کیس کوچک Lego یک کامپیوتر بزرگ را در خود جای می دهد

کیس کوچک Lego یک کامپیوتر بزرگ را در خود جای می دهد

تصورمی کنیم شما همیشه احساس کرده اید که کامپیوترهای Lego خنک اند و امروز برخواسته اید و قصد دارید یکی از این کامپیوترها را برای خود درست کنید. در آن صورت، به شما تبریک می گویئم: مایک اسچروپ از Total Geekdom اندکی پیش طرحی را برای یک کامپیوتر شخصی کوچک (اما قدرتمند) منتشر کرد که برای شما مناسب است. اسچروب کوچکترین طراحی ای را به فروش می رساند که باز هم قادر است جدیدترین پردازشگرهای اینتل i3،i5 وi7، USB 3.0، پورت های مختلف (HDMI، LAN، audio، display، mic)، درایوهای SSD چندگانه، حدود 16 گیگ RAM(رم، حافظه) و حتی یک درایو CD/DVD یا Blu-ray را در خود جای دهد. بدین منظور، او سه بار این کار را با دقت تکرار کرد تا به اندازه ای دست یابد که مناسب این پروژه باشد، به لگوی بسیار زیادی نیاز نداشته باشد و به یک سیستم خنک کننده ی از بالا به پایین نیز مجهز باشد.


او اظهار کرد پس از بررسی درخواست هائی که از من برای ساختن یک کامپیوتر لگو شد، این ایده به ذهنم خطور کرد.
هر چه بیشتر در مورد کامپیوتر لگو در طول سال گذشته فکر می کردم، بیشتر کنجکاو می شدم که چگونه می توانم سیستمی را طراحی و ایجاد کنم که تولید مجددش زیاد مشکل نباشد، سیستمی که هر کس که به دنبال یک کامپیوتر جدید با یک تغئیر بی نظیر یعنی یک تغئیر لگوست، بتواند آن را خریداری کند.
این اولین تلاش اسچروپ در جهت ایجاد کامپیوترهائی از جنس آجرهای اسباب بازی (پلاستیکی) نیست. ضمنا: در سال 2011 او یک برج از جنس لگو برای کامپیوتر شخصی ساخت که همچون یک فولدینگ فارم (Folding Farm) برای تحقیقات در مورد سرطان و ایدز ایفای نقش می کرد. وی پروژه های پیشرفته (بدیع) دیگری را نیز به انجام رسانده است، از جمله یک ربات ساخته شده از اجزای کامپیوتری و یک کامپیوتر شخصی که با یک تونل باد خنک می شد. او در مورد تجربه اش در ساخت این کامپیوتر شخصی لگو بر روی وب سایتش بسیار صحبت کرده است و مجموعه ای از تصاویر خوب را در آنجا قرار داده است، بنابراین اگر می خواهید چیزی شبیه به این تکنولوژی را در آینده به عهده بگیرید حتما از این وب سایت دیدن نمائید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر