Vim و Atom

Vim و Atom

Atom یکی از نرم افزارهای ویرایشگر قدرتمند و مدرن هست که مدتیست متن باز شده و تحت مجوز MIT در حال گسترش هست .من مدتی بود که فقط از Vim استفاده میکردم و به shortcut های کیبرد Vim عادت کرده بودم و الان چند روزی هست که دارم با Atom کار میکنم و ازش راضیم! Atom دوتا پلاگین خوب داره برای اینکه محیط Atom رو مشابه Vim کنه و شما بتونید از shortcut های Vim در Atom استفاده کنید و یه Vim با ظاهر مدرن داشته باشید.

atom


در ادامه شیوه کار رو توضیح میدم :)
برای اینکه Atom رو نصب کنید باید به سایت برنامه مراجعه کنید و بسته مربوط به توزیعتون رو دانلود و نصب کنید . بسته deb و rpm در سایت موجود هست .میشه حدس زد که احتمالا جامعه کاربری فعال آرچ قبلا امکانات نصبش روی آرچ رو آماده کرده!

برای اینکه حالت Vim رو  در Atom به وجود بیارید بعد از اجرای برنامه از منوی Edit وارد قسمت Preference بشید. بعد باز شدن Setting وارد قسمت Packages بشید . و بعد بسته های ex-mode و vim-mode رو نصب کنید و لذت ببیرید :)

setting

علی رضا  امیر صمیمی

علی رضا امیر صمیمی

علیرضا یک عاشق تمام معنا به دنیای نرم افزارهای آزاد به خصوص گنو/لینوکس ، او اعتقاد دارد برای انجام کارها در کامپیوتر باید اسکریبت نویسی کنی از همین رو حاصل کارهای خود را بازنشر میکند علاوه بر تمام گفته ها علیرضا موزیسین ، نوازنده ، مدرس تار و سه تار و بربت(بربط) و در شیراز زندگی میکند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر