چه سیستم کنترل روشنایی خانگی برایتان مناسب است؟

چه سیستم کنترل روشنایی خانگی برایتان مناسب است؟


سیستم های کنترل روشنایی در اشکال و قیمت های متفاوتی وجود دارند. کدامشان به دردتان می خورد؟سیستم های کنترل روشنایی و اتوماسیون هوشمند خانگی برای هرخانه ای تکنولوژی بالایی است، اما لازم نیست که حتماً گران قیمت یا بسیار پیچیده باشند. توسعۀ تکنولوژی ازجمله اپلیکیشن ها، لامپ های LED و سیستم های کنترل بی‌سیم، پیشرفت بسیاری داشته اند و امکان کنترل روشنایی را به صورت ساده یا پیشرفته برای هرکسی فراهم کرده اند. زمانی نه چندان دور بود که خرید هر سیستم کنترل روشنایی غیر از سوئیچ دیمر، ولخرجی محسوب می شد.

امروزه اکثر صاحب خانه های خودکفا قادرند با چند صد دلار، خودشان چندین سیستم کنترل روشنایی بی‌سیم و اپلیکیشن های آسانی برای کنترل تصویر را نصب کنند. درعین حال، سیستم های کنترل پیشرفته ای هم توسط متخصص ها طرح ریزی شده اند که دردسترس افراد نیازمند به وسیله ای خاص (یا افرادی که علاقه ای به خودکفایی در این امور ندارند)قرار گرفته اند.
یکی از بزرگترین پیشرفت های سالهای اخیر، کنترل روشنایی بی‌سیم با اپلیکیشن ها و سیستم های کنترل هوشمند خانگی است. درحال حاضر، شرکت تجهیزات الکترونیکی لوترون که شرکت پیشرو درتجارت اتوماسیون خانگی است، سیستم روشنایی خانگی هوشمندی ارائه داده که در دونسخۀ نصب تخصصی و نصب خودکفا موجود است. این سیستم شرکت که Caseta نام دارد، نه تنها نورها را کنترل می کند، بلکه می تواند با پرده ها و کرکره های برقی هماهنگ شود.
کنترل روشنایی چیزی فراتر از تأمین رفاه برای افرادی است که نمی خواهند برای روشن و خاموش کردن لامپی از روی مبل برخیزند (هرچند این هم مزیت خیلی خوبی است). کنترل روشنایی، نقطۀ قدرت سیستم مدیریت انرژی و افزایش امنیت خانه است. ادغام کنترل روشنایی با سیستم کلی اتوماسیون خانه، همه این مزایا رادربرمی گیرد.
سیستم کنترل روشنایی می تواند شامل چندین قسمت باشد، مثلاً سیستم های کنترل هوشمند یا gateway، سوئیچ ها و دایمرهای هوشمند، اپلیکیشن ها و کلیدهای کنترلی، درهای کنترلی و حتی پنل های کنترل تمام خانه. میزان رضایت شما ازسیستم کنترل روشنایی تان بستگی به میزان احتیاج و بودجۀ مالی شما دارد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر