هنر ( و تکنولوژی) خونسرد ماندن

هنر ( و تکنولوژی) خونسرد ماندن


حلقه مودمتریک یک حلقه هوشمند است که احساسات و حالات ما را کنترل می کند و می تواند بقیه را از آن آگاه کند. این حلقه می تواند باعث آرام کردن ذهن ما از استرس های روزانه شود و در روابط ما با دیگران تاثیر مثبت بگذارد.
آیا یک حلقه می تواند کلید یک ذهن آرام باشد؟ با وجود همه اطلاعاتی که روزانه به ما میرسد این که احساس سردرگمی کنیم طبیعی است. و حال تکنولوژی های پوشیدنی به کمک ما آمده اند. در مصاحبه ای با نینا ونهو، مدیر عامل  مودمتریک ( Moodmetric) در مورد حلقه ای که امید می رود بتواند به کاربر کمک کند تا عوامل استرس زا بیش از حد را در زندگی خود مدیریت کند صحبت شد. او بیان می کند که کلید یک زندگی آرام تر این است که سطوح عاطفی را کنترل کنیم و ذهن را آرام کنیم و حواسمان به گذشته احساسیمان باشد.


-    از ما در مورد تاریخ تاسیس مودمتریک بگویید. چه چیز باعث شد که روی اندازه گیری احساسات متمرکز شوید؟
نینا ونهو: مردم امروزه اطلاعات زیادی در مورد فیزیک خود دارند. ما وزن، ضربان قلب، نبض، الگوی خواب، اشباع اکسیژن و خیلی چیزهای دیگر را می دانیم و از این بابت خوشحالیم.
تکنولوژی های پوشیدنی بسیار زیادی وجود دارند که این گونه داده ها را در مورد فیزیک ما به ما می دهند، با مودمتریک ما دیگر نمی خواستیم که یک دستگاه دیگر بسازیم که همین چیزها را اندازه گیری می کند. اندازه گیری وضعیت ذهن و احساسات نیز به اندازه فیزیک ما دارای اهمیت است، حداقل در حال حاظر دستگاه های زیادی موجود نمی باشند که بتوانند چنین اطلاعاتی به ما بدهند. ما می خواستیم روی چیزی کار کنیم که بتواند به ارتقا ظرفیت ذهنی افراد کمک کند.
مخترع این دستگاه، هنری ریمینن پیش زمینه بسیار چشم گیری در زمینه تحقیق در مورد تکنولوژی بیوسنسور ها دارد. او با اندازه گیری رسانایی پوست که در تحقیقات روانشناسی استفاده می شود آشنایی دارد، که در مورد سطح احساسی کسی که دستگاه را پوشیده است اطلاعاتی به ما می دهد و شاخص بسیار خوبی برای بار عاطفی می باشد. دستگاه هایی که برای این منظور استفاده می شوند بسیار زمخت و پر از سیم هستند. به نظر هنری ایده بسیار خوبی بود اگر این امکانات در یک انگشتر موجود می بودند. ما می خواستیم که یک سنسور علمی بسازیم که کوچک، زیبا و بیشتر شبیه به یک جواهر باشد.

خونسردی خود را حفظ کنید
-    این که بتوانید ذهن خود را آرام کنید چه سودی دارد؟
نینا ونهو: از کوره در رفتن هیچ گاه بهترین واکنش نیست.
رفتار های کنترل نشده در محیط کار به هیچ عنوان تحمل نمی شود. شرکت ها به دنبال کسانی می گردند که از نظر احساسی نرمال هستند. افرادی که هوش احساسی بالاتری دارند در روابط موفق تر هستند، مهارت های ارتباطی بهتری دارند و کشمکش ها را بهتر مدیریت می کنند.
این که بتوانیم در احساساتمان تعادل ایجاد کنیم وظیفه ماست. این مساله نه تنها به نفع شماست، روی دیگران نیز تاثیر می گذارد. استرس، خودآگاهی و تعادل احساسی به شدت با هم در ارتباط هستند. فهمیدن خود ابزاری است که می توان از آن برای مدیریت استرس و همچنین دیگر احساسات استفاده کرد. استرس در محل کار بسیار هزینه بر است. چرا که باعث غیبت از کار، کاهش بهره وری و حوادث در محل کار می شود.
هر کاری که در زندگی می کنید، هوش احساسی چیزی است که باید روی آن بسیار متمرکز باشید. این که بدانید کی و کجا خونسردی خود را حفظ کنید شروع خوبی برای این مساله است.

-    هدف شما چه کسانی هستند؟
نینا ونهو: هر کسی که بخواهد با ذهن خود ارتباط بهتری برقرار کند و بخواهد به خودآگاهی برسد. در حال حاظر مشتریان ما برای ما نقش تحقیق و آزمایش را ایفا می کنند. ما از این فرصت استفاده می کنیم تا اندازه گیری رسانایی پوست را از طریق یک دستگاه کوچک و پوشیدنی انجام دهیم و معتقدیم که هر کسی می تواند از دستگاهی کوچک برای اندازه گیری سطح احساسات بهره گیرد.

-    رقیبان اصلی شما چه کسانی هستند؟ چه چیز شما را از آن ها متفاوت می کند؟
 نینا ونهو: دستگاه های دیگری نیز وجود دارند که ذهن را تربیت می کنند و کمک می کنند تا با استرس کنار بیاییم. بیشتر آن ها بر اساس میزان ضربان قلب کار می کنند. ضربان قلب شاخص خوبی برای نشان دادن میزان استرس است. اما فقط متکی به اندازه گیری میزان ضربان قلب است که  بیشتر از ناحیه سینه باید اندازه گیری شود. سپس سیگنال باید تحلیل و فیلتر شود تا بتوان فهمید که فرد چه واکنشی نشان می دهد، در حالی که اندازه گیری رسانایی پوست به طور مستقیم می تواند میزان فعالیت احساسی را بیان کند.
دستگاه های اندازه گیری EEG به آرام کردن ذهن کمک می کنند و در تحقیقات شناختی کمک بسیاری می کنند. اما نیاز به هدبند و نقاط تماس بسیار زیاد دارد و به درد استفاده روزانه نمی خورد.
آن چیزی که ما را از دیگر محصولات جدا می کند این است که حلقه مود متریک رسانایی پوست را از هرجا که بهتر است اندازه گیری می کند، از انگشت شصت گرفته تا دیگر انگشت ها در هر جایی می توان از آن استفاده کرد. اطلاعات آن به روز و دقیق است و می توان نتایج آن را روی یک اپلیکیشن موبایل دید.

به دنبال آینده
-    در آینده تکنولوژی های پوشیدنی چه می بینید و امید دارید که مودمتریک چه نقشی را در این آینده ایفا کند؟
نینا ونهو: دستگاه های جدیدی هر روز به بازار عرضه می شوند که قابلیت های بیشتری دارند. در حال حاظر مردم در حال امتحان کردن دستگاه ها هستند تا بفهمند کدام یک بیشتر به دردشان می خورد.
مودمتریک قصد دارد که در زمینه اندازه گیری احساسات بهترین باشد و بهترین ابزار را به محققان و مصرف کنندگان ارائه دهد. کیت ارتقا را به رایگان در اختیار کاربر قرار می دهیم و قصد داریم که یک اکوسیستم کامل در زمینه رسانایی پوست بسازیم . امیدواریم که بتوانیم با شرکت ها و نوآوران دیگر شریک شویم تا بتوانیم خدمات را ارتقا دهیم.

-    فکر می کنید که تکنولوژی های پوشیدنی چگونه روی رفتار ما با اطرافیانمان تاثیر می گذارد؟
تکنولوژی های پوشیدنی این قابلیت را دارند که ارتباطات را بهبود بخشند. برای مثال، مودمتریک می تواند، در صورتی که برای مثال مادر خانواده روز بسیار پر استرسی داشته است به بقیه خانواده هشدار دهد و یا می تواند بگوید که پدربزرگ قصد دارد چرت بزند. قابلیت بهبود تعاملات بی پایان است. تکنولوژی پوشیدنی می تواند زندگی ما را ساده کند و روابط را بهتر کند. البته امید من این است که ما انسان ها بیشتر صحبت کنیم.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر