ماشین های بدون سرنشین گوگل از آشیانه خارج می شوند

ماشین های بدون سرنشین گوگل از آشیانه خارج می شوند


گوگل اعلام کرد نمونه های اولیه ی خودروی بدن راننده و کاملا مستقل را برای برسی بیشتر در جاده های عمومی آزمایش می کند.
این وسیله ی نقلیه دورتر از Mountain View (قسمتی از کالیفرنیا که کمپانی گوگل در آن جاست) نمی رود و در همان محدوده تست خواهد شد.

اما این آخرین مرحله ی آزمایش این خودرو خواهد بود و برای درک بیشتر بازخورد های مصرف کنندگان آینده ی این محصول مهم خواهد بود و هم نتیجه ی آن برای قانون گذاران این بخش نوپا اهمیت بالایی دارد.

"کریس آرمسون" مدیر بخش ماشین های بدون راننده ی گوگل اعلام کرد،گوگل چند نمونه ی اولیه از این ماشین ها دارد که در تابستان امسال آن ها را تست خواهد کرد.

google-self-drive-car-2

نمونه های اولیه بر اساس طراحی ماشین های Smart Fortwo است (خودرویی است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون در آلمان و فرانسه تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور عقب-محور عقب بوده است. این شرکت یک خودروی برقی به نام اسمارت فورتوی برقی را نیز تولید می کند که تنها تفاوت آن با اسمارت فورتوی احتراقی در این است که نیروی محرکه آن کاملا از طریق باتری تامین می شود).

گوگل قبلا به شدت بر روی اصلاح کردن ماشین های شاسی بلند لکسوس RX450h برای انجام تحقیقات خود در مورد ماشین های بدون راننده کار می کرد.

google-self-drive-car-1

لازم نیست ساکنان منطقه ی Mountain View نگران این ماشین های بدون سرنشین با سرعت بالا باشند.این اتوموبیل با سرعت 25 مایل در ساعت فعالیت خواهد کرد( حدودا 40 کیلوتر بر ساعت ) و گفته شده این اتومبیل دارای یک فرمان با قابلیت جا به جایی،پدال گاز و پدال ترمز است که در کتابچه ی راهنما در مورد آن کاملا توضیح داده شده است.

در سال های آینده،گوگل می خواهد برنامه های آزمایشی خود را راه اندازی کند بنابراین می خواهند مردم با چگونگی اتوموبیل های بدون سرنشین آشنا شوند و طرز استفاده از آن را یاد بگیرند. در حال حاضر هر چند این کمپانی می خواهد برای سنجش میزان درک عموم از وسایل نقلیه ی بدون سرنشین آن ها را در مکان های عمومی آزمایش کند ولی راه طولانی تا عرضه ی این محصول مانده است.

ادراک مصرف کنندگان

آرمسون اشاره کرد با استناد به مطالعات اداره ی ملی ایمنی ترافیک تقریبا 94 درصد از تصادفات اتومبیل به دلیل خطای انسانی است.

مردم قبل از عرضه ی این تکنولوژی باید باور کنند که این اتومبیل های مستقل از راننده ، امنیت بالایی دارند.

وسیله ی نقلیه ی گوگل این مکان را می دهد که با خیال راحت رانندگی کنند.این فاز از آزمایش وجود این ماشین ها را برای عموم ملموس تر می کند و از فاز علمی تخیلی خارج می شود.این شرکت می خواهد در آینده این فناوری مانند گوشی های هوشمند فراگیر شود.

شبیه قطارهای محلی که توقف های مکرر دارند ،گاهی آهسته تر حرکت می کنند،ماشین های بدون راننده وسیله ی نقلیه است که در بزرگراه ها به راحتی حرکت می کند وباعث صرفه جویی در زمان مردم می شود.

چالش گوگل

در قدم بعدی آزمایش و تحقیقات ،گوگل بیشتر سناریوهای پیش روی این طرح را بررسی خواهد کرد. بعد از انجام این مراحل تصمیم کلی در مورد عمومی کردن این ماشین ها گرفته خواهد شد.

چگونه یک ربات قادر خواهد بود در وسط یک شاهراه یک سنگ را از یک بسته ی خوراکی درون پاکت که شبیه سنگ است تشخیص می دهد؟

گوگل به صورت مکرر نقشه ها را به روز می کند و با توجه به این به روزرسانی های مکرر مشکلی پیش نخواهد آمد.اگر چراغ قرمزی در سیستم نقشه نباشد،این خودرو چراغ قرمز را رد می کند.این مشکلی است که باید برای ان چاره ای بیابند.

چالش دیگر گوگل تامین امنیت و و نفوذپذیری یک شبکه برای این ماشین هاست و روی دیگر این چالش متقاعد کردن مصرف کنندگان برای استفاده از این خودروهاست.

سرمایه ی عظیم گوگل این پروژه را تامین می کند.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر