نوجوانی ۱۹ ساله با نفوذ به وب‌گاه‌‌های هواپیمایی ۱۵۰۰۰۰ دلار به سرقت برد

نوجوانی ۱۹ ساله با نفوذ به وب‌گاه‌‌های هواپیمایی ۱۵۰۰۰۰ دلار به سرقت برد


ITSN نوشت: برخی از افراد خطوط هواپیمایی را مورد نفوذ قرار داده و بلیط‌های جعلی به فروش می‌رسانند و این دقیقاً همان کاری است که یک نوجوان ۱۹ ساله انجام داده است.آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , او با نفوذ به وب‌گاه‌های رسمی یک شرکت هواپیمایی و دزدیدن اطلاعاتی راجع به رزروهای هواپیمایی، صدها نفر از مشتریان را فریب داده و ۱.۱ میلیون یوآن (۱۱۰۰۰۰ پوند یا ۱۵۰۰۰۰ دلار) به جیب زده است.این نوجوان با نام ژانگ از هیلونگجیانگ، شمال شرق چین، به یک ‌وب‌گاه‌ هواپیمایی چینی رخنه کرده و موفق به بارگیری غیرقانونی اطلاعات ۱.۶ میلیون نفر از مسافران شده است،

این اطلاعات شامل:

اطلاعات پرواز
نام
شماره کارت شناسایی
آرس رایانامه
شماره‌ی تلفن همراه

ژانگ سپس از این اطلاعات استفاده کرده و به خوبی توانسته است صدها نفر از مشتریان را فریب داده و آن‌ها را متقاعد کند که برای پروازهایی که رزرو کرده‌اند باید هزینه‌هایی اضافی بپردازند.
علاوه بر این، این شرکت هواپیمایی تقریباً ۸۰۰۰۰۰ یوآن (۱۲۳۶۵ دلار USD) را تحت عنوان بازپرداخت‌های درخواستی مشتریان از دست داده است.

این حادثه از ۳۱ جولای تا ۲۰ آگوست امسال اتفاق افتاد و سرانجام پلیس متهم را در ماه نوامبر در دالیان، شمال چین، دستگیر کرد. یکی از مأموران پلیس گفت این نفوذ کار بسیار پیچیده‌ای نبوده است و با یک راه گریز در سامانه‌‌های رایانه‌ای این شرکت هواپیمایی انجام گرفته است. هنوز نام این شرکت فاش نشده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر