سه دلیل که چرا باید شیر آب بعدی شما شیر آب هوشمند باشد

سه دلیل که چرا باید شیر آب بعدی شما شیر آب هوشمند باشد


امروزه همه وسایل خانه در حال هوشمند شدن هستند، و حال نوبت به شیر های آب رسیده است. اما آیا واقعا استفاده از این تکنولوژی ها لازم و مفید است؟خیلی سال است که دوش های هوشمند به خانه های ما آمده است، و حال نوبت به شیر آب های هوشمند رسیده است. البته چیزی که احتمالا نمی دانید این است که شیرهای آب هوشمند از سال 2009 وجود داشته اند.


خیلی ها ممکن است فکر کنند که شیر آب هوشمند مانند دیگر محصولات هوشمند خانگی به درد نخور است . چه اشکالی شیر های آب معمولی بود؟ آیا واقعا نیازی به ارتقا شیرهای آب و به روز رسانی آن هاست؟ جواب بلی است.

1-    کنترل و تنظیمات بهتر
این اتفاق برای همه ما اتفاده است: اول شیر آب گرم را باز می کنیم، بعد صبر می کنیم که آب گرم شود، بعد شیر آب سرد را باز می کنیم تا دما متعادل شود. می دانید در این مدت چقدر آب هدر می رود؟
همچنین پیدا کردن تعادل بین آب گرم و سرد بسیار کار خسته کننده ای است. کمی اشتباه می تواند باعث سرما زدگی و یا سوختگی درجه سه شود. این کار اصلا جالب نیست، اما با شیر آب هوشمند دیگر هیچ گاه به این مشکل بر نمی خورید.
برای مثل در مدل های پیشرفته، مانند نوموس (Nomos) ساخت فیما کارلو فراتینی (Fima Carlo Frattini) صفحه نمایش دیجیتالی دارد که توسط آن می توانید دما را خیلی دقیق تنظیم کنید. دیگر مدل ها ساده تر هستند، مانند آن هایی که یک چراغ LED بسته به دما تغییر رنگ می دهد.
شیر های آب هوشمند جدید – مانند  Veris F-Digital از Grohe- ممکن است حتی پیش از زمان خود قابل برنامه ریزی باشند و به شما این امکان را بدهند که دماهای خاصی را برنامه ریزی کنید و به یاد داشته باشید. مانند یک ترموستات هوشمند ولی برای سینک شما عمل می کنند.

smart faucets nomos by fima1

2-    صرفه جویی در مصرف آب
وقتی بحث خانه و وسایل خانه می شود، پول اهمیت زیادی پیدا می کند، که یک دلیل خوب بودن وسایل خانگی هوشمند است. چرا که در انرژی و پول صرفه جویی می کنند، از ترموستات ها گرفته تا دوشاخ های برق و لامپ ها، و حال شیر های آب.
برای مثال، شیر های آبی که دارای علامت WaterSense هستند 20 درصد آب کمتری نسبت به شیر های آب معمولی استفاده می کنند. اگر آن را با کنترل گر دما و فشار ترکیب کنید آب بسیار کمتری هدر می دهید. 

smart faucets 90 degrees by moen2
3-    جرم و بیماری کمتر
بر اساس پژوهشی در سال 2012، شیر آب ظرف شویی کثیف ترین وسیله در بین وسایل خانه شناخته شد.
این یافته ها نشان می دهد که شیر های آب از چیزی که ما فکر می کنیم کثیف ترهستند – حتی کثیف تر از صفحه کلید- و ما آن ها را خیلی تمیز نمی کنیم.
تمیز نگاه داشتن شیرهای آب هوشمند ساده تر است. بعضی از آن ها با لمس دست عمل می کنند و بعضی دیگر لمسی نیستند. در اضافه، برای کاهش تماس فیزیکی، شیرهای آب هوشمند با طراحی مدرن نسبت به دستگیره ها و دسته های قدیمی تمیز کردنشان راحت تر است.
تماس کمتر به معنی انتقال کمتر باکتری است، و این یکی از اولویت های دارندگان خانه های هوشمند و مدرن است.

smart faucets charlotte by brizo3

 

چهار شیر آب هوشمند که ارزشش را دارند :
Teslaاز شرکت Delta شیر آب بی نظیری است که البته به قیمت بالایش می ارزد. مورد تایید WaterSense است که به این معنی است که در صرفه جویی در مصرف آب بی نظیر است.
همچنین با باتری عمل می کند، و می تواند با 6 AAs ( تا دو سال) و یا 6 Cs ( تا پنج سال) کار کند، همچنین این محصول با یک AAs.همراه ارائه می شود.
SensorFlo محصول Speakman بر خلاف دیگر شیر های آب که در میان سینک قرار می گیرند، سنسورفلو دقیقا در بالای سینک قرار می گیرد. دارای دو باتری 3 ولتی لیتیومی است و وقتی که باتری به زیر 10 درصد می رسد هشدار می دهد.
مورد تایید WaterSense است و هیچ دسته ای ندارد. فقط کافی است که دست های خود را در آبگیر بگیرید و خودش شروع به کار می کند. اگر به هر دلیلی سنسور درست کار نکند، دارای یک قابلیت قطعی زمان دار است که پس از 60 ثانیه خود به خود قطع می شود.

Kohler K-13472 یک شیر آب است که با باتری 2 AAAs حداقل تا سه سال کار می کند. یک دسته برای کنترل دما دارد ولی برای کار کردن هیچ نیازی به تماس دستی نیست.
از تکنولوژی  مادون قرمز  برای کالیبره کردن سنسور بر اساس محیط اطراف استفاده می کند، که هر گونه خطا جلوگیری می کند و عملکرد سنسور را بهبود می بخشد.

SOLIS EAF-275 ساخته Sloan وسیله ای بسیار گران قیمت است اما هزینه های خود را با قابلیتی که هیچ جا دیده نشده است جبران می کند: حقیقت این است که با انرژی خورشیدی کار می کند.
اما در صورتی که اشکالی پیش آید، یک باتری زاپاس. یک اهرم در کنار آن تغییر دما را بسیار ساده تر می کند.

آیا شیر های آب هوشمند ارزشش را دارند؟
این شیر های آب شاید در نگاه اول به نظر گران برسند، ولی اگر به هزینه هایی که در طولانی مدت برای انرژی پرداخته می شود می فهمید که این قمیت ها بسیار کم می باشند. در مقایسه با دیگر محصولات هوشمد، محصولات هوشمند خانگی بسیار ارزان قیمت هستند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

م

سه‌شنبه, 27 آذر 1397

باسلام. آیا امکان امتحان کردن (دقت در کنترل میزان فشار و شدت آب و دمای آن) در شیر های آب منازلی که تولید کرده اید (در فروشگاه) وجود دارد؟

پاسخ

ثبت نظر