با کلاه هوشمند، خستگی و خواب آلودگی را سریعتر متوجه شوید

با کلاه هوشمند، خستگی و خواب آلودگی را سریعتر متوجه شوید


کلاه هوشمند یا SmartCap در ظاهر مانند یک کلاه بیسبال ثابت است ولی به تکنولوژی استفاده از امواج مغزی مجهز است که می تواند به کارکنان خسته کمک کند و نیز میزان خطر در هنگام کار را بسنجد. تکنولوژی به کار رفته در این کلاه هوشمند فعالیت مغز را تحلیل کرده تا بتواند متخصصین را هنگام کار در معدن، رانندگی با ماشین های سنگین و نیز کارهای ماشینی بیدار نگه دارد.


تکنولوژی کلاه هوشمند به عنوان یک ابزار مدیریت برای افرادی که بر روی تجهیزات سنگین کار می کنند، مناسب است زیرا در محیط های سنگین و خطرناک، اطمینان از بیدار ماندن برای بالا رفتن ایمنی کار بسیار اهمیت دارد. این کلاه هوشمند یک سیستم ثبت امواج مغزی (EEG) دارد که امواج مغز انسان را به صورت مداوم تحلیل می کند. نتایج EEG به الگوریتم انحصاری این کلاه داده می شود تا درجه ریسک را مشخص کند.
کلاه هوشمند به این سیستم هشدار می دهد و سپس نشانه های خستگی به شخص اعلام می شود. این سیستم های هوشمند، نشانه های خستگی و خواب آلودگی را پیش از اینکه شخص خود تشخیص دهد، به او اعلام می کند. برای خصوصی نگه داشتن معیارها، نتایج تحلیل مستقیما به کارمند ارسال می شود. به این روش، هر شخص که کلاه را پوشیده می تواند از درجه خستگی و خواب آلودگی خود اطلاع یابد و آن را مدیریت کند.
این کلاه تا کنون تا حدود یک میلیون ساعت، امواج مغزی اشخاص را آنالیز کرده است. از سال 2012، این کلاه در معادن آفریقای جنوبی، شیلی و استرالیا در معدن استفاده می شده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر