چرا و چگونه از کرومیوم به فایرفاکس مهاجرت کنیم؟

چرا و چگونه از کرومیوم به فایرفاکس مهاجرت کنیم؟


مدتی هست که گوگل اعلام کرده که در chromium خبری از ساپورت flashplayer نیست و قصد ندارد آن را برای کرومیوم ارتقا دهد و عملا پشتیبانی خود را از این نرم افزار آزاد محبوب کم کرده است و برای راه حل این قضیه باید نرم افزار متن بسته  chrome  را نصب کرد یا از جایگزین دیگری مثل نرم افزار متن باز و محبوب فایرفاکس استفاده کرد. اگر هم متن باز نبودن کروم را در نظر نگیریم بازهم آپدیت کروم از مخازن گوگل به خاطر تحریمی که گوگل برای ایران در نظر گرفته به سختی امکان پذیر است ( با پروکسی) و آپدیت مرورگر هم از لحاظ امنیت کاربر مسئله بسیار مهمی است . در اوبونتو ۱۴.۰۴ شاهد مشکلات کرومیوم با فلش هستیم برای همین بعد از مدتها! کار با کرومیوم تصمیم گرفتم به موزیلا فایرفاکس مهاجرت کنم و به شما هم این کار رو توصیه میکنم!


مراحل این کار رو در ادامه مطلب توضیح میدم

اول کرومیوم رو باز کنید و از منو وارد مسیر زیر بشید

menu>bookmarks>bookmark manager

در مرحله بعد وقتی bookmark manager باز شد روی organize کلیک کنید و بعد روی Export bookmarks to HTML file کلیک کنید و خروجی رو در مسیر دلخواه ذخیره کنید.

حالا به سراغ Firefox برید و وارد مسیر زیر بشید یا (Ctrl + Shift + O) رو بزنید

menu>show all bookmarks

روی import and backup your bookmarks کلیک کنید و bookmark خودتون رو که از کروم ذخیره کردید انتخاب کنید تا bookmark هاتون وارد فایرفاکس بشه.
اگر مثل من به ظاهر کرومیوم عادت دارید میتونید افزونه FXChrome رو نصب کنید تا ظاهر فایرفاکستون شبیه کروم بشه و از
menu>view>toolbars
میتونید تیک bookmark toolbars رو بزنید تا bookmark هاتون دسترسی راحت تری داشته باشید و اگر میخواید بازهم بیشتر به کرومیوم شبیه بشه تیک menubar رو بردارید!
نصب افزونه های downloadthemall (یه دانلود منجر خوب!) و  download helper  (به افزونه خوب برای دانلود ویدیوهای فلش )و flashblock (یه افزونه مفید برای جلوگیری از لود خودکار فایل های فلش ، که با یه کلیک دوباره لود میشن)و adblock plus (یه افزونه خوب برای بلاک کردن تبلیغات فلش)و  foxyproxy standard (یه افزونه خوب برای switch کردن بین proxy هاتون)رو هم بهتون پیشنهاد میکنم.

علی رضا  امیر صمیمی

علی رضا امیر صمیمی

علیرضا یک عاشق تمام معنا به دنیای نرم افزارهای آزاد به خصوص گنو/لینوکس ، او اعتقاد دارد برای انجام کارها در کامپیوتر باید اسکریبت نویسی کنی از همین رو حاصل کارهای خود را بازنشر میکند علاوه بر تمام گفته ها علیرضا موزیسین ، نوازنده ، مدرس تار و سه تار و بربت(بربط) و در شیراز زندگی میکند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر