زبان های متحول کننده توسعه نرم افزار

زبان های متحول کننده توسعه نرم افزار

زبان های جدید برنامه نویسی به برنامه نویسان و توسعه دهندگان کمک شایانی کرده است و باعث شده آن ها به سمت ساختن برنامه هایی ساده تر و کاربردی تر گرایش پیدا کنند.
آیا می خواهید در این قلمرو یک برنامه نویس حرفه ای شوید که برنامه های کاربردی می سازد؟ برای این کار حتما باید زبان های برنامه نویسی مفید وکاربردی را یاد بگیرید .

اگر شما راهتان را انتخاب کرده اید و در مورد فعالیت های خود مطمئن هستید،لیستی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد که شما ملزم به آموختن آن هاهستید و باید بدانید در این راه باید دانش و مهارت های خود را گسترش دهید و آموختن این زبان ها با اینکه زمان می برد اما برای چند سال برای شما ماندگار خواهد بود.

برنامه نویسان همیشه توصیه می کنند که مهارت های خود را در زبان هایی مانند جاوا،C، Objective C،PHP و انواع مشابه ارتقا دهید.اما بخش هیجان انگیز ،ورود چند زبان جدید به این عرصه است که با پتانسیل عظیم به آرامی،وارد قلمرو برنامه نویسی می شوند.

برخی از این زبان های جدید نسخه ی تکامل یافته از زبان های موجود هستند.زبان های جدید نسبت به زبانهای قدیمی تر کاربری آسان تری دارند و در برنامه نویسی مفید تر هستند. در این قسمت هفت زبان پر کاربرد و مطرح را معرفی می کنیم:

1 – D : یکی از داغ ترین زبان های برنامه نویسی جدید که توسط فیسبوک هم استفاده می شود ،همین زبان است.این زبان نسخه ی تجدید شده ی C++ است و از جاوا ،پایتون ، C#، روبی و ایفل الهام گرفته است. کد نویسی با این زبان اسان است و به پیش پردازنده نیازی نیست.حتی می تواند به طرز عالی از عهده ی یونیکد ها هم بر آید.این زبان در حال رشد است و روز به روز گسترده تر می شود و در سال های آینده به بهره وری در سطح بالا می رسد.

Dart : این زبان توسط گوگل ساخته شده است و انتظار می رود به یکی از زبان های پرکاربرد برای برنامه نویسان وب تبدیل شود.این زبان به برنامه نویسان امکان می دهد،متغییرها را با انواع استاتیک ها معرفی کنند.هر چند این یک قابلیت اختیاری است.امروزه خیلی قابل استفاده نیست ولی در آینده بسیار قوی تر می شود و کاربردش بیشتر خواهد شد.این زبان رقیب قوی برای جاوا اسکریپت است.

3 –  Ceylon   :خالق این زبان، "Gavin King" است.او می خواست که زبانی بهتر از جاوا ایجاد کند. به همین دلیل این زبان را با همکاری Red Hat (شرکت آمریکایی نرم‌افزار متن باز و سازنده مهم توزیع لینوکس است) خلق کرد.گفته می شود این زبان ظرفیت بالقوه ای برای از دور خارج کردن جاوا دارد.

4 – Go: این زبان برنامه نویسی برای توسعه ی اپلیکیشن ها در سیستم ها ی برنامه نویسی استفاده می شود.بسیار شبیه آن چه در C و C++ و C# و جاوا انجام می شود است.این زبان ویژگی های جدیدتری مانند garbage collection(پاک کردن خانه های بلااستفاده حافظه در یک فایل) و بازتاب در حین اجرا (runtime reflection) و غیره دارد. هدف تیم سازنده ی این زبان ، برنامه نویسی پویا بوده است.این زبان همچنان در حال توسعه است.

5 – F# : دانشمندان کامپیوتر کاملا با مفهوم برنامه نویس تابعی آشنا هستند . زبان های برنامه نویسی مانند C++ و جاوا فاقد مجتمع سازی به سبک تابعی هستند. ویژگی که این زبان جدید آن ار دارد. این زبان مربوط به مایکروسافت است و برای هر دو عملکرد ،عملی است. این زبان بر اساس (NET)است.

6 – Opa : توسعه ی وب کار آسانی نیست و فراز و نشیب های خود را دارد.برنامه های وب به آموختن چندین زبان نیاز دارد.جاوا اسکریپت و HTML ،ایستگاه پردازشگر احتیاج دارند.جاوا و PHP به سرور نیاز دارند،SQL نیازمند دیتابیس است و ...

Opaجایگزین مناسبی برای زبان های برنامه نویس موجود نیست.این زبان ترکیبی از کلاینت و framework است.

7 – Scala : این زبان با جاوا مقایسه می شود.زبان جدیدی نیست،تقریبا ده سالی می شود که معرفی شده است.اما به عنوان یکی از زبان های اساسی در برنامه نویسی معرفی نشده است.اما گفته می شود اسکالا توسط توسعه دهنگان بسیاری به عنوان زبان مختصر و تابعی استفاده می شود.این زبان ترکیبی قدرتمندی از ابکجت اورینتت و برنامه ای تابعی است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر