با این هولوگرام ها، دستان یکدیگر را از راه دور لمس کنید

با این هولوگرام ها، دستان یکدیگر را از راه دور لمس کنید


احتمالا در حال حاضر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هولوگرام ها برای شما معنی نداشته باشند ولی این تکنولوژی های جدید در تولید دستگاه های هوشمند آینده، نقش اصلی را ایفا خواهند کرد که شامل کامپیوترهای قابل جابجایی مانند گوشی ها و تبلت ها می شود. بیشتر شرکت ها که شامل شرکت های تکنولوژی اصلی می شود، هم اکنون در حال توسعه پروژه های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود هستند و پژوهشگران مستقل نیز بر روی چنین ابتکاراتی کار می کنند.


برای مثال مهندسین ژاپنی روشی ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان هولوگرام هایی ساخت که از طریق آن بتوان حتی دستان یکدیگر را لمس کرد. پژوهشگران دانشگاه توکیو در بخش علوم و مهندسی بر روی چنین پروژه ای کار می کنند. تولید آنها Haptoclone نامیده می شود که سیستم تعاملی است و از سیستم لمس از راه دور پشتیبانی می کند. یعنی اینکه شما می توانید یک تصویر هولوگرافیک از دست یا صورت را برای فردی که از چنین نوع دستگاهی استفاده می کند، ارسال کنید و خیال واقعی از لمس توسط شخص دیگر داشته باشید.
این ایده اولین بار در کنفرانس SIGGRAPH در سال 2015 که در مورد گرافیک کامپیوتری و تکنولوژی های نوظهور بود، مطرح شد. این محصول، اکنون بصورت تجاری موجود نیست ولی تکنولوژی Haptoclone همراه با دیگر پروژه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می تواند به ساخت دیگر تجارب دیجیتالی همه جانبه کمک کند.
یاستوشی ماکینو گفته است: "با این تکنولوژی می توان به تمام مردم در نقاط مختلف دنیا این امکان را داد با یکدیگر بصورت لمسی ارتباط برقرار کنند. مثلا می توانیم یک اتاق را به دو بخش تقسیم کنیم و یک عینک شفاف در یک سمت قرار دهیم. تصور کنید به یک باغ وحش می روید، و شیری در سمت دیگر عینک وجود داشته باشد، شما می توانید از طریق این دستگاه حس لمس شیر را تجربه کنید."

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر