انتخاب کلمه عبور با استفاده از عکس و آیکون

انتخاب کلمه عبور با استفاده از عکس و آیکون


پژوهشگران دانشگاه پلیموث روش جدیدی برای ورودی پسورد در سیستم ها طراحی کرده اند تا امنیت را بهبود بخشد. این سیستم که GOTPass نامیده می شود، الگوها، تصاویر و رمزهای یکبار مصرف را ترکیب می کند تا یک سیستم جدید ایجاد کند که هم امنیت بالاتر از سیستم سنتی دارد و هم برای به یادسپاری آسانتر است.


GOTPass نیاز به یکبار تنظیمات دارد که در آن کاربر یک الگوی 4 در 4 ، شبیه به قفل اندروید را رسم می کند. بعد از انتخاب یک نمونه، به شما سی نمونه در هم ریخته نمایش داده خواهد شد و از شما میخواهد که یکی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب یکی از عکس ها، از آن به عنوان پسورد شما استفاده می شود.
در زمان لاگین نیز کار بسیار ساده است. نام کاربری خود را وارد کرده و سپس الگوی خود را بکشید. در قدم بعدی به شما 16 تصویر نمایش داده می شود که دو تا از آنها صحیح و 14 تصویر دیگر تله هستند. پس از اینکه عکس مناسب را انتخاب کردید، کد یکبار مصرفی برای ورود به باکس مورد نظر به دست می آورید.
این روش در ابتدا بسیار پیچیده به نظر می رسد، ولی در واقعیت این فرآیند بیشتر از یک تایپ پسورد ساده نیست. پژوهشگران گفته اند که سهولت به خاطر سپاری این نوع کلمه عبور ثابت شده است و در مقابل هک مقاومت می کند. روش های تصادفی و ترکیبی، 690 بار مورد حمله قرار گرفته اند که در بین آنها 23 حمله و یا در واقع 3.33 درصد آنها موفق بوده اند. این یک شروع خوب است، و پژوهشگران در پی آزمایش های بیشتر برای تست اثربخشی و قابلیت استفاده آن هستند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر