دانشمندان کشف کردند که کدام قسمت مغز، باعث بیداری شخص می شود

دانشمندان کشف کردند که کدام قسمت مغز، باعث بیداری شخص می شود


پژوهشگران معتقدند که توانسته اند بخشی از مغز را که به خواب سبک پایان می دهد، تشخیص دهند. این بخش، حرکت چشم با سرعت پایین یا NERM خوانده می شود و می تواند شما را بیدار کند. پرفسور آنتونی آدامانتیدس از دانشگاه برن و تیم او، مدار عصبی پیدا کردند که بین دو ناحیه مغز که هایپوتالاموس و تالاموس نامیده می شود، قرار گرفته و عکس العمل آن به پالس های سبک در موش ها، آزمایش شده است.


با تحریک این ناحیه توسط تکنیک اپتوژنتیک، بیداری سریع از خواب سبک اتفاق می افتد و تلاش متمرکزتر باعث بیداری طولانی مدت می شود. آدامانتیدس می گوید، این کشف بسیار جالب است زیرا به طراحی روش های جدید برای بازیابی هوشیاری در افرادی که سطح هوشیاری حداقلی دارند، کمک می کند. از این گذشته، با استفاده از این روش می توان به بیماران که از اختلالات خواب رنج می برند پی برد و یا درک بهتری از مشکل بی خوابی آنها در طول شب داشت.
تحریک الکتریکی یک ایده جدید نیست، ولی تا پیش از این، بدون داشتن درک درست از قسمت های مختلف مغز و چگونگی تاثیرگذاری بر خواب افراد، از این روش استفاده می شده است. با افزایش دانش و علم در مورد این موارد می توان به موثرتر بودن درمان اندیشید.
البته این کار به زودی اتفاق نخواهد افتاد. آدامانتیدس گفته است: "تاکنون ما یک گام مهم رو به جلو برداشته ایم، و برای اینکه بتوان روش های درمانی بر اساس این یافته ها، ابداع کرد، نیازمند زمان بیشتری هستیم."

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر