یازده گام ابتدایی برای آغاز کار با لومیا 950 و لومیا 950XL

یازده گام ابتدایی برای آغاز کار با لومیا 950 و لومیا  950XL


اواسط مهر ماه مایکروسافت طی رویداد بزرگ خود در سال 2015 از گوشی های پرچم دار تازه ی خود که تحت ویندوز 10 موبایل است به طور رسمی رونمایی کرد.تقریبا یک ماه است که پرچم داران مایکروسافت وارد مارکت جهانی شده اند و  در همین روزها هم به ایران خواهند رسید.اگر طرفدار و یا کاربر آینده ی یکی از این گوشی ها هستید،این مطلب برای شروع کار با این گوشی ها برای شما مفید خواهد بود.

راه اندازی گوشی تازه هم خسته کننده و هم از جهاتی هیجان انگیز است.شاید برای برخی از افراد که آشنایی کافی به راه اندازی نداشته باشند این کار خسته کننده باشد و حتی از انجام این کار خودداری کنند. اما اگر تا حدی با چگونگی کار آشنا شوند،همه چیز آسان تر خواهد بود.اولین کاری که باید انجام شود،جاگذاری سیم کارت و در صورت لزوم میکرو SD است.بعد از این ها نوبت به راه اندازی سیستم عامل ،اپلیکیشن ها می رسد.در این قسمت باید کمی تحمل و صبر داشت تا کارها کامل و به خوبی انجام شود.در یازده گام به شما آموزش خواهیم داد که چگونه تلفن لومیای جدید خود را راه اندازی کنید.

1.حذف برنامه ها

111lumia 950 uninstall

یکی از ویژگی های خوب ویندوزفون در مقابل سیستم عامل های اندروید و ios ،امکان حذف یا همان آنیستال کردن اپلیکیشن هایی است که به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل ها وجود دارد.پاک کردن برخی از این برنامه ها (بستگی به این دارد که کاربر به آن ها نیاز داشته باشد یا خیر) سبب می شود حافظه ی بیش تری برای استفاده باقی بماند.برای مثال،بر روی گوشی های لومیا 950 به صورت پیش فرض اپلیکیشن هایی مانند اپلیکیشن های اپراتور AT&T وجود دارد.مانند دفترچه ی آدرس های AT&T،نقشه ی خانوادگی ،موقعیت یاب و غیره.خب همان طور که می دانید در ایران اپراتور AT&T وجود ندارد بنابراین اپلیکیشن های آن هم کاربردی ندارد.یا برنامه ایی که مربوط به پخش برنامه های تلویزیون و یا تناسب اندام است.حذف کردن آن ها باعث می شود میزان بیش تری حافظه در اختیار داشته باشید.برای حذف اپلیکیشن های غیر ضروری کافی است بر روی آیکون آن ها چند لحظه انگشت خود را نگاه داشته و در میان گزینه های منویی که ظاهر می شود،گزینه ی Unistall را انتخاب کنید.اگر بعدها به اپلیکیشنی که حذف کردید احتیاج داشتید،باید به استور ویندوز بروید و از آن جا اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

2.آپدیت برنامه های موجود

222lumia 950 store update

ممکن است تا زمانی که گوشی به دست شما می رسد برخی از برنامه ها در این فاصله آپدیت دریافت کرده باشند.زمانی که شما می خواهید سیستم را راه اندازی کنید باید آپدیت بودن اپلیکیشن هایی را که بر روی سیستم از قبل نصب شده اند را قبل از استفاده از آن ها بررسی کنید.اپلیکیشن استور را باز کنید،همبرگر منو را اجرا کنید و بر روی گزینه ی "دانلود و آپدیت " تب کنید و سپس "چک آپدیت" Check for updates را بزنید.اگر در این قسمت کار دید که 38 اپلیکیشن و یا بیش تر در لیست آپدیت ها قرار گرفتند،تعجب نکنید،برای یک لومیای جدید و تازه کار عادی است.این آپدیت های اولیه برای بهتر و با سرعت کار کردن گوشی شما اهمیت زیادی دارد.

3.آپدیت کلی سیستم عامل

3333lumia 950 check update

در این قسمت باید بررسی کنید که سیستم عامل شما آپدیت است یا خیر.برای این کار به تنظیمات بروید و گزینه یUpdate & security کنید،سپس Phone update و بعد بر روی Check for updates تب کنید تا آخرین آپدیت برای گوشی شما بررسی شود.این مسیر را به خاطر بسپارید.زمانی که ویندوز 10 موبایل به طور رسمی عرضه شود به دلیل ساختار ویندوز 10 ممکن است چند روز یک بار آپدیت تازه ای برای سیستم عامل شما متشر شود و یک گوشی لومیای خوب و کارآمد همیشه به آپدیت های تازه احتیاج دارد.

4.اکانت ایمیل

3333lumia 950 check update

یکی از مهم ترین کارهایی که حتما باید انجام دهید،وارد کردن اکانت ایمیل به Outlook است.اگر مایکروسافت اکانت دارید می توانید آن را با گوشی خود وارد کنید تا سینک یا همگام شود.به طور کلی شما می توانید ایمیل های مختلف خود را فعال کنید و همواره در جریان امور خود باشید.برای مثال می توانید اکانت یاهو میل خود را فعال کنید و در قسمت تنظیمات ،فاصله ی زمانی آپدیت ایمیل های خود را تنظیم کنید.

5.پروفایل

شما می توانید ،نور و به طور کلی تنظیمات پروفایل و نور صفحه نمایش طبق سلیقه ی خود تغییر دهید.برای این کار کافی است به در قسمت تنظیمات،بخش Extras اجرا کنید،سپس وارد بخش Color profile شوید و تنظیمات مورد علاقه خود را انجام دهید.

 

6.لاک اسکرین

666lumia 950 bing lockscreen

برای لاک اسکرین خود می توانید تنظیمات مختلفی  انجام دهید.نمایش نوتیفیکیشن های مختلف،عکس های مورد علاقه تان،ساعت و تاریخ و یا نوتیفیکیشن های یک برنامه مانند اینستاگرام یا فیسبوک را بر روی لاک اسکرین قرار دهید.بینگ ،موتور جستجوگر مایکروسافت است و تصاویر روزانه ی خوبی دارد.می توانید از تصاویر این مرورگر استفاده کنید که روزانه هم تغییر پیدا می کند و بسیار چشم نواز هستند.

7.صفحه نمایش

برای تنظیم رنگ تم،کاشی های زنده،عکس بک گراند می توانید در قسمت تنظیمات به بخش Personalization یا شخصی سازی بروید.سپس باز اجرای قسمت Start،تغییرات دلخواه خود را برای صفحه ی شروع یا همان صفحه ی اصلی گوشی خود انجام دهید.تغییر شفافیت کاشی ها هم در این قسمت تغییر پذیر است.

 

8.سایز کیبورد

8888lumia 950 keyboard size scn

در لومیاهای جدید امکان تغییر سایز کیبورد وجود دارد.اندازه  ی کیبورد به صورت پیش فرض بزرگ است.اما اگر با این اندازه راحت نیستید،به دو سایز کوچک و یا متوسط قابل تغییر هستند.سایز کوچک به شما امکان می دهد تا محتویات بیش تری از صفحه را راحت تر ببینید.به قسمت تنظیمات بروید،و سپس بر روی گزینه ی "زمان و زبان" Time & language تب کنید.سپس گزینه ی کیبورد را انتخاب کنید و به قسمت تنظیمات بیش تر کیبورد بروید.در این بخش کیبورد شما در سه سایز بزرگ،کوچک و متوسط قابل تغییر است.

 

9.ویندوز هلو Windows Hello

99999lumia 950 windows hello

ویندوز هلو می تواند اثر انگشت ، چهره ، یا عنبیه چشم را برای تایید مجوز ورود به سیستم عامل فراهم کند نه تنها این سرویس بلکه مایکروسافت برای محکم کاری و امنیت بیشتر سرویس Possport)Possport: این هم یک سرویس جدید امنیتی مایکروسافت می باشد.قابلیت اصلی پاسپورت این است که پسوورد ها را هیچ گاه روی سرور ذخیره نمی کند و حتی اگر سرور هک شود امکان یافتن پسورد توسط هکر امکان پذیر نیست چون پسوردی برای سرقت وجود ندارد.)را نیز در کنار سرویس ویندوز هلو اضافه نموده است. دوربین مادون قرمز و سه بعدی RealSense اینتل، امکان این کار را در لومیا 950 و لومیا950XL به وجود آورده است.برای راه اندازی این ویژگی در گوشی خود باید آن را فعال کنید.به قسمت تنظیمات رفته و گزینه ی اکانت ها (حساب) Accounts را باز کنید و سپس گزینه ی Sign-in اجرا نمایید.گزینه ی set up را انتخاب کرده و در قسمت Get started،لومیای خود را مقابل چشمانتان نگه دارید.زمانی که کار اسکن تمام شود،گزینه ی next بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود،آن را انتخاب کنید.پس از این هر بار برای باز کردن گوشی خود باید آن را مقابل چشمانتان بگیرید تا شما را شناسایی کند.

 

10.Battery saver

10battery saver scn win10mobile

این ویژگی باعث می شود تا در میزان مصرف باتری شما صرفه جویی شود و این کار را با محدود کردن فعالیت های گوشی در بک گراند و نوتیفیکیشن ها انجام می دهد.به صورت پیش فرض این ویژگی فعال نیست.برای استفاده از این ویژگی باید در قسمت تنظیمات به بخش Battery saver رفته و آن را فعال کنید.

 

11.نصب اپلیکیشن ها

111lumia 950 uninstall

گوشی شما تقریبا تنظیمات اولیه و اساسی را دریافت کرده است و اگر تا این مرحله پیش آمده اید پس همه چیز به خوبی پیش رفته است و بقیه ی کارهای جزئی را به مرور و بر حسب نیاز  یاد خواهید گرفت.در آخر به شما پیشنهاد می کنیم به استور بروید و برنامه های مورد نیاز خود را که در لیست اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشیتان نیست را نصب کنید.برای شروع می توانید از اپلیکیشن های شبکه های مجازی مانند فیسبوک و توییتر و یا تلگرام و یا 6tag که  اپلیکیشن خوبی برای کار با اینستاگرام است را نصب کنید.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر