بازگشت "جیبو" ربات خانواده

بازگشت "جیبو" ربات خانواده

بازگشت "جیبو" ربات خانواده


البته این نمونه کمی کوچکتر از نمونه ای است که سال گذشته شاهد آن بودیم.پیش فروش این ربات اجتماعی از طریق سامانه ی https://www.indiegogo.com/projects/jibo-the-world-s-first-social-robot-for-the-home#/story انجام می گیرد که مربوط به شرکت Indiegogo است .لازم به ذکر است این ربات در مقیاس کامل در سال 2016 ارائه خواهد شد.
به گفته ی مدیر عامل این شرکت"استیو چمبرز" :همه  چیزدر راه است،همه چیز در کنار هم و به زیبایی.

برای اطلاعات بیشتر: 

Jibo Wants to Be the World’s First Family Robot 


دلیل این شرکت برای پیش فروش قرار دادن جیبو ،پاسخ به تقاضای قریب به اتفاق و فرآوان برای این ربات است. این شرکت به وضوح اعلام می کند که این ربات همچنان در حال تکمیل است ودرآینده ای نه چندان دور در خانه ی شماست .
این پیش فروش با آن چه که در ماه جون سال گذشته ی از طریق  Indiegogo اعلام شد کمی متفاوت خواهد بود.برای کسانی که درخواست کنند علاوه بر 499دلار برای ربات و 599 دلار برای نسخه ی توسعه دهنده با درایو ،یک پکیج 799 دلاری شامل یک باطری و یک پایه ی درایو پیشنهاد خواهد شد .
در حالی که توسعه ی جیبو هچنان ادامه دارد اما تیم کاری بیریزیل، عاملیت هسته ای آن را تغییر نداده است.مهارت ها و ظاهری که برای جیبو سال گذشته ارائه شد که شامل پاسخ به فرمان های صوتی،حرکت کردن(حرکت کردن نیم تنه و سر اما به اطراف گردش نمی کند)عکس گرفتن،تشخیص و پاسخ به تماس مانند گذشته است و تغییر نکرده.
چمبرز اشاره کرد که برای بررسی  و طراحی برخی مناطق توسعه دهنده مانند ایجاد سیال حرکت های فیزیکی جیبو زمان زیادی نسبت به نمونه های دیگر صرف شده است.وی افزود هدف های بزرگ ثابت شدنی هستند،این جا جایی است که جادو اتفاق می افتد.
این شرکت از سال گذشته همچنان در حال رشد است و کارمندان جدید برای تیم اجراییش استخدام می کند و تیم اجرایی از 10 نفر به 30 نفر ارتقا یافته است و انتظار می رود تا سال 2015 به 45 نفر هم برسد.
بیریزیل اشاره کرد ه تیم اجرایی این پروژه که وی مدیریت می کند فوق العاده و با استعداد هستند و در حد استاندارهای جهانی فعالیت می کنند.
طرح این شرکت برای فروش مستقیم جیبو در سال 2016 در سایت خواهد بود اا چمبرز افزود : دیدن واکنش مردم شگفت انگیز خواد بود که جیبو را در پشت ویترین مغازه ها ببینند.ما امیدواریم بتوانیم نوعی برای آزمایشی را ترتیب دهیم تا مردم بتوانند در سراسر کشور این ربات را به صورت عضو واقعی در خانه ی خود داشته باشند.
بیریزیل نیز در مورد مسیر توسعه و طراحی جیبو امیدوار و مطمئن است و می گوید: اطمینان دارم و بسیار خوشحال هستم.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر