هوشمند اپل در دنیای پوشیدنی ها

سهم 61 درصدی ساعت هوشمند اپل در دنیای پوشیدنی ها


برای کسانی که فکر می کنند که لوازم پوشیدنی، هوسهای زودگذر هستند و پس از مدت زمانی تب و تاب خرید این لوازم از بین می رود، این آمار و ارقام قابل تامل است. در سال 2015، در حدود 80 میلیون دستگاه پوششی در سراسر جهان عرضه شد و در سال 2016، این آمار 44 درصد رشد داشت و در حدود 111.1 میلیون دستگاه شد. بر طبق گزارش IDC، بیشتر این دستگاه ها، ساعت های هوشمند بودند.


در سال 2019، جمع کل لوازم عرضه شده، 214.6 میلیون دستگاه خواهد بود. اگر چه امروزه حوزه پوشیدنی ها به وسایل خاصی محدود می شود ولی روز بروز لوازم جدیدی به جمع این ابزارها افزوده می شود.
جیتش اربنای، تحلیلگر پژوهشی در IDC گفته است: "لباس های هوشمندتر، عینک، دستگاه های مربوط به گوش، همه و همه در حال افزایش حجم لوازم پوششی هستند. هرچند که در حال حاضر این لوازم چندان هوشمندتر از همانندهای آنالوگ خود هم عمل نمی کنند ولی نسل آینده لوازم پوششی، بهبودهای بسیاری خواهند داشت و قابلیت های گسترده ای را در اختیار افراد قرار خواهند داد."
ساعت های هوشمند هم اکنون یکی از لوازم بسیار محبوب پوششی به شمار می روند و پس از آن محبوب تر هم خواهند شد. IDC پیش بینی کرده است که در سال 2016 در حدود 34.3 میلیون ساعت هوشمند در سراسر جهان به بازار خواهد آمد و تا سال 2019، عرضه این لوازم به 88.3 میلیون دستگاه خواهد رسید.
در این بین، سیستم عامل اپل بر روی ساعت های هوشمند اپل، در حدود 61.3 درصد بازار را در دست داشته اند. اندرویدی ها، 15.2 درصد، دستگاه های حاوی سیستم عامل پبل، 8.6 درصد و سیستم عامل تایزن سامسونگ، 8.2 درصد را به خود اختصاص می دهند.
در سال 2019، IDC پیش بینی کرده است که سیستم عامل اپل یعنی WatchOS با 51.1 درصد پیشرو و اندروید، 38.8 درصد سهم بازار را در دست داشته باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر