بررسی مشخصات اچ تی سی وان M10 ، طراحی ، مشخصات ، ویژگی ها و تاریخ عرضه

بررسی مشخصات اچ تی سی وان M10 ، طراحی ، مشخصات ، ویژگی ها و تاریخ عرضه


خب سال 2016 نزدیک است . با آغاز این سال موج بزرگی از پیش بینی ها و هیجان ها در مورد اولین گوشی های پرچم دار 2016 نیز خواهد رسید . معمولا اولین سه ماه سال زمانی است که برخی از سازندگان معروف گوشی های پرچم دار خود را معرفی می کنند . اچ تی سی یکی از این سازندگان می باشد که قرار است جانشینی را برای M9 تعیین کند . در این خبر به بررسی مشخصاتی که در مورد این جانشین در سایت های مختلف ثبت شده ، پرداخته شده است .

به طور خلاصه

نام : نام گوشی پرچم دار بعدی اچ تی سی M10 نیست ، طبق آخرین شایعات موجود این دستگاه اچ تی سی وان پرفیوم (Perfume ) نام دارد .

طراحی : تاکنون اچ تی سی خبری را به طور رسمی در مورد طراحی این دستگاه منتشر نکرده است اما طرفداران حرف های زیادی می زنند .

سخت افزار : احتمال می رود که این گوشی هوشمند به پردازشگر اسنپدراگون 820 مجهز باشد .

نرم افزار : طبق شایعات موجود سیستم عامل این گوشی هوشمند Sense 8 می باشد که براساس اندروید 6.1 ساخته شده است .

قیمت و تاریخ عرضه : احتمالا در ماه آوریل ( 12 فروردین تا 10 اردیبهشت )

نام

zz12

در ماه اوت ( 10 مرداد تا 9 شهریور ) سال 2015 شایعاتی مطرح شدند که اچ تی سی در جست و جوی یک نام جدید برای گوشی پرچم دار جدید خود می باشد . شنیده می شد که نام انتخاب شده به جای اچ تی سی M10 اچ تی سی O2 می باشد . علاوه بر این گفته می شد که این دستگاه به پردازشگر 820 اسنپدراگون مجهز است در نتیجه کاربران می دانستند که گوشی پرچم دار جدید در سال 2016 به بازار عرضه می شود . پس از مدتی در خبرها دیده شد که پروژه اچ تی سی پرفیوم با پروژه اچ تی سی O2 جایگزین شده است . در سال 2015 همچنین یک تصویر از دستگاهی با نام اچ تی سی X9 منتشر شد ، دستگاهی که به پردازشگر 820 اسنپدراگون ، رم 4GB و نمایشگر 1440 در 2560 پیکسلی QHD مجهز بود . خب این گونه که پیداست اچ تی سی یا در نظر دارد روش نام بندی خود را برای گوشی های پرچم دارش عوض کند و یا این که یک فبلت برای M10 به بازار عرضه کند ، دستگاهی که به نوعی یک وان M10 پلاس محسوب می شود . البته هنوز هیچ خبری برای تایید این گمان ها منتشر نشده است .

طراحی

zz13

اچ تی سی به دلیل این که طراحی M9 را تغییر نداده بود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت از این رو انتظار می رود که این سازنده سخت تلاش کند تا مدل M10 را با یک طراحی جدید به بازار بفرستد . متاسفانه در این زمینه هنوز هیچ شایعه و یا خبری منتشر نشده است اما انتظار می رود که M10 از یک بدنه تقریبا کاملا فلزی بهره ببرد زیرا در واقع اچ تی سی یکی از اولین سازندگانی بود که گوشی های پیشرفته خود را با مواد بسیار مرغوب تولید می کرد . البته احتمال این امر نیز وجود دارد که اچ تی سی پشت M10 را مانند برخی از گوشی های موجود از شیشه بسازد .

اسکنر اثر انگشت

zz14

حال که اچ تی سی اسکنر بیومتریک خود را در مدل وان A9 به کار برده است می توان انتظار داشت که M10 ( و یا پرفیوم ) نیز اسکنر اثر انگشت خود را داشته باشد . البته هنوز معلوم نیست که اچ تی سی این اسکنر را در کدام قسمت گوشی جدید نصب می کند .

اسپیکرهای استریو

zz15

سال های زیادی است که اچ تی سی مفتخرانه اسپیکرهای استریو بوم ساوند (BoomSound ) را در جلو گوشی های خود نصب می کند بنابراین می توان انتظار داشت که در ساخت گوشی پرچم دار جدید نیز همین روند طی شده باشد مخصاصا از آن جایی که صدای این اسپیکرها در مدل M9 بهبود یافت .

نمایشگر

zz17

بر اساس آنچه که تا به حال شنیده شده است می توان به دو طریق نتیجه گیری کرد . یا اچ تی سی اندازه گوشی های پرچم دار خود را بزرگ تر کرده است و پرفیوم را با نمایشگر 6 اینچی به بازار می فرستد و یا این که پرفیوم یک مدل " پلاس " برای وان M10 می باشد که در این صورت مدل استاندارد پرچم دار مانند مدل های M9 و M8 احتمالا با یک نمایشگر 5 اینچی به بازار عرضه می گردد .

در مورد این که اچ تی سی از AMOLED استفاده کرده است هیچ گزارشی موجود نیست بنابراین دلیلی ندارد که انتظار داشته باشیم که این سازنده از روند استفاده از نمایشگرهای LCD کناره گیری کند . شایعه است که پرفیوم از یک نمایشگر QHD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی بهره می برد . اچ تی سی یکی از محدود سازندگانی بود که از استفاده از نمایشگرهای QHD خودداری می کرد به نحوی که حتی در سال 2015 مدل وان M9 را با رزولوشن 1080 در 1920 به بازار عرضه کرد . بنابراین می توان انتظار داشت که پرفیوم با رزولوشن QHD و نمایشگر 6 اینچی به میدان بیاید . در صورتی که گوشی جدید در دو مدل عرضه شود احتمال می رود که سازنده مدل 5 اینچی را با رزولوشن 1080 پیکسلی و مدل پیشرفته را با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی عرضه کند .

سخت افزار

سال های زیادی است که اچ تی سی در ساخت گوشی های پرچم دار خود منحصرا از پردازشگرهای کوالکوم استفاده می کند بنابراین انتظار می رود که وان M10یک قلب تپنده اسنپدراگون را در خود داشته باشد . البته احتمال این که این پردازشگر اسنپدراگون 820 باشد ، زیاد است .

چه چیز 820 را انقدر خاص کرده است ؟ گزارشات زیادی وجود دارد که از این امر حکایت می کنند که این تراشه عملکرد بسیار خوبی دارد و داغ نمی کند . همان طور که می دانید اسنپدراگون 810 شهرتش را از دست داد زیرا بسیار داغ می کرد و عملکرد خوبی نیز نداشت این امر باعث می شد که کارایی کلی دستگاه کاهش یابد . به دلیل وجود چنین مشکلاتی سازنده مدل v2.1 این پردازشگر را به بازار بفرسد اما مدل جانشین نیز همچنان مشکلات مدل پیشین را در خود داشت . در مورد 820 وضعیت این گونه نیست . تست های بنچمارک نشان داده اند که این تراشه عملکرد بسیار امیدوار کننده ای دارد . این پردازشگر با فرایند 14 nm LPP ساخته شده است . این امر به این معناست که تراشه جدید بازدهی و عملکرد بسیار خوبی دارد و انرژی کمی را مصرف می کند در نتیجه عملکرد باتری نیز کاهش نمی یابد . گزارشات جدید از این امر حکایت می کنند که سامسونگ نیز در نظر دارد مدل گلکسی S7 را به پردازشگر 820 مجهز کند . سامسونگ برای ساخت گلکسی S6 به پردازشگرهای Exynos 7420 خود روی آورد اما از آنجایی که این سازنده هنوز می خواهد برای گلکسی S7 از پردازشگر 820 استفاده کند ، می توان انتظار داشت که خبر های خوبی در صنعت گوشی سازی شنیده شود .

نرم افزار

zz18

اچ تی سی از سال 2009 که مدل هیرو ( Hero ) را به بازار فرستاد ، سیستم عامل Sense خود را بر مبنای سیستم عامل های اندروید طراحی کرد . هم اکنون نیز انتظار می رود که این سازنده از این روال تبعیت کند . طبق شایعات موجود پرفیوم از سیتم عامل Sense 8 بهره می برد که بر مبنای اندروید 6.1 ساخته شده است البته این شایعه هنوز توسط اچ تی سی تایید نشده است .

دوربین

zz19

اچ تی سی تایید کرده است که می خواهد از این به بعد از سنسور دوربین اولترا پیکسل (UltraPixel ) تنها در دوربین ثانویه گوشی های خود استفاده کند . وان M9 یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی داشت که جزییات بیشتری را در عکس ها منعکس می کرد اما زمانی که نور کافی موجود نبود عملکرد بسیار بدی داشت . اچ تی سی در ساخت A9 دوباره دوربین ها را تغییر داد و از یک سنسور 13 MP استفاده کرد که در مقایسه با سنسور 20MP مدل M9 تصاویر با کیفیت تری را می گرفت . اگر که سازنده بازخوردهای مثبتی را که در اثر استفاده از سنسور 13MP گرفت در نظر بگیرد ، می توان انتظار داشت که در ساخت M10 هم از سنسور 13 MP استفاده کند ولی عملکرد آن را ارتقاء بخشد .

قیمت ، تاریخ عرضه و دسترسی

در زمینه زمان عرضه گوشی پرچم دار جدید هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است اما از آنجایی که سامسونگ با کوالکوم شریک می باشد باید این نکته را در نظر داشت که می تواند در مورد زمان عرضه تراشه جدید تاثیر گذار باشد . از آنجایی که اچ تی سی در نظر دارد در ساخت گوشی جدید خود از پردازشگر جدید استفاده کند می توان انتظار داشت که M10 در نیمه دوم سال 2016 به بازار عرضه شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر