هواپیمای بدون سرنشینی که هم پرواز می کند و هم شنا!

هواپیمای بدون سرنشینی که هم پرواز می کند و هم شنا!


از آنجایی که هواپیماهای بدون سرنشین سابقه بدی در سقوط از آسمان دارند، به تازگی دانشگاه رتگرز هواپیمای بدون سرنشینی اختراع کرده است که به همان خوبی که پرواز می کند، توانایی شنا کردن نیز دارد.


این ابداع که از سوی شرکت پژوهشی ناوال، حمایت شده است، قابلیت شناسایی مسیر در آسمان و نیز جستجو در زیر آبها را دارد. مارکو مایا، یکی از دانشجوهای دکترای رتگرز که بر روی این پروژه کار می کند، توضیح داده است: "این هواپیما دارای زیردریایی است که می تواند مانند هر زیردریایی در زیر آب حرکت کند، و کارهایی را انجام دهد ولی نمی تواند از مسیر خود برگردد."
پرفسور مرکز پژوهشی ناوال نیز گفته است که به پروژه هایی که توانایی پشتیبانی از کشتی ها را داشته باشند، بسیار علاقمند است. وی افزوده است: "این دستگاه دارای برنامه های بسیاری است. از طریق آن می توان کشتی ها را معاینه و بررسی کرد و سریعا تصمیم گرفت که با یک تعمیرکار تماس گرفت یا نه. اگر هم نشتی گاز وجود داشته باشد، می توان از این دستگاه برای بررسی مقدار گاز باقی مانده و مسافتی که با این مقدار گاز می توان طی کرد، استفاده کرد."
هواپیمای بدون سرنشین Naviator در حال حاضر یک ابزار اختراعی است ولی گروه محققین روتگرز در تلاشند تا سرعت این دستگاه را بهبود بخشید و توانایی آن را بالاتر ببرند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر